Edward skrev:
-------------------------------------------------------
> Ser nästan bara bidrag från stock-holmare här i
> tråden, hur kommer det sig?
Det är nog så att det inte händer så mycket för oss andra. Jag cykelpendlar varje dag. Igår höll jag på att bli överkörd av en bil som drog rakt ut på cykelbanan från en innergård utan att kolla om det kom cyklister, han kollade bara efter bilar. Redan ute på banan såg han mig och kunde inte göra annat än att stå still medan jag gled förbi framför hade väl en dm kvar att köra på ungefär. Hem från tåget drog jag på lite och draftade efter en bil som previs körde om. Älskar 40 väg :)
Idag tog jag mtb in. Lågt däcktryck gav "härligt" gung hela vägen, 27 km ungefär. Skall ut och köra lite stigcykling (skall testa ett endurospår för crossar) med en kollega efter jobbet och sen 30 km hem. Så det blir en tuff dag. Själva pendlingen var helt händelslös, värsta som hände var att glajjorna immade igen efter 3 km (båda sidor insatsglas samt det yttre glaset) så det vart att köra utan. Var lite kyligt på morgonen men det är rätt skönt så länge man slipper dimman. Skvätte upp rätt mycket från framsdäcket när jag genade mellan grannens kohagar/åkrar så hade uppskattat en CX med skärmar. Fanns inga eltrådar kvar över vägen iaf, vilket är rätt skönt. Hydrauliska skivbromsar är fan underbara. Bakväxeln krånglade lite, yttre klingan bak vill inte lira riktigt.
Jag har underbara torkmöjligheter på jobbet. Vi har en massa fläktkonvektorer som dumpar värme i labbet, så det är bara att hänga upp över dom så är det torkat på mindre än en timme. Och inget gnäll om att det luktar illa heller.
Som sagt, det händer inte så mycket....