Guided Heroes

konscious

Aktiv medlem
Guided Heroes
En ytterligare trainerweb för oss som gillar att träna strukturerat.
Har nu blandat med TR men tröttnat på deras ss malande i generiska termer.
Finns det någon med erfarenhet av GH? som har en plattform från todaysplan https://www.todaysplan.com.au/i-train-myself/

Men det kostar! http://www.guidedheroes.se/produkter/

Skrmavbild2019-08-01kl.21.50.15.png

Senast ändrad:
Guided Heroes
Meh, hur svårt kan det va? Kör hårt när du är pigg, 2-3 ggr/vecka och lugnt resten. Lägg in en lugn vecka när du känner dig sliten. Bygg volym succesivt.

Guided Heroes
Men vi pratar inte om bonnträning från CK somewhere else som alla kan, utan specificikt detaljerat helhet med mat sömn träning återhämtning. Hur svårt ska det vara att inse att det inte finns en slump utan en tanke bakom varje framgång.

Guided Heroes
För sömn och återhämtning kan ju Whoop vara ett alternativ. (Har inte testat själv, utan bara stött på deras reklam typ överallt på nätet).

Coacherna på Guided Heroes är väl typ så bra man kan hitta i det här landet och tycker priserna verkar rimliga om man jämför med vad t ex en hantverkare kostar.

Kör själv med Xert.

Guided Heroes
Jag har haft GH ett tag men tycker supporten varit rätt dålig. GH kostar en slant och tror nog att ett träningsprogram från Strava eller liknande är lika bra men till en mindre kostnad

Guided Heroes
konscious sa:
Men vi pratar inte om bonnträning från CK somewhere else som alla kan, utan specificikt detaljerat helhet med mat sömn träning återhämtning. Hur svårt ska det vara att inse att det inte finns en slump utan en tanke bakom varje framgång.

Coolt, men brukar inte de professionella lagen ha egna tränare redan?!

Guided Heroes
Luktapåblommorna sa:
konscious sa:

Coolt, men brukar inte de professionella lagen ha egna tränare redan?!

Internationellt är dom sannolikt grymt styrda, men det skulle vara intressant att se hur mkt gains av ett anpassat totalkoncept.
För övrigt har jag Garmin Connect, TR och Xert samt en app MyFitnessPal som loggar garmin och mat. Massans åsikter men vem kan egentligen, det enda jag vet är att det är någon som vill ha mina pengar ?

Senast ändrad:
Guided Heroes
Har du Sufferfest kan du skaffa ett personligt träningsprogram av Neil Henderson eller Mac Cassin. Bättre än så blir det inte!

Kostar bara lite mindre än G men du kommer behöva Skypa med dem på udda tider (för en svensk) då de sitter i Boulder, Colorado

Guided Heroes
Jag har tränat under Aktivitus, Toppfysik och Guided heroes. De är likvärdiga även om jag föredrar de två senare då de tar en större helhet. Aktivitus har mycket högt fokus på att man ska cykla. För mig som gärna lägger in något löppass imellanåt för att få lite variation möttes det inte särskilt väl. Man ska cykla, inte springa. Enligt Aktivitusprogrammet fanns heller inte utrymme för någon styrketräning, vilket de två senare la in i sina.

Guided heroes menar att det är ok att man byter ut och kör något intervallpass som löpning istället för cykling. De förstår väl att ett genomfört pass även om det är i löpform är bättre än att det inte blir gjort alls. Jag fick ett "personligt" träningsschema, men en annan cyklist som började med GHs personliga träningsschema några månader senare fick exakt samma, dag för dag som jag hade. Men så funkar det väl för alla de här träningsuppläggen oavsett leverantör så länge man inte köper de allra dyraste och tätaste uppföljningsprogrammen antar jag.

Kortfattat, jo absolut det är bra träning och säkert välfungerande. Men om det är bättre än någon av de övriga det vete tusan.

Guided Heroes
Supersonic sa:
Jag har tränat under Aktivitus, Toppfysik och Guided heroes. De är likvärdiga även om jag föredrar de två senare då de tar en större helhet. Aktivitus har mycket högt fokus på att man ska cykla. För mig som gärna lägger in något löppass imellanåt för att få lite variation möttes det inte särskilt väl. Man ska cykla, inte springa. Enligt Aktivitusprogrammet fanns heller inte utrymme för någon styrketräning, vilket de två senare la in i sina.

Guided heroes menar att det är ok att man byter ut och kör något intervallpass som löpning istället för cykling. De förstår väl att ett genomfört pass även om det är i löpform är bättre än att det inte blir gjort alls. Jag fick ett "personligt" träningsschema, men en annan cyklist som började med GHs personliga träningsschema några månader senare fick exakt samma, dag för dag som jag hade. Men så funkar det väl för alla de här träningsuppläggen oavsett leverantör så länge man inte köper de allra dyraste och tätaste uppföljningsprogrammen antar jag.

Kortfattat, jo absolut det är bra träning och säkert välfungerande. Men om det är bättre än någon av de övriga det vete tusan.

Super! Det var det jag ville höra, kortfattat och kärnfullt är ofta de bästa förklaringarna.

Guided Heroes
Jag kör Aktivitus och är nöjd. Jag är rätt ny på just cykel och för mig gav testerna man gör i början mycket insikter och kunskap. Jag gillar att de tar hänsyn till min livssituation (varannanvecka-livet) i programmeringen.

Sen har jag alltid gillat att träna strukturerat, jag tycker det är skönt att ha färdiga pass jag ska köra och när jag ska vila.

Guided Heroes
Supersonic sa:

Hur länge har du kört? Jag tänker att man kanske får mer individualiserat upplägg efter någon månad när coachen vet vad man gillar/svarar bättre på? Annars känns det inte riktigt som att det är värt 1000kr/mån..

Tillbaka
Topp