Grus-status på ekerö?

Grus-status på ekerö?
Alltså bara en kortare sträcka som är osopad där vid macken? Får se om man vågar sig ut imorgon, det är blött nu och ska tydligen frysa på sägs det.

Grus-status på ekerö?
Jag körde en runda förra helgen och vägarna var av sommarkvalitet, cykelbanan från rondellen Färentunavägen/Ekerövägen norrut var dock fortfarande grusig då. Det borde trilla in rapporter under dagen när vädret är såhär bra.

Grus-status på ekerö?
fredrikb81 sa:
Någon som varit ute och kört idag ut mot färentuna? Status på gruset?

Kört bil förbi och ut till Ölsta. Kollade lite grus och räknade cyklister. Ej sopat på cykelbanor. Vanlig väg torr. 12 cyklister på vägen ut från rondellen efter Ekerö Centrum. 3 på vägen tillbaka. Hade gissat på mer, det var bara ensamma eller par, inga klungor.

Grus-status på ekerö?
En del grus på sidovägen längs Drottningholmsvägen på väg utåt öarna, sen grusfritt över bron och hela vägen till Ekerörondellen, inkl. FRA-rundan och ner till vattenverket. Vårkänsla!

Dödsgrus på cykelbanan längs Färentunavägen resulterade i punktering och fyra rakbladsvassa småstenar funna som åt sig inåt i bakdäcket (32mm Conti Contact Speed med dubbelt punkteringsskydd är ingen match för gatukontorets cykelmördare).

Grus-status på ekerö?
Ryktet gör gällande att det sopades från tappström till skå igår iaf. Till tappen har det sopats hela vintern. FRA är bra, grusigt i backen upp mot vattenverket.

Grus-status på ekerö?
DanielS sa:
Ser det fortfarande bra ut med gruset om man skulle få för sig att lufta racern i helgen?

Svarar mig själv.. Körde en kort uppvärmningsrunda idag, fram till Tappströms-rondellen + FRA-slingan. Lite löst grus fram till Drottningholm, väldigt fint efter det. Lite blåsigt dock..

Grus-status på ekerö?
I onsdags körde jag hela slingan från Brommaplan - ica nära skå edeby - Svartsjö - kungsberga - sånga Säby - stenhamra.

Enstaka grussamlingar. Den värsta var utanför Färingsö trä.

Edit : det var alltså inga problem alls!

Senast ändrad:
Grus-status på ekerö?
Liten midvinteruppdatering. Jag tog en rekogniserings tur med pendlaren idag
I stort sett grusfritt från Brommaplan till Ica Skå. Grusat den korta biten mellan Ica Skå och Skå kyrka. Det såg ut att vara grusfritt på cykelbanan från Ica bortåt Stenhamra

Nästa tur blir med lvg-hojen

Grus-status på ekerö?
Var ute med racern i helgen.
Kalasfint. Lite lite grus mellan skå-Ica och skå-kyrka. Annars rent från Drottningholm till Färentuna kyrka.

Grus-status på ekerö?
För ett år sedan hade jag tydligen redan gjort lvg-premiär... Någon som kan berätta hur det ser ut nu? Åkte bil till Ekerö C förra helgen och det såg sopat ut på cykelbanan, men hur ser det ut på Färingsö?

Grus-status på ekerö?
För ett år sedan hade jag tydligen redan gjort lvg-premiär... Någon som kan berätta hur det ser ut nu? Åkte bil till Ekerö C förra helgen och det såg sopat ut på cykelbanan, men hur ser det ut på Färingsö?
Körde via Kumla by-Svartsjö-Stenhamra igår, bra sopat förutom sträckan ica skå till kyrkan. Blött där vägen går i skugga så skärmar rekommenderas (jag körde utan, var en del att rengöra när jag kom hem). Kör man tidigt kan det nog vara halt.. vid kl 12 var det ingen is kvar på cykelbanan.

Grus-status på ekerö?
Inte ett gruskorn på Ekerö. ?
Värre från Slagsta och in mot stan sen. Såg för bedrövligt ut där.
(Jag kom på mig själv ute på Ekerö i min ensamhet att det hade varit najs med en eller ett par tjejer att ligga med där ute. Riktigt mysigt och inte lika mycket hets och spurt som killarna. Mötte faktiskt några men inga som var mottagliga för idén.)

Grus-status på ekerö?
Gott om grus på Lovön nu (FRA-rundan, i Ekerö kommun iaf). Antar att det är någon typ av lagning, kan vara bra att vara uppmärksam i kurvorna så man inte trillar omkull.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp