Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 5.

Osynlig blankis i en gångtunnel under 73:an resulterade i vintersäsongens första vurpa! Och en trasig SKS Longboard. Blir till att shoppa silvertejp på lunchen.
Annars superfin pendling idag!

Bilagor

• happy_iphone_app.png
    happy_iphone_app.png
    224 KB · Besök: 64
Nibbe skrev:
-------------------------------------------------------
> NEJ

Bra! Jag blev lite konfunderad över andemeningen i ditt inlägg. Krya på dig!

Jag är också sjuk och hemma. Funderade starkt på att starta en tråd med temat "Vem på Happy var helt frisk (fysiskt) under hela Q1 2013?". Tror dock att den skulle bli ganska kortlivad.

Två dagars cykelfrånvaro borde gjort underverk för klippet i benen, men kände mig som en gammal gubbe hela vägen till jobbet. Kan bero på den j---a MOTVINDEN!

Hasse#7 skrev:
> Nibbe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > NEJ
>
> Bra! Jag blev lite konfunderad över andemeningen
> i ditt inlägg. Krya på dig!
>
> Jag är också sjuk och hemma. Funderade starkt
> på att starta en tråd med temat "Vem på Happy
> var helt frisk (fysiskt) under hela Q1 2013?".
> Tror dock att den skulle bli ganska kortlivad.

Tack. Detsamma.
Ja kanske skulle skrivit att man var hemma också.
Lite morfin-hostmedecin så ska man väl vara på cykeln snart igen.

Rätt nice faktiskt, den som hittade av-knappen för snöandet-Bra jobbat! Nu kan vi väl försöka leta rätt på termostaten och vrida upp en 10 grader eller så i temepratur?

Det verkade för övrigt som om lokalföreningen av "Vi-som-skiter-i-att-lämna-företräde-när-vi-kör-mördarbil" i Täby Danderyd hade utflykt imorse. Flera close calls imorse...

federico skrev:
> 21 Mars

Äntligen kom is-mosaikbilden jag tjatat om... Snyggt som vanligt!

För övrigt biter den iskalla motvinden bra i både fejan och benen.

Grymt fint väder. Några spandexpendlare som jag men annars rätt tunt. Reser imorgon så det blev inte full pott den här veckan och mina ben tackar mig. De har inte repat sig än sedan jag åkte (hockey)skridskor i söndags. Försökte köra ifrån några med långfärdsskridskor och stavar men det höll inte ända fram :)

Blev en konstig start på dagen. Vaknade hopplöst tidigt och lyckades till min stora förvåning somna om.
Vaknade tio över sju nästa gång, då med den intellektuella kapaciteten hos en otillräckligt klubbad säl.
På nåt sätt så kom jag iväg ändå, och den bitande vinden och den gnistrande snön lyckades så småningom återuppliva en hjärncell eller två.
Folk ser ut som polarforskare, tjocka jackor, uppdragna huvor och mörka solglasögon.
Lite trist att köra över Årstafältet, den nya, vita snön mot den gamla, "vita" snön bildar spontant ett mönster med mer än en aning av city-camo över sig. Mycket skit är det.
Blev kungligt frånåkt av nån på vad som kan ha varit en kolfiber-fulkines-skivcross i etablerad happyterminologi. Men det tog jag igen några minuter senare då han hade stannat för att prata i telefon. Jag tar mina glädjeämnen där jag hittar dem.

Känns som om skridsko och cykling inte är riktigt kompatibelt.
Här har jag petat och gnetat för att driva upp kadensen, sen går man ut på isen och pumpar på i ett betydligt lugnare tempo.
Tillbaks på hojen sen sitter tempot kvar i ryggmärgen, jag går på för tunga växlar, drar på mig mjölksyra och kroknar. Att sitta och veva fint känns plötsligt främmande.
Eller så är jag bara klen och ynklig. Den förklaringen är ju alltid ett alternativ.

Igår såg jag en kille som tog ett danande vinterdopp mellan isflaken vid Kornhamnstorg, hans kompis tog bilder! Idag fick jag rulle på 71:an nerför Katarinavägen, varmt och snabbt!

Fulcykeln till jobbet, ganska trist att cykla på jämfört med CX:en men den får stå i skamvrån någon dag till då den svek mig med en punka!

Mötte 14 (jo, fjorton) SUVar medans ja passerade infarten mot Akerbrygge och det är inte många hundra meter det. En ML, En Rangerover, en XC90, två X6or och resten var dussinbilen BMW X5.

Annars soligt o fint!

/T

Ja just det. Mötte en löpare i shorts och långärmad t-shirt utan mössa eller vantar i morse kvart i sju utmed söder mälarstrand. Han hade iofs medvind men det såg kallt ut.

Dags att byta om och smyga ut.

vi bygger från grunden
på all skit som har hänt
Det är min tur nu?
Vinden har vänt...

...mest troligt iaf eftersom jag hade motvind imorse.

Fastnade i ett telefonmöte på nya kundens kontor igår och blev kvar sist. Skulle bara springa ner i källaren där omklädningsrummet ligger och där mina kläder låg i ett skåp, men konsulternas passerkort är tydligen tidsbegränsade så jag fastnade i trapphuset utan att vare sig komma åt mina kläder eller kunna ta mig tillbaka till mitt våningsplan. Skulle visserligen kunnat komma ut, men det verkade kallt att gå milen hem i kylan utan ytterkläder.

Efter 20 minuter eller så lyckades jag ropa till mig någon som passerade utanför och som fick lov att leta reda på Securitas-vakten som fick eskortera mig till omklädningsrummet. Sedan visade det sig att grindarna till området känner av bilarna och öppnas automatiskt, men en cykel noteras icke. Så det var bara att leta upp Securitas igen som fick lura grindarna med sin bil. Kunden borde verkligen se över sin policy för cyklande konsulter. Eller, kanske ännu bättre: no more overtime for me!

Efter detta en skön cyekltur hem!

Pust, lite varmt och helt möra ben. Ärthjärnan tyckte att jag skulle försöka jaga två motcyklister på långt håll. Bra nog svängde de av. Inte för att jag hade orkat ikapp heller. Imorgon bortrest så hack i statsen tyvärr.

Hemresan i morse gick bra. Nästan ingen vind alls. :) Upptäckte att jag passerade 30 mil i år när jag kom hem... nice.

Till jobbet resan medvind :) hur skönt som helst.

Fråga Hur många mil har ni cyklat i år??

> Blev kungligt frånåkt av nån på vad som kan ha
> varit en kolfiber-fulkines-skivcross i etablerad
> happyterminologi. Men det tog jag igen några
> minuter senare då han hade stannat för att prata
> i telefon. Jag tar mina glädjeämnen där jag
> hittar dem.
>

Yes, en happyspotting. Kan meddela att jag tidigare (vid mässan) väjt för pratande-fotgängare-mitt-på-cykelväg-med-lös-hund och dragit rakt in i en snövall. Tilltagande smärta under dagen och nu ligger jag på S:t Görans och ska in och röntga revbenen, God damn va ont det gör.

Men lugna hojjen är OK, CXkolfiber är tuffa grejer!

Hemresan njutbar i solen.
Möter ofta en cyklist på cross, en vit cross, vet ej märke. Han har en gul jacka, ingen väst, skägg och han ligger i bocken.....Igår eftermiddag mötte jag honom vid rålis, på väg in mot stan, idag var jag lite tidig hem och mötte honom vid Vinsta/Vällingby rondellen. Vi pendlar samma väg men motsatt riktning.

Nån här?
Nån som vet?

Har sett karln mer eller mindre varenda dag jag cyklat.....

I år: 199 mil.
Ungefär 70% jobbpendling resten okynnescykling.
Längtar efter vår, plusgrader, shorts och fina vägar...

Stuvstaix skrev:
> Yes, en happyspotting. Kan meddela att jag
> tidigare (vid mässan) väjt för
> pratande-fotgängare-mitt-på-cykelväg-med-lös-h
> und och dragit rakt in i en snövall.

Vid mässan? Jag passerade nån som stod med cykeln i vänster snövall, men det var ungefär 500 m norr om Älvsjöbadet.
Fast det är klart, det är rätt nära mässan det också.
Hade börjat att bromsa lite för att höra om det var nåt problem då killen plockade upp hojen och drog iväg igen.

Stuvstaix skrev:
> Tilltagande
> smärta under dagen och nu ligger jag på S:t
> Görans och ska in och röntga revbenen, God damn
> va ont det gör.

Ja revben är luriga, de väntar gärna flera timmar innan de börjar värka. Ett hett tips är att ta de värktabletter du behöver. Man kan ställa till det för sig på de mest fantastiska sätt om man har för ont för att andas ordentligt.

Motvind och 0,7 bar i dubbdäcken på morgonen, trögt.
Pumpade däcken inför hemresan, rullade bra, men rött vid varenda j-a trafikljus...

jesperC skrev:
> Risig hals och allmän winter och snö-trötthet.
> Jag vägrar cykla mer tills den smällt bort.
>

Efter ett par dagar med att åka bilkö och kommunaltrafik tror jag nog att snön kan anses ha smält bort, imorrn blir det cykling igen.

Nog bra att ta ett break då och då för att testa alternativen, ser fram mot lite snöblandat regn och motvind nu.

//j

dabac skrev:
> Vid mässan? Jag passerade nån som stod med
> cykeln i vänster snövall, men det var ungefär
> 500 m norr om Älvsjöbadet.
> Fast det är klart, det är rätt nära mässan
> det också.
> Hade börjat att bromsa lite för att höra om det
> var nåt problem då killen plockade upp hojen och
> drog iväg igen.

Yes, förmodligen jag.
http://pininthemap.com/9be0a7e430351b1d9

> Ja revben är luriga, de väntar gärna flera
> timmar innan de börjar värka. Ett hett tips är
> att ta de värktabletter du behöver. Man kan
> ställa till det för sig på de mest fantastiska
> sätt om man har för ont för att andas
> ordentligt.

Citodon och whisky verkar funka. Djupa andetag.
Brutet revben var det, ingen punkterad lunga.
Bara på't igen imorgon.

Helmullig morgon i sällskap. Massor med cyklister ute, i vartfall 4 förutom jag......
Tog rygg på en karl i Södra Ängby, höll hans rygg till Tranebergsbron där han dog lite mer än jag, sen dog jag helt på västerbron och var bara en spillra av mig själv när jag staplade in i duschen på jobbet......

Denna förbannade vind! Fick sällis med en stark rackare på nån Trekhybrid från Horsntull till StEriksplan, var det en Happyspotting, eller en ovanligt stark vanlig människa? Kul med sparring i alla fall, lungorna var utochin!

Hehe, en äkta happyspotting! Tänkte skriva själv och tacka för draghjälpen uppför västerbron!

Igår fick jag dessutom draghjälp på precis samma ställe av en stark cyklist på en vit (smutsig) trek CX. Var det månne en annan happyit?

Härlig morgon, lite kyligt innan man fick upp värmen men sen satt jag och njöt av solskenet och det relativt sett bra underlaget in till stan.

Vuältän hem i går. Självkränkt på 25 km. Misär. Tror jag tränat paellan för mycket på gymmet ty jag kan ju inte cykla längre. Kortast möjliga väg till jobbet i dag.

Höll ta mä faen på att snordödendö idag. Två andetag avgasluft fick jag i mig iaf.
Jag orkar inte med en förkylning till. Perkele!

/E

Höll på att bli roadrage idag, bilist tutade och hotade att köra över mig när han svängde höger över en övergångsställe/cykelöverfart, jag hade grönt. Jag påpekade att jag hade grönt och han började prata om att det var cykelöverfart, har inte folk körkort eller vad är det för fel på folk?

Givetvis så var det en medelålders man i en SUV där hjärnan hade runnit ner runt magen...

Vet inte om folk spelar dumma eller om kunskapen är så låg. Gissar tex att 99 av 100 bilister inte fattar att övergångsställe med släckta trafikljus är obevakat = släpp över gående. (i morse var ljuset trasigt i närheten av barnens skola och det stod ungar där hur länge som helst, ingen stannar...)

izar skrev:
> Höll på att bli roadrage idag, bilist tutade och
> hotade att köra över mig när han svängde
> höger över en övergångsställe/cykelöverfart,
> jag hade grönt. Jag påpekade att jag hade grönt
> och han började prata om att det var
> cykelöverfart, har inte folk körkort eller vad
> är det för fel på folk?
>
> Givetvis så var det en medelålders man i en SUV
> där hjärnan hade runnit ner runt magen...

Tillbaka
Topp