Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 5.

Bra tomt när jag körde också, på CXn med tjutande frambroms då jag ännu en gång fått en spricka i sidoväggen på mina 4000s.

Det blev lunchpendling på Djurgården också, med finbesök av zodah. Jag tror vi nu vet var alla pendlare som var försvunna i morse hade samlats...

Puh, väckt 04:01 och jobbat sedan dess framför dator med en kort timmes break för snabb cykling till jobbet, dusch och åter datorn. Dagens hojning in var höjdpunkten på en annars inte jätterolig dag. Snart dags att ta sig hem i solskenet!

Omkullkörning i rullgruset vid E18/Kymlingelänksombyggnaden innan Kista.

Gick i knapp styrfart men ändå ordentligt uppskrapad samt ett par byxor, en cykeltröja och en hjälm på sophögen.

//j

Idag var det kallt! Det såg mysigt ut genom fönstret, men tröjan skulle gärna ha haft lite längre ärm. Och det är gott om cyklister ute redan vid halv sju nu.

Mysig tur, skönt lagom kyligt väder i Göteborg också. Delade ut en kränkning vid Järnbrott, blå Cykelcitybyxor och gul jacka. Blev tillbakakränkt vid skolan på Grimmeredsvägen, tyckte det var en aning vekt med tanke på att det är 30 km/h där, men hängde på. Tyvärr tog han en småfuling vid nästa rondell och genade över heldraget och mötande fil och vann säkert 35 meter, då lät jag det vara och missade chansen till kamp uppför Älvsborgsbron, fick klättra mol alléna (?).

Det är någon jävel som snott min 15 år gamla sadelstolpe med tillhörande budgetsadel(dock inte fullt så gammal), samt pyst ut luft ur däcken. Som tur är hade jag iaf pump med mig. Men det är fan inte roligt att behöva ståcykla i motvind. Börjar verkligen hata måndagar mer och mer.... Orkar snart inte ta tåget längre :(

Ohej, i helgen så verkar alla sommarpendlare dammat av sina gamla treväxlade Monark. Dock hade de glömt bort hur man cyklar under vintern. Vingligt, långsamt, överklätt (spottade en balaklava) och med dödsskräck i blicken. Huruvida de väjer åt höger eller vänster vid möte är helt slumpmässigt.

Spännande.

Lite kyligt, hade armvärmare men hoppade över knävärmare av något outgrundlig anledning, hade bra tryck förbi Sickla, fick någon gök på hjul nerför men sen fick jag häng på en skåpbil och då tror jag han droppade, mycket folk från stan ut till Farsta, tror jag mötte en svartklädd Bang på Nynäsvägen och sen höll jag på att smälla med en mås vid Tyresövägen.
Blir väl lite varmare i em men risk för motvind från Gurra och hem, lär ju komma bris idag.

Vindjacka på morgonen, väntar fortfarande på paket från CNC med lite bättre kläder, men men skön pendling endå, åkte vid 0600 tiden, inte mycke folk ute iallfall :)

Lugna veckan börjar med jobbpendling i fis-tempo. Blev kränkt av allt å alla. Speciellt en blond kvinna med sidokorg, damtralla och joggingskor. Hon hade Fett bråttom mellan Skanstull - Kungsan. Jag rullade om henne vid Slottet då hon verkade bli trött...

Skönt, 11 grader och sol. Körde med kortbrallor, underställ och vindväst vilket var perfekt. Bromsarna tar väldigt mycket sämre än på MTB:n så det blev lite spännande på något ställe. Måste gå loss med Bräkleen på skivorna sen.

Myspys!

Bilagor

• happy_iphone_app.png
    happy_iphone_app.png
    138.6 KB · Besök: 38
Kort/Lång, kallt i början varmare på slutet. Fulräsern för första ggn iår. Mull!
Har vi blivit fler i Sthlm de sista veckorna?
Körde ungarna till dagis med bil och fastar i bilköer mellan Hässelby och Vällingby, Vällingby och Spånga och sen samma sak tillbaka hem för att plocka ut cykeln. Sen är det ju som bekant en massa jönsar ute och cyklar också......Hur kan det vara så mycket folk?

Stört mycket "sommar" pendlare imorse när jag åkte! Stackars killen min "skock" mötte på övergångsstället vid Roslagstull, jag och några andra stod till höger medans resen av gänget glatt fyllde på över hela övergångsställets bredd och när det blev grönt var det som en vägg av cyklister som skulle över alla på en gång... Blev kränkt av en kille i långtights och långärmad tröja på skivbromscross vid Universitetet, någon här?

johan44 skrev:
-------------------------------------------------------
> Ut i vägbanan med er, innerstadscyklister.
> Revolution!

Det där är egentligen lösningen.

Ironi är kul. Men cykelbanan längs Norr Mälarstrand är fan inte rolig så här års. Körde faktiskt ute i trafiken där idag.

Slets abrupt ut ur min bubbla av pendlingscyklister som några som faktiskt cyklar som vettiga människor i morse när jag valde en annan väg en den vanliga där det inte cyklar så många personer...

Satan i gatan vad folk kör... Många som satsar på KOM's i Strava verkar det som...

Mötte Rippa på Stadsgården och DT på Munkbron oxå.

mzi skrev:
> Det blev lunchpendling på Djurgården också, med
> finbesök av zodah. Jag tror vi nu vet var alla
> pendlare som var försvunna i morse hade
> samlats...

Kul med pulshöjare mitt på dan också! Hoppas jag kan vara med flera ggr.

Vilka härliga morgonturer man kan få till. Dagens tur började med Sörskogsbacken i Huddinge som man på ett perfekt sätt kan få att ansluta till grusstigen som leder till Allén mot Balingsta gård. Skolvägen är alltid sagolikt vacker i morgondimma. Hälsade på kossorna och körde ikapp med rådjuren. Drevviken låg glittrande blank och grusstigarna kring Flaten borde fortfarande bli världsarvslistade. Ältaspången var lika hal som vanligt och jag lyckades okränkt cykla Vuältan. Som avslutning fick jag lov att ta en tur in under körsbärsblommorna i Kungsan. Ja, vad säger man? Världsklass!

Lite olja gjorde CXn trevligare, frambromsen låter forförande, blir förhoppningsvis räcer imorgon. Tulpanerna vid Finlandsfärjorna höjde humöret.

Lovar, jag är inte ironisk :). Det som är ironiskt och absurt osv däremot är hur många meter av en gatas bredd som fylls med stillastående och förhoppningsvis rullande bilar. Värt att stanna upp och fundera över. Bra initiativ längst mälarstranden där, kör snabbt och försiktigt!

Mr Orange skrev:
> Ironi är kul. Men cykelbanan längs Norr
> Mälarstrand är fan inte rolig så här års.
> Körde faktiskt ute i trafiken där idag.

Fast jag ska egentligen inte gnälla. 90% av min pendlingsväg är riktigt fin och tydligen ska cykelbanan längs Norr Mälarstrand breddas för 25Mkr. Det blir nog bra.

johan44 skrev:
> Ok, undrar hur det går med Trädet i hörnet av
> rålis...

Effektiv temposänkare. Kanske blir det en ny TV-ek?

Trädet är en sak. Den smala cykelbanan också. Men vad som framförallt känns farligt är buskagen från vilka det dyker upp fotgängare som gubben i lådan...

Det är ett känt problem, och det är det som ska "åtgärdas" med den här insatsen. Om det blir med rödljus och övergångsställen, eller på riktigt återstår att se.

Selast skrev:
> ... Blev kränkt av en kille i långtights och långärmad tröja på
> skivbromscross vid Universitetet, någon här?

Jag kan ha varit skyldig. Hade du en svart/orange HappyMTB tröja på dig?

Kägelbanan var bussförarnas interna namn på odenplan eftersom det dök upp folk från alla håll som inte hade koll, norrmälarstrand är kanske cykelpendlarnas kägelbana...

DT skrev:
> Trädet är en sak. Den smala cykelbanan också.
> Men vad som framförallt känns farligt är
> buskagen från vilka det dyker upp fotgängare som
> gubben i lådan...

[rage] Alla dessa jäkla hybridpendlarmuppar med långa tights, fladdrande vindjackor (företrädelsevis gula), SPD-pedaler till spinningskorna och en kadens som de inte är bekväma med (med som de enligt killen som sålde cykeldatorn med kadensmätare på ska hålla). Som tror att de är snabbast i hela stan bara för att de ska cykla runt Vättern med en (tada) SUB-GRUPP (stående ovationer). Jag har bara en sak att säga till er: SLAPPNA AV! Fine om ni utnyttjar pendlingsvägen till att träna (eller vad det nu är...) men när ni kommer innanför tullarna och ska samsas med andra som cyklar, bilar och fotgängare på trånga ytor så kan ni väl tagga ner lite. Ni behöver inte slå rekord på var enda sträcka eller tränga er fram så att andra får slänga sig åt sidan.[/rage]

Men annars var det ju en riktigt trevlig, varm och solig pendling idag. Enda smolket är väl fortfarande den osopade delen mellen Bolidenplan och Gullmarsplan.

Satte handflatan, markeringshårt, på en hantverkare som blockerade cykelvägen på ett flagrant sätt i Råcksta (samma rondell där jag blev påkörd för en månad sedan av en annan hantverkare). Då vart det fart vill jag lova, han for runt i rondellen och sen efter mig utmed cykelvägen till Vällingby, nedvevad ruta, gormande och hytte med näven. Kan väl tacka min skapare för att det var kö in i nästa rondell så jag hann smita iväg.......

Inte bara nästan klipper de cyklister. Dom följer efter oss och hotar med stryk också.....

AxelSthlm skrev:

>
> Inte bara nästan klipper de cyklister. Dom
> följer efter oss och hotar med stryk också.....

Nån som kan utveckla en kombinerad pump och fjäderbatong?

Någon här?

Snubbe med Hovfet kläder på Specialized Tarmac SL 2 alt. 3 med något år på nacken (kanske teamlackad)?

Blå Corratec cross med heltäckande skärmar (idag iförd Specialized Team jacka/jersey röd/vit)?

Verkar pendla City - Haninge / Haninge - City?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp