Helt OK, men det var ju inga -16* som datamobilapparaten visade. Idag träffade jag på alla kategorier pendlare, vilka var ovanligt många idag.
Några profiler från idag;
* Singlespeed-pendlare med ballt drop-styre som cyklade väldigt försiktigt längs 73'an i höjd med globen. Drop-styre och dödsmodd hör inte ihop riktigt då man behöver få upp/bak vikten för bästa framkomlighet. Fin hoj föresten...
* Supersvetto-pendlare som prompt skall kasta sig förbi för att sedan ligga och kryssa och inte komma iväg. När jag lade mig "nära" och signalerade att jag ville förbi så blev han arg och gastade "du är farlig när du ligger så nära..." sen övergick dåren till att zick-zacka framför och skrika "Kör om då, höger, vänster, höger, vänster, höger..." varvid jag skrek "HÖÖÖÖGER" och körde på vänster sida ;-)
* Brompton-pendlare uppför skanstullsbron med sanslöst bra fart. Elmatad?
* Jag själv som lyckades med konststycket att köra fel TVÅ gånger på väg till jobbet... undrar hur det gick till!??!
* Elit-pendlaren på nån skitdyrt kolspåns-cukel. Det gick inte fort, men fan vad fin den såg ut, nån sån däringa Scott tror jag bestämt.
Det går fortfarande astungt att cykla, så jag funderar starkt på att skuldsätta mig och spontanköpa nåt nytt pendlarök på lunchen.