Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 5.

Kändes ju inte så kallt som det såg ut på mätarn hemma. Lite bakhjulssladd på Årstafältet när hyracka slängde sig framför cykeln.

bsandborgh skrev:
-------------------------------------------------------
> Selast skrev:
> --------------------------------------------------
> --
> >
> > Nu på kvällen hade dom heliumplogat
> sträckan,
> > marginellt bättre.
>
> Det behövs en sån häringa:
>

Ett problem med den där sträckan är ju att den är nedlusad med farthinder och chikaner och jag tycker att det är just runt dessa farthinder som plogningen är som sämst. Man undrar ju hur stort problem fortkörning var på just den där sträckan eftersom dom verkligen gjort allt och lite till för att få ned farten. Kan inte hjälpa att tro att det bor/har bott någon rättshaverist där som bombarderat kommunen för att få alla dessa farthinder utlagda. För resten av Danderyd är ju inte direkt nedlusad med farthinder...

CXpendling på lilla klingan idag då stora är utsliten efter endast 550 mil (ny är beställd). Jag blev lite paff när jag insåg att pendlarklingorna är i alu. Jag borde skaffa storklinga stål till nästa gång för att bättre tåla stockholmspendling på vintern...

Mer is och mindre modd nu,men har inte halkat omkull än så länge. Några rörgubbar stod och hällde varmvatten över GC-banan utanför bowlinghallen vid Gullmarsplan, blir nog ganska isigt på hemvägen.

Bara för att visa att det är aktivitet vid Londonviadukten. Detta är frå igår, då stod det 5 glada gubbar nere i gropen bakom grävskopan.

IMG_0817.JPG

alltid stål på åretruntpendlaren...!

Tribeca skrev:
> CXpendling på lilla klingan idag då stora är
> utsliten efter endast 550 mil (ny är beställd).
> Jag blev lite paff när jag insåg att
> pendlarklingorna är i alu. Jag borde skaffa
> storklinga stål till nästa gång för att
> bättre tåla stockholmspendling på vintern...

Tjoho, skön vecka men idag var jag sliten. Väldigt skön temperatur på vägen hem. Börjar bli mer och mer barmark hela vägen. Oroväckande med tanke på att jag vill ha längdföre ett tag till.

Tog bilen i morse, till jobbet, för omväxlingsskull.

Ut från Brommaplanrondellen riktning mot Solna ska jag stanna och köpa morgonfika på Konditoriet.
Fullt på parkeringsfickan så jag gör en "fuling" och svänger upp på trottoaren/cykelbanan strax efter bilarna som står på rad.
Ser inte mannen på cykel som kommer på cykelbanan bakom bilarna.
Han parerar min idiotiska manöver och cyklar vidare mot Solnahållet.
Hade räknat med ett långt finger och en dunk i sidan på bilen.

Ska nog hålla mig till cykelpendling i stället.
Sorry.

Pilen skrev:
> Tog bilen i morse, till jobbet, för
> omväxlingsskull.
>
> Ut från Brommaplanrondellen riktning mot Solna
> ska jag stanna och köpa morgonfika på
> Konditoriet.
> Fullt på parkeringsfickan så jag gör en
> "fuling" och svänger upp på
> trottoaren/cykelbanan strax efter bilarna som
> står på rad.
> Ser inte mannen på cykel som kommer på
> cykelbanan bakom bilarna.
> Han parerar min idiotiska manöver och cyklar
> vidare mot Solnahållet.
> Hade räknat med ett långt finger och en dunk i
> sidan på bilen.
>
> Ska nog hålla mig till cykelpendling i stället.
> Sorry.

Det är ju just det där att alla fordon och förare har sina brister, slarv eller dåliga dagar. Bra att variera mellan olika fordon så får man större förståelse. Snyggt med en ursäkt, fem toastar på det!

Ganska halt de senaste dagarna, blivit räddad av SMW ngr ggr varje dag. Fast hem idag upptäckte jag att det börjat töa så snart kanske man kan slänga på sommarhjul?

Måndagspendling. Lugn och fin tills jag hittade en fin Focuscross att kränka. Kallt om fingrarna och mycket dimma.

Det började med att jag upptäckte att klossen på högerskon satt helt åt helvete, försökte skruva loss den för att sätta den rakt...#FAIL, jaja får väl funka ändå!

Gick ner i cykelförrådet och inser att det är punka, orkade inte...#FAIL!

Utebliven pendling alltså! #ULTRAFAIL

Mysig pendling i dimman, rätt klädd för en gångs skull. Helt vit på framsidan när man kom till jobbet. Måste gå igenom vintercykeln snart igen, glappande pedaler, kedjespännaren behöver en översyn.

Stålande solsken, härligt med lite ljus!
Tyvärr så hade jag tittat på väderprognosen istället för en termometer och hade valt mössa och handskar för +1 istället för -4.

Kallt i morse, termometern visade -12, det blev dock varmare desto närmare stan man kom, växlade även från klart till riktigt dimmigt.

Vinterpendlarens drivlina sjunger på sista versen, frikransen ville leka frikrans åt bägge hållen ibland, höll på att sluta illa några gånger. Hoppas att värmen i cykelförrådet löser detta på vägen hem.

federico skrev:
Vackert foto som vanligt! Trodde för ett ögonblick att jag fastnat på bild men det var fel färg på både skor å hoj.

Dimma, imma eller bara vanlig jävla fukt i luften. Såg ut som polarforskare på framsidan. Vantarna fick sig ngt slags snönystan på ovansidan, lite fint faktiskt.

Drog en vuälta, ut från stan via Dalen och Flaten och sedan på den väldigt knöggliga cykelbanan utmed Ältavägen tillbaka mot city.

vi var faktiskt en 3-4 elitpendlare som stod och väntade vid rödljusen vid Londonviadukten imorse. En av oss lite mindre nogräknad vad gäller trafikregler. Han sneddade över hela korsningen (!). Det är ju bara 6 filer med bilar och bussar....Efter det var det ett klassiskt sommarrace hela stadsgårn. Fick lungorna utanpå och mjölksyra deluxe. Härligt.

Jotack. Lite spårigt men inget att gnälla på eg.
Fint med dimma.

Bilagor

• happy_iphone_app.png
    happy_iphone_app.png
    56.1 KB · Besök: 58
Gurra skrev:
> Jotack. Lite spårigt men inget att gnälla på
> eg.
> Fint med dimma.

Fint var det!

Jag stannade också där och tog en bild till vänster

Bilagor

• 25feb4.jpg
    25feb4.jpg
    57.3 KB · Besök: 50
Dimmigt och stenhårt underlag. Rätt bra men jag håller igen lite över isknögglet. Troligen inte skönt att gå om kul i isknöggel och grus. Lämnade precis blod så det lär bli dåligt flås ett par dagar.

Insjöarna med isbotten på GC vägarna gjorde hempendlingen ganska spännande, ser ganska hårt och blött ut, så det gäller att hålla sig på hjulen.

Krengkt uppför Götaälvsbron.
Såg dock ett tydligt vårtecken: 4 icke-elitpendlare som körde mot enkelriktat på sagda bro.

Rullade upp till Skatås och körde på vägen hem från jobbet. Mycket rodelbana särskild i backarna. Gällde att sitta tungt med mycket vikt på bakhjulet för att få dubbarna att fästa.

Skönt att ljuset har återvänt och solen skiner över Göteborg!

konstruktören skrev:
> Andra pendlingen i år riktigt fint
>

ojoj! Fint!

konstruktören skrev:
>
> Till jobbet
>
> På väg hem
> Småkyligt om fötterna trots kängor.
> 60-70procent bart småsegt med dubbdäck

Läckert!

konstruktören skrev:
>
> Till jobbet
>
> På väg hem
> Småkyligt om fötterna trots kängor.
> 60-70procent bart småsegt med dubbdäck

Riktigt vackert. Om det ändå vore så fint här istället för grått, blåsigt och dammigt. Solen sken ju iofs så kanske inte ska klaga så mycket men de hade gärna fått börja sopa typ nu istället för om sex veckor eller ännu senare.

Hem idag runt 17 var fantastiskt, tog en extrasväng på Rinkebyfältet, krispigt, solnedgång, vacker måne, kristallklart, allt på en gång. De luxe-elitpendling.

-5 och lite kallt om fingrarna trots byte av handskar till tjockare dito. Fantastiskt fint vid Slussen med dimma och en sol som sakta smög sig upp.

-7 nästan och jag uppgraderade till varmare handskar och det gick hem. En riktig A-morgon: sovit ut ordentligt, uppe hyfsat tidigt, bra frukost och in till jobbet utan stress. Dags för kaffe nu.

Bra pendling och fin morgon fram till att jag skulle svänga upp på Arsenalsgatan. Där lutade jag cykeln lite väl mycket, hamnade på dubbarna som släppte på granitplattorna. Klarade mig dock bra, inte ens skrubbsår, men kände mig förstås dum och inte särskillt elitpendlare. Givetvis gick en tjej förbi, men istället för att fnissa så frågade hon om jag var OK.
Följde sedan den vansinningt dragna cykelbanan utmed Birgerjarlsgatan istället för att lägga mig i bilfil som jag brukar. Polisbil snett bakom mig så det kändes bäst så.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp