grusstatus Älta-Hellas-Sickla-City

Ta det lugnt i kurvan ner mot Järlasjön efter Nacka gård bara. Drivor med grus där och man halkar ut i gatan om man går omkull i hög hastighet.

Just i dag har man börjat att sopa även trottoarena från gruset och istället för att sopa upp skiten sopar man ner det på cykelbanan! Vissa sträckor ligger det tjocka lager med grus på. Troligtvis åker detta grus upp inom en dag eller två. Men va på din vakt vid hörn med dålig sikt.

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Just i dag har man börjat att sopa även
> trottoarena från gruset och istället för att
> sopa upp skiten sopar man ner det på cykelbanan!

Stockholm, en cykelstad i världsklass!

Måste ju ändå sägas att få det sopat i Mars är fantastiskt!
De senaste 5 åren så har det blivit färdigsopat början på Maj..

tvniklas skrev:
-------------------------------------------------------
> Bumpar tråden med samma fråga igen som i första
> inlägget från förra året ?
>
> Nån som vet hur det ser ut, funkar 23mm?

Cyklade sträckan sickla köpkvarter upp till kyrkan (där jag vek av in i skogen och vidare hem till Bagis) där var det iallafall rejäla drivor av grus ..

Bumpar igen med samma fråga, så himla tråkig Flatenvägen

Denna sträcka vart ju sopsaltad för 2 veckor sedan, men sen kom snön och gruset tillbaks!

Hur är det idag?

Funkade fint i morse. Lite lösgrus i kurvan vid Järlasjön. Kanske inte dags för 25 mm-däck än, men 35 mm-slicks blir det nog imorgon.

I sin helhet rätt så rensopad vad jag kan minnas. Får ta en närmare titt på hemvägen för mer exakt besked .

I Sickla, mellan rödljuset utanför SCS och gångtunneln mot Nacka, är det på nackasidan 2-300 meter med dålig asfalt och grovsingel där de håller på och bygger. Med klenare däck är det bättre att köra via rödljuset/övergångsstället och sedan mot Kanalgatan. Eller ta grussträckan med hojen på axeln cx-style.

Stort tack för info, för min del räcker hyfsad sopad, bara det inte ligger ett grustag ?

Jag kör hemåt den vägen och återkommer!

Tack för all info
Älta: hyfsat sopat (helt ok)
Hellas stråket : exemplariskt för årstiden

Skulle nog vänta lite till innan slicksen,
om man åker hela vägen till stan ?

Inget att dra ut racern på enl. mig. Inte speciellt mkt någonstans men lite smått hela vägen från Älta till Sickla.

I veckan åker mina dubbdäck av iaf. Hoppas jag slipper kränga på dom igen. Men får nog även fortsättningsvis bli CX som första hoj även om jag är duktig sugen på att utmana ödet till helgen och ta premiären på racern. Men då får det bli att undvika cykelbanor om det inte ska bli punkafest.

Tillbaka
Topp