Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Utveckla gärna lite, bla om kvalitetsbristerna.
GRX Di2 verkar ju annars bara få rungande applåder i alla "Reviews" jag sett o läst, speciellt handtagen, bromsgreppen o känslan i bromsarna !?
Som sagt min personliga utvärdering efter att ha byggt upp och provkört custom-cyklar med både mekaniskt och Di2 kit.
Alldeles för stora räfflor (eller vad man nu ska kalla det) på hoodsen. Handtagen är platta i framkant och jag gillade det inte det alls. Kan såklart vara nåt man behöver vänja sig vid.
Gällande kvalitet så känns de bara "billiga" med glapp och sladder i handtagen.
Se till att provköra innan du köper.
Personligen tycker jag att GRX (både mekaniskt och Di2) är mycket underväldigande. Obekväma hoods. Knasig platt och "knubbig" form på själva bromshandtagen, samt ger ett allmänt intryck att vara av dålig kvalitet.
Absolut inget jag märker på mina handtag iaf.Gällande kvalitet så känns de bara "billiga" med glapp och sladder i handtagen.
Form på handtag o hoods är som du säger säkert individuellt tycke o smak. Får prova mao.
Var annars tilltalad av det jag läst om bättre modulation och bromskraft redan vid lågt tryck på handtagen. (rel DuraAce & Ultegra) Är det så ?
Annars kanske man (med tanke på raddig kvalitetskänsla) får snegla på Ultegra-handtag iallafall till höstens crossbygge.
Ja, jag har kört vanliga Di2 på landsväg de senaste åren, både Ultegra och Dura Ace, och den där känslan av budget känner jag inte igen.
Absolut inget jag märker på mina handtag iaf.
Det låter också som ett alternativ, min budget sträcker sig till 30k dock för en komplett cykel, tips på hjul och ram mm?Däremot så är alla cyklar som säljs med GRX di2 från början väldigt överprissatta. Man köper en 1x GRX di2-grupp för dryga 15000 på düskshoppar och bästa alternativet är att bygga själv från ramset.
Svårt att få tag i vettigt prissatta ramar nu. Galen efterfrågan och priserna höjs ordentligt. Kör själv med Space chicken men planet x har mer än dubblat priset sen i våras. Annars hade du kanske fått in lättviktsbygge med GRX di2 i budgeten.Det låter också som ett alternativ, min budget sträcker sig till 30k dock för en komplett cykel, tips på hjul och ram mm?
Med vänlig hälsning
Daniel
I brist på annan tråd ventilerar jag här. Köpte en begagnad gravel i somras som numera är pendlare, sitter mekaniska Sram Apex på den. Inte helt förtjust i double tap (ibland växlar man av misstag till trögare när man ligger på lättaste och egentligen skulle vilja ha ännu lättare), men formen på hoodsen är nice, nätta och behändiga. GRX (ST-RX600) är nog motsatsen, helt gigantiska, man måste ju vara en jätte för att finna dessa ergonomiska. Tror inte jag hört om detta i någon recension eller liknande, antar att alla videos jag kollar på är sponsrade helt enkelt...
Nåja, end of rant.
Men finns verkligen ST-RX600 med Di2? Är inte de endast mekaniska? För åtminstone enlKöpte en begagnad gravel i somras som numera är pendlare, sitter mekaniska Sram Apex på den. Inte helt förtjust i double tap (ibland växlar man av misstag till trögare när man ligger på lättaste och egentligen skulle vilja ha ännu lättare), men formen på hoodsen är nice, nätta och behändiga. GRX (ST-RX600) är nog motsatsen, helt gigantiska, man måste ju vara en jätte för att finna dessa ergonomiska.
Utveckla gärna lite, bla om kvalitetsbristerna.
GRX Di2 verkar ju annars bara få rungande applåder i alla "Reviews" jag sett o läst, speciellt handtagen, bromsgreppen o känslan i bromsarna !?
Du kanske ska prova shimano 70/8025? En nättare variant på 105 / ultegrareglagen gillar dem skarpt.
Men finns verkligen ST-RX600 med Di2? Är inte de endast mekaniska? För åtminstone enl
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/grx-di2.html
år det endast ST-RX815 som är för Di2.
Nu har jag iofs inte jmf vare sig de mekaniska 11-delade ST-RX600 eller ST-RX810 mot Di2-reglagen ST-RX815
men DuraAce Di2-reglagen ST-R9170 upplever jag som nättare jmf med de mekaniska ST-R9120
Men på en av mina cyklar har jag bytt från ST-RS685 till de nättare ST-R9120
, så det verkar som om de nyare STI-reglagen är nättare än de äldre, åtminstone för lvg-reglagen.
OkMitt tidigare inlägg var olyckligt formulerat: ST-RX600 är så klart mekaniska växlar med hydrauliska bromsar. Poängen var att min Sram Apex-grupp är mekaniska bromsar, jag är inte tillräckligt insatt i detta och började därför fundera på ifall mekanik tar mindre plats än hydraulik och att GRX-hoodsen skulle vara större av detta skäl
Som alltid är förstås individuella preferenser och passform det viktigaste.GRX-hoodsen är utformade för att vara sköna och ge bra grepp, men min upplevelse är att designen har misslyckats med just detta.
Jag har inte så mycket erfarenhet av olika reglage men har GRX Di2 (ST-RX815) på en cykel och skulle säga att reglagen är nätta.