Luthman Photography sa:
happymtb.fr sa:
fredrik168 sa:
varför? tycker dom var ganska kass!
Vad tyckte var dåligt med dom? Och vilka är bättre?
Mina var lite svagt flossade på insidan vilket gjorde att de fastnade i knäskydden och dels slets men de åkte även upp. Sen töjde sig tygen så mkt när de blev varma att de gick upp nästan en storlek. Jag har alltid medium, men de fick jag knappt att sitta kvar när de blev varma.
Personligen gillar jag Norrönas fjörå mer, de har ett robustare tyg och bättre yta. Sen har jag några maloja jag tycker om och schreddan sågs cykla i ett par läckra blå hosor igår, jag tror att de var sweet.
hej Bengan!
Du kan väl inte klaga på shortsen att du hade/har halv dåliga knäskydd som hade den hårda delen av kardborrebandet utåt? Jag hade också det på mina förra skydden och led av samma problem :) nu med trail skins eller poc har jag inga problem!
Det är sant att tygen töjer sig lite men jag lider inte av det som mycket som du.
En liten kritik jag har är att bältet eller midjan (waistband på engelska) är lite stor i förhållande till resten. Jag drar kardborreband från bältet till max på mina S trots att jag brukar vara mellan S och M i storlek...
Annars tycker jag mycket om ventilation på dessa, man kan ha dom från tokvarm till blött höst.
Nörrona har konstig passform för mig... är ventilation lika effektiv på dessa?
jag ska kolla maloja o sweet, tack för tipsen!