Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 5.

Posteriör finne har utvecklats till vad som kan bli ett sadelsår. Blev pendling med assoskräm idag.
Nästa steg är att temporärt byta om till cykelbrallor för pendlingen.

Appel skrev:
-------------------------------------------------------
> federico skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 5 April
>
> Cyklar där varje dag till jobbet. Men du borde
> testa DÖDSglaciären 50m därifrån som jag
> passerar på väg hem när jag ska uppför
> nybodabacken.

Du menar den här? http://happymtb.org/forum/read.php/1/2034211/2082779#msg-2082779

Såg att den ligger kvar

federico skrev:
> Appel skrev:
> -----
> > federico skrev:
> >
>
> > -----
> > > 5 April
> >
> > Cyklar där varje dag till jobbet. Men du borde
> > testa DÖDSglaciären 50m därifrån som jag
> > passerar på väg hem när jag ska uppför
> > nybodabacken.
>
> Du menar den här?
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/2034211/20827
> 79#msg-2082779
>
> Såg att den ligger kvar

Precis!

Skönt idag, nu börjar det bli riktigt njutbart! Sommar-hjulen på sedan i måndags, de dödsis-flak som passeras är inga problem att rulla över.

Premiärtur med livetracking och direktuppladdning till Garmin Connect -> Strava med edge 510 också, väldigt smutt!

Helt underbart! Varmt(relativt) lätt medvind å jäklar vad jag förtjänar att cykla med sommardäck:-) Det enda stressmomentet var att jag köpte en garmin igår, jobbigt med hastighetsmätare, för tydligen går det fortare ju mer man trampar!

Hittade en helt suverän omväg till jobbet genom Hagaparken idag när jag scoutade om det finns skridskois kvar. Den ska jag börja köra när jag inte har bråttom. Riktigt jäkla halt på sina ställen men spolade backar i princip. Fick gå på några ställen trots W240-sulor.

Går nog åt helsike med det där tyvärr. Det ser ju safe ut men icket en människa ute på isen. Kanske om det syns någon annan där imorgon att jag vågar testa dem. Jag får gå runt på gräsmattan hemma med skrillor och ispik så grannarna har nåt att fundera på :) Polarna har arkiverat prylarna och jag vill inte att "sista åket" ska bli det absolut sista.

berleb skrev:
> Hade du med dig dina nyinköpta
> långfärdsskridskor på scoutingen?

Senast ändrad:
Vaxholmsbolaget har fått senarelägga sin vår-/sommartidtabell pga av isläget i skärgården, på ABC visades glada skridskoåkare från Östhammars skridskoklubb och isbrytarna har fullt upp i Bottenviken. Då borde väl en nästaninsjö i stan hålla? Jag lyckades igår tom lura ut tre ungdomar på isen med ballongdäckcyklar. Jag kan bistå med handräckning till ett enklare testamente!

Veckans pendlande är över. Sol, inte för kallt, allmänt rätt skönt, men cykelkondisen var inget vidare.

Skönt att vara igång.

Schwalbe Marathon is da shit!

I helgen ska cykeln få smörj!

Tung, fruktansvärt tung. Första-cykelpendlingen-på-nästan-ett-halvår-tung...
Men jag tog mig fram och det känns ändå skönt nu efteråt.

Påsklovet är slut och cirkusen igång. Första riktiga köerna uppför broarna, med tillhörande vingel och vims. Dags att damma av tålamodet alltså...

Annars lite väl kalt, men man skall väl vara glad att helgens snö inte ligger kvar!?!?

Efter att ha cyklat en vecka har jag nu barnen och tvingas köra bil. Totalstopp, från Råcksta hela jävla vägen ut på essingeleden.....Hata!

-2°C kl 07 i Solna. 37 mm dubbfritt var skönt som f*n på hybriden, väntar med slicks till maj när allt är sopat. Skinande cykel efter tvätt igår. Kom bara 2-3 km innan bakbromsen frös ihop. Kommit lite vatten innanför vajerhöljet - igen... Funderar starkt på hydrauliska bromsar till nästa vinter.

Tokförkylning tvingade ner mig i underjorden :-( Helgens racerpremiär i Göteborg måste ha tagit knäcken på min motståndskraft... Nu måste man se till att bli frisk till på lördag när det är dags för årets Mallisresa.

Som vanligt lite mör efter helgens träning.
Pendlingen var dock av den finare sorten med sol och vindstilla som vi blivit rätt bortskämda med på sistone i Göteborg.
Körde om kille med en väldigt fin och nöjd tax i en plastback bak på cykeln innan Järntorget.

8 April

Bilagor

• 8april.jpg
    8april.jpg
    96.5 KB · Besök: 40
federico skrev:
> 8 April

Är det där någon sorts magiskt "pixie dust" (vad fan heter det på svenska?) i luften? För inte kan det väl snöa i mitten på april? :)

Läckert!

Lite osäker på underlaget (kl 6 i Stockholm i morse) efter gårdagens snöande. Valde vinterhoj med dubbdäck istället för förra veckans premiärkörda sommarfixie. Och en hel del fler isfläckar var det ju faktiskt. Kändes som ett moget och vuxet val i alla fall... och tråkigt.

Crossen med conti cx speed imorse. Lite isfläckar här och där, framförallt i Gröndal. Sopat genom stan, skönt!

nikasp skrev:
> -2°C kl 07 i Solna....

Mötte en snubbe i kortbyxor vid Norra Kyrkogården. Såg inte varmt ut.

Gick fint med slicks trots att det var så kallt att flaskan frös efter ett par mil. Sega ben från gårdagens gruppträning och motvind var det också gott om. Testade ny väg och lyckades kapa 2 km på totalsträckan, fast då ingår lite grusväg. Mindre trafikerad var den nya vägen med.

Fast jag tycker mest att det verkar dumt... Kom just på att jag hittade "värsta" vägen hem genom hela Hagaparken i fredags. Slipper all trafik och tråkig väg mellan Järva Krog och Norrtull.

Bodie skrev:
> nikasp skrev:
> -----
> > -2°C kl 07 i Solna....
>
> Mötte en snubbe i kortbyxor vid Norra
> Kyrkogården. Såg inte varmt ut.

fin, det är häftigt med april sol och snöstorm varvar varandra.

federico skrev:
> 8 April

Ja ryktet om Totalt Trafikkaos vid Danviksbron var betydligt överdrivet iaf. Fasen man hade ju kunnat ta bilen på VuÄltan idag ju!

Första dagen med sommarsulorna! Kändes underbart på väg till jobbet men på hemvägen blåste det så det kändes som jag bytt tillbaka till vinterbäcken!

Råkade snyta mig på en som hade lagt sig bakom på rulle. Vad gör man? Stannar man och ber om ursäkt eller kör man bara på? Var inte alls medveten om att han låg där.

krip skrev:
> Första dagen med sommarsulorna! Kändes underbart
> på väg till jobbet men på hemvägen blåste det
> så det kändes som jag bytt tillbaka till
> vinterbäcken!
>
> Råkade snyta mig på en som hade lagt sig bakom
> på rulle. Vad gör man? Stannar man och ber om
> ursäkt eller kör man bara på? Var inte alls
> medveten om att han låg där.

Bor du i Yttersta Norrland kan man ju fatta att du inte väntade dig en hjulsugare.
Ingen ursäkt nödvändig.
Men i Kungliga Huvudstaden, The Capital of Scandinavia, är man lite korkad om man tror man är ensam på vägen.
Där bör man alltid vända sig o kolla innan man snyter sig.
Har man inte gjort det är en ursäkt på sin plats.
I ärlighetens namn i Övre Sameland också när man tänker efter.

Den smala vägen förbi Albatross golfklubb verkar ha blivit en av göteborgarnas nya smitvägar. Vad gör man inte för att slippa vägtullarna.

krip skrev:
> Första dagen med sommarsulorna! Kändes underbart
> på väg till jobbet men på hemvägen blåste det
> så det kändes som jag bytt tillbaka till
> vinterbäcken!
>
> Råkade snyta mig på en som hade lagt sig bakom
> på rulle. Vad gör man? Stannar man och ber om
> ursäkt eller kör man bara på? Var inte alls
> medveten om att han låg där.

Tänk på det nästa gång den person som går framför dig röker... :-)

Stötte på ett rådjur på ca 5 meters avstånd på vägen hem. Den stod och käka på nåt i en trädgård mitt i ett villaområde.
Trevligt hemtur!

Var mycket förväntansfull efter helgens stora cykelvård och byte till sommardäck. Vinterns tragglande med dubbdäck har varit seg, men känslan i morse var yster, tänk kosläpp ;-)
Tar mig in vanliga vägen från Huddinge till city via Hornstull. Nordanvinden knäckte vårkänslan, å andra sidan gick hemtrampet desto lättare. Inget speciellt att rapportera, mer än en bilist som hellre använde tutan i stället för bromsen.

Liljeholmsbacken och delar av bron är ju sopade sedan före påsk. När ska sista biten från bron ner till Hornsgatan sopas tro?

Blev en tur till förlossning på söndag, så ingen pendling på två veckor, men pappa ledigt och ny cykel som skickas på onsdag, inte fel endå :)

Irons skrev:
> Blev en tur till förlossning på söndag, så
> ingen pendling på två veckor, men pappa ledigt
> och ny cykel som skickas på onsdag, inte fel
> endå :)

Dubbelt grattis!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp