Haibike frågor

foppa21

Medlem
Haibike frågor
Jag har funderat på att köpa en MTB och har tittat på en Haibike sduro fullseven lt 6,0 (2018)

Vad är skillnaden mellan fullseven och fullnine?
6,0 och ex 5,0 kunde visst skilja sig årsvis på vilken utrustning det är. Så det går inte att jämföra 2018 och 2019 tex. ?
Kan ni berätta mer om vad jag bör tänka på vid köp samt + och - med Haibike jämfört med andra cyklar. Det är alltid intresssant att vet lite mer om grejerna jag köper.
Jag har försökt googla men inte hittat så mycket info om det.

Haibike frågor
Hej!
Stora skillnaden på fullseven och fullnine är mig veterligen hjulstorkelen. 27,5 tum vs 29 tum.

Nej du kan inte jämföra siffror mellan olika år.

Åk till Marcus i Göteborg eller Mikael i Stockholm (Rideaway) så kommer du få all information du behöver.
Jag är inne på min fjärde Haibike och är verkligen supernöjd med att ha uppgraderat till el, du kommer inte att ångra dig.

Jag planerar att byta cykel igen så om du är sugen på min nuvarande så är den till salu i Köp och sälj forumet.

Haibike frågor
Nja lite norr om Göteborg kan man väl säga. En förort som heter Gällivare ? 10 mil söder om Kiruna. Jag får ännu vänta en stund innan jag kan åka ut med cykeln. Vi har drygt en meter snö kvar.

Tillbaka
Topp