Haglöfs Ardent shorts ur sortimentet

happymtb.fr

Aktiv medlem
Haglöfs har tagit Ardent shorts ur sortimentet, skriv till deras kundtjänst och klaga på det så att dom kommer tillbaka!
sales@haglofs.se
Gör det! ?

Skulle vilja påstå att det är bland det skönaste haglöfs producerat i byx\shortsväg!

Jätte tråkigt att dom satsar på längdskidor å löpning ist.

happymtb.fr sa:
fredrik168 sa:
varför? tycker dom var ganska kass!
Vad tyckte var dåligt med dom? Och vilka är bättre?

Mina var lite svagt flossade på insidan vilket gjorde att de fastnade i knäskydden och dels slets men de åkte även upp. Sen töjde sig tygen så mkt när de blev varma att de gick upp nästan en storlek. Jag har alltid medium, men de fick jag knappt att sitta kvar när de blev varma.

Personligen gillar jag Norrönas fjörå mer, de har ett robustare tyg och bättre yta. Sen har jag några maloja jag tycker om och schreddan sågs cykla i ett par läckra blå hosor igår, jag tror att de var sweet.

Luthman Photography sa:
happymtb.fr sa:
fredrik168 sa:

Mina var lite svagt flossade på insidan vilket gjorde att de fastnade i knäskydden och dels slets men de åkte även upp. Sen töjde sig tygen så mkt när de blev varma att de gick upp nästan en storlek. Jag har alltid medium, men de fick jag knappt att sitta kvar när de blev varma.

mina sitter också dåligt töjer sig som du säger, sen har tyget släppt i "limningen" på knäna.

Senast ändrad:
Luthman Photography sa:
happymtb.fr sa:
fredrik168 sa:

Personligen gillar jag Norrönas fjörå mer, de har ett robustare tyg och bättre yta. Sen har jag några maloja jag tycker om och schreddan sågs cykla i ett par läckra blå hosor igår, jag tror att de var sweet.
hej Bengan!
Du kan väl inte klaga på shortsen att du hade/har halv dåliga knäskydd som hade den hårda delen av kardborrebandet utåt? Jag hade också det på mina förra skydden och led av samma problem :) nu med trail skins eller poc har jag inga problem!

Det är sant att tygen töjer sig lite men jag lider inte av det som mycket som du.
En liten kritik jag har är att bältet eller midjan (waistband på engelska) är lite stor i förhållande till resten. Jag drar kardborreband från bältet till max på mina S trots att jag brukar vara mellan S och M i storlek...

Annars tycker jag mycket om ventilation på dessa, man kan ha dom från tokvarm till blött höst.

Nörrona har konstig passform för mig... är ventilation lika effektiv på dessa?
jag ska kolla maloja o sweet, tack för tipsen!

Instämmer på åtdragningsbältet annars är jag nöjd. Så när som på att dom tenderar att fastna i sadeln när man flyttar sig bakom.

happymtb.fr sa:
Luthman Photography sa:
happymtb.fr sa:
fredrik168 sa:

hej Bengan!
Du kan väl inte klaga på shortsen att du hade/har halv dåliga knäskydd som hade den hårda delen av kardborrebandet utåt? Jag hade också det på mina förra skydden och led av samma problem :) nu med trail skins eller poc har jag inga problem!

Det är sant att tygen töjer sig lite men jag lider inte av det som mycket som du.
En liten kritik jag har är att bältet eller midjan (waistband på engelska) är lite stor i förhållande till resten. Jag drar kardborreband från bältet till max på mina S trots att jag brukar vara mellan S och M i storlek...

Annars tycker jag mycket om ventilation på dessa, man kan ha dom från tokvarm till blött höst.

Jag tycker att de korvar sig och åker upp även med mina POC-skydd, insidan liksom hakar i eftersom de är så tunna och mjuka. Men min främsta beef är att de töjer sig. De är kanske i största laget från början.

Fjörå sitter bra på mig iaf, lagom långa, lagom breda och lagom snygga. Sen är det kanske lite tråkigt at se ut som precis alla andra, men oftast bryr jag mig inte.

Luthman Photography sa:
happymtb.fr sa:
Luthman Photography sa:
happymtb.fr sa:
fredrik168 sa:

hej Bengan!

Jag tycker att de korvar sig och åker upp även med mina POC-skydd, insidan liksom hakar i eftersom de är så tunna och mjuka. Men min främsta beef är att de töjer sig. De är kanske i största laget från början.

Fjörå sitter bra på mig iaf, lagom långa, lagom breda och lagom snygga. Sen är det kanske lite tråkigt at se ut som precis alla andra, men oftast bryr jag mig inte.

+1 på att de töjer sig (kör också med POC air). Gick ändå upp till medium (ligger på gränsen mellan medium och small) för att vara säker på att skydden skulle få plats.

DSC_1393.JPG

DSC_1394.JPG

mina är som nya. endast 40c tvätt. underbart sköna, absolut de bästa cykelshorts jag haft.

Löpning vad är det? Sådant som hon-hundar gör?

Ta tillbax Ardent i sortimentet!

Vad är det för skillnad på Dam och herr Ardent Shortsen. All shorts för män är slutsålda men ett få par finns kvar under dam kategorin.

Anton_95 sa:
Vad är det för skillnad på Dam och herr Ardent Shortsen. All shorts för män är slutsålda men ett få par finns kvar under dam kategorin.
Jämfört mina med fruns och de har annan skärning samt en mer tvärställd gylf som går med knäppning åt fel håll men det kanske funkar ändå när man väl lyckats knäppa dem om man får plats med paketet fram :-)

Stigtramparn sa:
Anton_95 sa:
Jämfört mina med fruns och de har annan skärning samt en mer tvärställd gylf som går med knäppning åt fel håll men det kanske funkar ändå när man väl lyckats knäppa dem om man får plats med paketet fram :-)

Precis! Damshortsen är "stå rakt upp - gå rakt fram"-shorts, eller knickers mer. Helt hopplösa. Gylf som sitter i ljumsken istället för mitt fram, och man måste gräva längst ner i byxfickan för att få lag på blixtlåsflärpen, oelastiskt tyg och byxben som går ner precis över knäna och är tajta. Så om man sitter, sätter sig på huk, eller cyklar, så fastnar de väldigt ofta mitt i knäleden. Köpte mina på en super-rea på Stadium på chans, men ska nog klippa/sy av dem till shorts. Eller ge till nån person jag inte gillar, med samma rumpstorlek. Blä!

Tant_Trek sa:
Stigtramparn sa:
Anton_95 sa:

Precis! Damshortsen är "stå rakt upp - gå rakt fram"-shorts, eller knickers mer. Helt hopplösa. Gylf som sitter i ljumsken istället för mitt fram, och man måste gräva längst ner i byxfickan för att få lag på blixtlåsflärpen, oelastiskt tyg och byxben som går ner precis över knäna och är tajta. Så om man sitter, sätter sig på huk, eller cyklar, så fastnar de väldigt ofta mitt i knäleden. Köpte mina på en super-rea på Stadium på chans, men ska nog klippa/sy av dem till shorts. Eller ge till nån person jag inte gillar, med samma rumpstorlek. Blä!

Det lät ju inte bra, nån som kan tipsa om några andra bra cykel shorts förutom endura och dykardräkts brallor.

Senast ändrad:
^^ that's the spirit! :)

Ni som inte gillar shorts, vilket version har ni?
Jag har båda och tycker att version 1 är ungefär lika dåligt som ni säger men version 2 är mycket bättre!

Ardent är ju å andra sidan inte supersvala i materialet. Jag tycker Fjörå Lightweight ändå är svalare totalt sett när behovet av vattentät bak inte finns.

Det är just kombinationen av fuktmotståndig bak och effektiva ventiler jag gillar.
Min fru har haft Ardent 2 i snart 3år och har absolut inget att klaga på. Dessutom tycker jag att dom sitter vääääldigt snyggt på henne! :-)
Jag prova i butik men dom tog slut i min storlek innan jag hann med att köpa..

Nån som provat och jämfört med POC Trail Vent?

Tycker inte om mina POC Trail Vent, materialet är för sladdrigt, men de är ganska luftiga. Dock för korta så jag får glipa mellan knäskydd och shortskant.

Slår ett slag för Sweet Hunter Enduro istället, långa och med bättre fickor. Dock lite varmare. men man kan öppna handfickorna för extra ventilation.

Tillbaka
Topp