Haglöfs shield jacket

Haglöfs shield jacket
Nu vet jag inte vad den där Haglöfs jackan ligger på i pris eller var du tänkt använda jackan. Men jag letade efter något liknande och slutade med att jag köpte en Endura Urban jacka. Den är toppen för stadscykling med bra resår i midjan och lite längre i ryggen så man inte blir blöt om baken.

Värt att kolla in.

Haglöfs shield jacket
Ser väldgit lik den Haglöfs Intense jackan jag köpte på REA för några år sedan. Den funkar OK till det du beskriver, dvs skapligt vattentät och hyffsad ventilation. Dock är min erfarenhet att desto tätare en jacka blir desto sämre andas den och tvärt om oavsett alla magiska membran odyl som det görs reklam för. Man får välja om man vill bli blöt utifrån eller inifrån ungefär. Jag har även en Assos Blitz Feder jacka som är av samma typ, supertunnt "andas" material. Den är dock mer att betrakta som vindtät för regn blöter igenom den direkt.

Senast ändrad:
Haglöfs shield jacket
Är mest ute efter något att ha i pendlingsväskan/ryggan vid lättare regn och blåst som förstärkning.

Kommer det monsunregn som i somras i Stockholm så struntar jag i det och tar smällen att bli blöt.

Haglöfs shield jacket
Vi har en i familjen, den är inte särskilt vattentät men väldigt skön. Den är ett bra förstäkningsplagg och står på min önskelista för att använda under höstens joggingturer.

Haglöfs shield jacket
Som ni redan konstaterat är den inte vattentät utan det är mer en vindjacka, men kommer det lite regn är det inga problem men vid regnskurar går det igenom. Vill man ha något vattentätt är haglöfs scrambler jacket ett bättre val.

Tillbaka
Topp