Grus-status på ekerö?
fonky sa:Osopat på GC-vägen mellan Tappström och Nockeby. Mkt grus med hjulspår i vardera färdriktning.
+1. Totalt osopat även igår....
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
fonky sa:Osopat på GC-vägen mellan Tappström och Nockeby. Mkt grus med hjulspår i vardera färdriktning.
LofaPope sa:Ska ut till färingsö för att fira svärfar och vill hellre cykla en del av vägen än åka buss så vänta är inte ett val.
milnik sa:Förutom att det är förbjudet med cyklar på Centralstationen, inte för att någon har någonsin klagat på just mig. Bara en heads up.
Gringoloco sa:Är det någon som varit ute på vägarna idag söndag 3 april och vet om det fortfarande är grusigt?
Så var det, funkar väl när man är ensam, men skall man köra om ett Rynkebygäng blir det lätt rulligt i gruset.Mats65 sa:Gringoloco sa:Är det någon som varit ute på vägarna idag söndag 3 april och vet om det fortfarande är grusigt?
Ja det är fortfarande grusigt. Finns oftast ett eller två spår med lite mindre grus. Själv tog jag MTB istället.
Gringoloco sa:Nu har jag fått svar från Ekerö kommun som skriver följande:
Fick precis återkoppling från Teknik- och exploateringskontoret:
"Vi börjar med sandupptagning Drottningholm-sträckan i dag kväll, ska bli klart till onsdag, och försätter sedan till GC -väg Stenhamra.
Marte sa:Efter kvällens tur med hovet kan jag meddela att allt grus nu är borta och återfinns på mig och min cykel.
Det är så bra sopat det blir, men det krävs mer regn för att skölja bort resten. Finracer kommer funka i helgen.
Hyvens.Marte sa:Efter kvällens tur med hovet kan jag meddela att allt grus nu är borta och återfinns på mig och min cykel.
Det är så bra sopat det blir, men det krävs mer regn för att skölja bort resten. Finracer kommer funka i helgen.
ulfalf sa:Hur ser det ut den här säsongen än så länge, något sopat ännu?
Rico sa:Älskar den här tråden. Klassiskt vårtecken när den dyker upp.
Oooh sa:Ute idag och tyckte de var helt ok. Perfekt vid FRA och mot Vattenverket
Några ställen som de va lite mer grus, typ bron, slottet mm.
Svängde vid rondellen
wrnwrn sa:I söndags 2/4 var det sopat fram till platsen där man cyklar mot trafiken på en busshållplats. Nu en vecka senare borde också resten till Skå kyrka och till Stenhamra vara sopat.