Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
I'm back and I'm bad! Inte för att jag tar ut nåt i förskott, men i dag var första gången på ett par månader av förkylningshelvete som det gick att flåsa på utan att det kändes som att hela kroppen var emot idén, ho hoo! Och vilken morgon sen!?!?! Älvdans över Riddarfjärden och härligt hög luft, ho hoo! Blir väl snuva och regn på vägen hem, så här bra får man inte ha det antar jag?
ensamvarg skrev:
-------------------------------------------------------
> Vågar nog inte säga hur många memiler och
> tjejer på mtb som cyklat om mig (på liggcykel)
> de senaste dagarna. Det beror på att jag är
> långsammare eftersom jag är otränad. Definieras
> det som kränkt enligt happy?
Jag är tyvärr rädd för det. Om jag inte missminner så definieras man som kränkt om man blir omcyklad av någon med en mindre sportig cykel än en själv. Tyvärr gör det dig med liggcykel till ett väldigt lovligt kränkningsoffer för de flesta. ;)
Magisk morgon!
Mörkt och -3 när man stack hemifrån, mötte den dimbeslöjade solen som hängde som en apelsin strax ovanför horisonten på Tranebergsbron. Väl uppe på Västerbron värmde solen ordentligt i ansiktet!
Fick dessutom spotta en el-bullitt i Ulvsunda samt den gula questen vid Ulvsundakorset.
Noterade att trafikljusen vid Ulvsundakorset verkar vara omprogrammerat. När jag närmade mig var det grönt för cyklister åt alla håll. När jag väl kom fram var det rött för cyklister i en hel cykel innan man fick grönt igen över Ulvsundavägen. Märkligt!
Kom iväg lite senare idag, startade strax efter 8, väldigt lugnt då. En lastbil stannade och släppte fram mig innan Årstafältet efter Tussmötevägen, aldrig varit med om att någon bil stannat där. Nu väntar ett kopp varm choklad och lite kakor som second breakfast.
Stumpy skrev:
> I väntan på Federico.
>
> Älvorna dansar på Barnsjön...
>
>
> ...men inga golfare längre.
>
Riktigt snygga bilder. Happytalangerna träder fram en efter en.
Småseg start söder som stan och svårt att ta på sig rätt mängd kläder.
Närmre Mölndal kom jag ikapp en annan cross-pendlare med ganska god fart och kom tillslut förbi trots (tom) barnstol och mjukt smygpunkande bakdäck.
Efter att bjudit bakomvarande gå draghjälp i 33-35+ större delen av flöjelbergsvägen och mölndalsvägen blev jag tackad för liften genom att bli ifrånåkt och lämnat vid rödljuset i Kallebäck.
Schyst!
Brukar tycka det är lite kul att samköra med andra pendlare såhär och kunna pressa på ganska hårt för man vet att man "får igen det" om bakomvarande tar över men icke idag.
Fick trampa vidare på egen hand, precis som vanligt. Självklart stannade jag även i efterkommande rödljus.
Kall men magisk på vissa ställen. Lite orolig för svart-is, men den verkade inte dyka upp. Noterade en reflexväst-hybrid-pendlar-gubbe som gick ner för Skanstullsbron fastän han inte hade punka. Rädd för halka?
Annars blev det jeans, jacka och mössa under hjälmen. Perfekt avvägt för att kunna börja jobba direkt utan ombyte.
anilson skrev:
> Tille skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tweed, gubbkeps och bilhandskar.
>
>
> WTF det bjöds ju på tårta på Le Peloton och du
> drog på dig tweed och dök INTE upp?
Det var tyvärr inte kompatibelt med min verklighet (läs gårdagens träning och jobb)
Men jag drömmer om att vara med igen.
ensamvarg skrev:
> Vågar nog inte säga hur många memiler och
> tjejer på mtb som cyklat om mig (på liggcykel)
> de senaste dagarna. Det beror på att jag är
> långsammare eftersom jag är otränad. Definieras
> det som kränkt enligt happy?
>
Eftersom du frågar så är du kränkt!
Kall pendling, behöver anpassa klädseln inser jag, men hur man än gör så blir det fel.
Vid Rissne utanför Willys/Bilprovningen så höll dom på med att gräva av cykelvägen, festligt värre!
Appel skrev:
> Jag har som princip att är jag så pass sjuk att
> jag inte kan mögcykla mina 15km till jobbet så
> är jag för sjuk för att vara på jobbet
> överhuvudtaget.
AxelSthlm skrev:
> MattiasK skrev:
> -----
>
> >
> > Annars blev det jeans, jacka och mössa under
> > hjälmen.
>
> Fattar inte att du får in allt det där under
> hjälmen?
:D
Lite tufft är det. Och i ärlighetens namn ser det ganska fånigt ut. Eftersom jag fryser lite om kroppsdelarna nedanför huvudet funderar jag på att applicera jeansen och jackan där istället. Ska testa i morgon.
Tur man passerat memilstadiet och transformerats till GREMLIN.
För jag körde vilse. Skulle till IP och leta mössa, såg grus, tänkte grus, blev Ågesta, Farsta, Flaten Älta, mötte gubbe med visselpipa i munnen på Stadsgården, kom för sent till jobbet.
Attans da.
federico skrev:
> Hasse#7 skrev:
> -----
> > federico skrev:
> >
>
> > -----
> > > Fortsätter på temat dimma i motljus!
> >
> >
> > @MattiasK och federico. Fantastiska bilder.
>
>
> TAckar!
>
> En riktigt fin bild MattiasK! Man önskar sig mer
> än 725pixar i bredd
Tack! Nu blir jag riktigt glad när det kommer från mästaren själv :) Vi pratar i alla fall iPhone och Twitter-filter på bilden. Lägger in originalet så är det fritt fram att se vad som går att göra med den.
Jag cyklade på de trafikerade banorna in till stan från bromma igår och:
det var läskigt att möta tanter, farbroder och unga tjejjer på mopeder i full fart! (finns säkert unga män som kör också men det mötte jag ingen)
nån såg arg ut och pekade på sitt huvud men jag tolkade det som att ilskan var mot en omkörning som nån gjorde, långt senare ropade nån "blända av" när vi möttes, visade sig att philipslampam stod för högt, tack till killen som uppmärksammade det!
Tille skrev:
> anilson skrev:
> -----
> > Tille skrev:
> >
>
> > -----
> > > Tweed, gubbkeps och bilhandskar.
> >
> >
> > WTF det bjöds ju på tårta på Le Peloton och
> du
> > drog på dig tweed och dök INTE upp?
>
> Det var tyvärr inte kompatibelt med min
> verklighet (läs gårdagens träning och jobb)
> Men jag drömmer om att vara med igen.
Men Spindelben var ju med :) Tycker du kunde dykt upp i Tweed och fikat skjortan av oss.
Nästa vecka blir det CX loop
Kallt som isbjörnstuttar till jobbet. Påcyklad på hemvägen. Stod still vid ett rödljus när en mobilknapprande puttefnask med hörlurar drog om till höger och touchade styret. Var ikapp efter ett halvt kvarter och snackade lite allvar. Försöker leva med att gående, cyklande, bilande och bussande beter sig som nackade höns och anpassa mina marginaler och förväntningar därefter, men när man blir påkörd för att man står still när man ska stå still har det gått lite väl långt.
Tidig pendling innebär mörkerpendling numera. Kyligt och nästan vindstilla vilket är härligt! Fick äran att kränka en Nishikipendlare som trängde sig före vid ett rödljus.
Riktigt trevliga och snälla gossar som började med det klassiska tugget men sen visade god förståelse för min föreläsning. Slutade med att dom tackade och tog i hand och bockade innan dom drog.
Minus för KOL-gubben som gick förbi och rosslade "det är bra sätt dit dom jävlarna!"