Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 5.

Hemvägen igår gav stiltje, jag som hade blivit lovad byig sidvind.

Efter min helt cykelfria månad har jag rätt ont i rumpan nu efter 6 mil i sadeln. Har till och med fått sätta på ett par blöjbyxor.

Lagom med cyklister på cykelbanorna också.

Bra: De rakar ut chikanen utanför gamla söderstadion norrgående. Utmärkt.

Som vanligt, kö på bilvägen, apostlahästar i cykelbanan, uppförsbackar.
Hamnade bakom en större gaffeltruck (grön) som hade avgasutblåset precis i näshöjd, skulle legat kvar och skaffat mig CO förgiftning, för idag var MI endast 30.

10 poäng till nya överdragen!, varför har jag inte skaffat dem tidigare... snustorra fötter, smidiga att ha i botten av cykelväskan, lätta att sätta på vid vägkanten.

Bilagor

• sko.jpg
    sko.jpg
    84.2 KB · Besök: 89
Odramatisk. Grått, blött och varmt.
Passerade en cyklist i en uppförsbacke som verkade tro att det är vänstertrafik som gäller på cb... eller så var det för att det inte var så mycket löv där. Kunde passera säkert på höger sida efter att hen strax innan passeringen vridit på huvudet och sett mig komma.

Efter att ha kört lite trainerroad hemma så funderar jag nu på hur många watt jag håller när jag cyklar ute, där jag saknar wattmätare.

Åkte SL idag. Fast först cyklade jag från Huddinge till Saltsjö kvarn. Där hoppade jag på Sjövägen. Tog en kopp kaffe och tittade på utsikten. Hoppade av vid Daléum.

sl.png

Cyklade sen via Djurgården till Kungsholmen. Kul med lite omväxling!

Noterade att Söderstadion har startat. Nu ska hela raket rivas nu ska hela rasket bort... Inte långt därefter är ny bred cykelbana färdigställd precis innan Gullmarsplan. Visserligen inte så lång bit med den ersatte några knixiga kurvor, NICE!

Bilagor

• WP_20131106_001[1].jpg
    WP_20131106_001[1].jpg
    80.7 KB · Besök: 89
Tog vinterhjulet fram idag pga rädsla för lövhalka. Det är bestyckat med Nokian 240, gick tungt och var förmodligen helt onödigt. Tycker cykeln får obehagliga egenskaper med Nokian-däcken också, funderar på om ett byte till ett par Schwalbe kanske är aktuellt.

Ebolaexpressen igår med tjockt med folk på T-centralen påminde mig hur skönt det är att cykla till jobbet!
Förvånad över trafikstockningen på cykelbanan mellan Fridhemsplan och St Eriksplan idag.
Nu har de äntligen förbjudit högersväng för bilar över cykelbanan vid St Eriksplan! Kan undra hur lång tid det tar innan någon gör en förbjuden högersväng utan att blinka och kör över en cyklist där?

6 grader och torrt. Drog åt skivbromsen lite för mycket så den låg an fram, hyfsat störande men iddes inte skruva på vägen. Nya vindjackan var kanon. Då jag cyklar mycket i stan köpte jag en skrikgul Haglöfs Shield jacka http://www.haglofs.com/sv-se/produkter/klader/lager/skallager/herr/shield_jacket_sv-se.aspx. Betydligt mer vindtät än min gamla jacka men med mer genomsläppligt tyg på ryggen. Kändes perfekt och blir bra till skidåkning och löpning också.

Igår var det höst-premiär för CX:en. Ville ha stänkskärmar i ösregent.
Sista tre månaderna har jag inte suttit på någon annan cykel än min Single speed "knas-Bianchi". Ovan känsla att sitta upprätt utan värk i nacken och god översikt av trafiken. Och lyxigt med växlar, speciellt när jag drog hem cykelvagnen. Fast lite tråkigt ändå.

I morse blev det kommunalt pga diverse orsaker.
Såg denna reklam i T-banan. Förstår inte frågan liksom.

SL.jpg

Black planet skrev:
-------------------------------------------------------
> Förkylning i kroppen tror jag. Det känns så.

Var inte du ute och drack vin igår?
Bakfylla kallas det, inte förkylning.

Newton skrev:
> Nu har de äntligen förbjudit högersväng för
> bilar över cykelbanan vid St Eriksplan! Kan undra
> hur lång tid det tar innan någon gör en
> förbjuden högersväng utan att blinka och kör
> över en cyklist där?

Men man måste fortfarande vänta på grönt som cyklist om man ska höger?

Tandläkarbesök med dottern imorse gjorde att det blev 10 dagen i rad utan cykling idag... (Förkylning och höstlov) Nu är jag rejält sugen igen!

Selast skrev:
> Tandläkarbesök med dottern imorse

Jag med, fast med sonen och reglering.
Jag cyklade han åkte kommunalt.
Gissa vem som kom i tid.

Spottade en svart Moulton.
Annars i stort sett som vanligt.

Tillbaka till crossen idag då det var torrt (jag har inte hunnit sätta på skärmar så det var vinter GT:en igår). Gick betydligt snabbare. Märker att det har blivit livsfarligt vid nya Hornstull där bussen korsar cykelbanan vid tre ställen på mindre än 200m(sö riktning mellan broarna).

Stumpy skrev:
> Black planet skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Förkylning i kroppen tror jag. Det känns så.
>
> Var inte du ute och drack vin igår?
> Bakfylla kallas det, inte förkylning.

O nej. Bakfull blir jag inte av bubbel. Det är vetenskapligt bevisat i forskningsrapport ifrån Norge. Nä en riktig prakt förkylning på G. som alla andra på kontoret.

/ironi av/
OBSOBSOBS
Ni som investerat fyrsiffriga belopp i dundermegaultravärstinglampor med fyrsiffriga lumen se för Bövelen till att ställa in dom så dom inte lyser med helljus det är obehagligt farligt och troligen OLAGLIGT så kolla Noga mot till exempel en vägg att ni ställt in lampan/orna på halvljus och stäng av blinkmode för det är till absolut ingen nytta bara en massa besvär för medtrafikanterna.

/ironi på/

Börjar bli glest i cykelparkeringen på jobbet nu. Cyklat med vinterdäck i 3v. Handlaren satte på däcken när jag plockade ut cykeln. 35mm 240dubb fram, 30mm 120dubb bak. Cyklar en sträcka på gång/cykelväg jämte skog där det är så mycket mosade löv att man inte ser vart kanterna på vägen är. Börjar bli lite trångt nu dock eftersom ett spår har nötts fram som alla vill förhålla sig i. Originaldäcken som nästan är helt utan mönster hade nog gett mig en vurpa eller 2 i de feldoserade nedförskurvorna, känns tryggt med dubben :)
Idag innehöll just detta parti ovanligt mycket springandes ninjor, ninjor med hundar samt ninjor med barnvagnar. Glad för att pannlampan lyser långt, ingen har klagat änsålänge.

Fin. Skön temperatur att pendla i! Tog man bort bländnande cykellampor och några få bilister som gärna står i vägen så fanns det inget alls att klaga på.
Cyklade förbi tre CX:are? på Vendevägen, strax innan 18, som fincyklade och såg snabba ut. Hade ni haft kul eller skulle ni?

staine skrev:
> OBSOBSOBS
> Ni som investerat fyrsiffriga belopp i
> dundermegaultravärstinglampor med fyrsiffriga
> lumen se för Bövelen till att ställa in dom så
> dom inte lyser med helljus det är obehagligt
> farligt och troligen Olagligt så kolla Noga mot
> till exempel en vägg att ni ställt in
> lampan/orna på halvljus och stäng av blinkmode
> för det är till absolut ingen nytta bara en
> massa besvär för medtrafikanterna.

+Fyrsiffrigt belopp

Första pendlingen sen onsdag förra veckan pga resa, det märks att man vart ute ur matchen en vecka. Stånk och stön, kallt, blött och mörkt.
På hemvägen blev jag omkörd av en riktig elitpendlare vid rödljuset utanför nordstan, på väg upp mot Göta älvbron mot Hisingen. Fort gick det och fetinglampa hade han!

Senast ändrad:
Kallt och skön luft idag. Mötte en dundermegaultravärstalampor cyklist vid Valand. Var faktiskt det värsta jag sett hittils, tog ett par hundra meter innan jag såg igen. Varför tittar man mot ljuset? Bara dumt.

Jag vill inte prata om hempendlingen. Kränkt! Två gånger! Det är ju så ont om elitpendlare i götet att det brukar ju aldrig hända! Visserligen kändes benen rejält sega efter gårdagens träning, men det här var ju bara pinsamt!

Tillägg: Dags att starta del 6? Konstiga saker händer här och del fyra kom upp till sidan 163

Senast ändrad:
Pratade med en cyklist som fotograferade månen vid stadshuset, frågade om han var med på happy och visst var han det! Minns inte namnet men du var på väg mot Bromma, trevligt att träffas! Hur blev bilderna? Bra idé att använda elskåpet som stativ!

Bilagor

• 6nov.jpg
    6nov.jpg
    67.9 KB · Besök: 92
staine skrev:
> /ironi av/
> OBSOBSOBS
> Ni som investerat fyrsiffriga belopp i
> dundermegaultravärstinglampor med fyrsiffriga
> lumen se för Bövelen till att ställa in dom så
> dom inte lyser med helljus det är obehagligt
> farligt och troligen OLAGLIGT så kolla Noga mot
> till exempel en vägg att ni ställt in
> lampan/orna på halvljus och stäng av blinkmode
> för det är till absolut ingen nytta bara en
> massa besvär för medtrafikanterna.
>
> /ironi på/

+1. Jag föraktar mig själv som kört två säsonger med MS-lampa. Numer är det philips som gäller.

Som vanligt så är benen rätt möra på torsdagens pendling. Kändes rejält i backarna ut från Jönköping. Lycka att lyssna på podcast på väg till jobbet. Filip och Fredrik dominerar :)

johan44 skrev:
> 10 poäng till nya överdragen!, varför har jag
> inte skaffat dem tidigare... snustorra fötter,
> smidiga att ha i botten av cykelväskan, lätta
> att sätta på vid vägkanten.

Verkar bra, var köpte du dem? Finns de i strl 47?

Rose http://www.rosebikes.se/artikel/rose-overshoes-rain-ii/aid:622664 Jag har 43-45 och de går på ett par "outdoorskor" i strl 42 precis, utan marginal... Köp inte för små.

Gulöga skrev:
> johan44 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 10 poäng till nya överdragen!, varför har
> jag
> > inte skaffat dem tidigare... snustorra fötter,
> > smidiga att ha i botten av cykelväskan, lätta
> > att sätta på vid vägkanten.
>
> Verkar bra, var köpte du dem? Finns de i strl 47?

Man är inne i ett skönt flow minsann. Inga minus och ingen is. (stockholm centralt)

Klämde lite på mitt W240 i källaren. Kändes mjukt och tungt. Blir finfin träning det där. Schwalbe MW är betydligt hårdare i gummit.

Tror db eller möjligen phorum uppdaterats sen den här gick ur tiden för nu går det tydligen finfint att posta trots massor med sidor i en tråd...
SORRY för bump

Tillbaka
Topp