Gym med bra effektmätande cyklar i Göteborg?

Botis

Medlem
Efter nyår är det dags att börja förvärvsarbeta igen efter föräldraledighet, och då försvinner möjligheten att köra monarkpass i den lilles sovpauser. Undrar därför ifall det finns något bra gym i närheten av Nordstan som har cyklar med vettig effektmätning? Gärna med ANT+/BT då träning som inte loggats aldrig hänt.

Ifall de finns i spinningsalar är det ju viktigt att man får cykla även när det inte är några klasser.

Kör själv på fysiken där fantastiska pass kombineras med egen träning. Väldigt bra cyklar med fina inställningsmöjligheter. Dock tveksamt om ANT+ existerar!

Botis sa:
Efter nyår är det dags att börja förvärvsarbeta igen efter föräldraledighet, och då försvinner möjligheten att köra monarkpass i den lilles sovpauser. Undrar därför ifall det finns något bra gym i närheten av Nordstan som har cyklar med vettig effektmätning? Gärna med ANT+/BT då träning som inte loggats aldrig hänt.

Ifall de finns i spinningsalar är det ju viktigt att man får cykla även när det inte är några klasser.

Jag kan inte direkt svara på din fråga angående Gbg men en liten varning angående watten: När jag körde spinning på wattcyklar i Malmö så visade cyklarna ungefär 30-50% mer än verkligheten (inser jag nu i efterhand när jag har Monark med riktig wattmätare hemma)

Var och provade Tomahawk IC7-cyklarna på Fysiken Kaserntorget idag. Visserligen är jag ju bortskämd med bra Monarkhoj hemma, men att sitta där utan fläkt och relativt kass cykelkänsla är nog inget för mig. Får nog ge upp tanken på att cykla på lunchen och i så fall springa istället, och sköta cyklingen hemma. Eller så får jag sluta vara så petig och bara gilla läget.

Som sagt så har fysiken GBG det. De har ANT så man kan koppla upp sin Garmin, men inte BT mig veterligen.

Tycker cyklarna på kaserntorget fungerar bättre (Hoppar inte som på gibraltar). Nackdelen är att där är helt fruktansvärt varmt. Har påpekat ett par gånger, med svaret "Åh det ska jag verkligen ta upp med det andra", men där har inte dykt upp några golvfläktar än.

Finns även 1 st stagescykel ute bland gymmaskinerna.

iddqd sa:
Som sagt så har fysiken GBG det. De har ANT så man kan koppla upp sin Garmin, men inte BT mig veterligen.

Tycker cyklarna på kaserntorget fungerar bättre (Hoppar inte som på gibraltar). Nackdelen är att där är helt fruktansvärt varmt. Har påpekat ett par gånger, med svaret "Åh det ska jag verkligen ta upp med det andra", men där har inte dykt upp några golvfläktar än.

Finns även 1 st stagescykel ute bland gymmaskinerna.

Har kört ett pass på Fysiken Gibraltar. Är rätt säker på att de inte bara hoppar (vilket nog kan vara ok, momentaneffekt är alltid tveksamt), men i snitt visade den väldigt lågt i förhållande till hur hårt jag bonkade.

Henrik_E sa:
Wattbikesen på STC är definitivt glädjemätare.

Just deras Wattbikes eller Wattbikes i allmänhet? Körde hela förra säsongen på Quarq samt inomhusträning där på just STC. Va väldigt liknande siffror mellan Quarq och Wattbikes på både korta och långa intervaller. Ingen direkt vetenskap bakom, men slog på 5w på en 20 min maxning mellan Quarq och Wattbiken. Det är ju mindre än 2% som de själva påpekar som felmarginal.

Tillbaka
Topp