Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 6

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det var helt dött i trafiken. Idag är nog majoriteten lediga.

Såg 2 cyklister mellan Bandhagen och Solna i morse, mörkt blött och tråkigt, skön sidovind på Västerbron, kedjan hoppade mitt på Igeldammsgatan, ligger nån cykelförbannelse på den gatan. Inget ledigt här inte...

Inte en själ på cykelbanorna och kraftig vind i ryggen. Glömde låset hemma och fick gömma hojen i ett arkiv som ingen använder. Bakom två kortläsare med kod för övrigt. Jag är inte ett dugg orolig för att hojen skall vara försvunnen när jag skall hem.

Selast skrev:
-------------------------------------------------------
> Cykelräknaren på
> Stocksundsbron stod på 15 passeringar i morse kl
> 7:20 vilket är det lägsta jag sett den på vid
> den tiden så här långt, ska bli kul att se hur
> många som kommit före mig på fredag morgon.

He he, när jag passerade vid 8.45 typ hade 48 cyklister passerat. Befriande lugnt helt enkelt!

Sitter och lider. En timme till sen blir det "hoe hoe hoe!" hem genom city!

Phew, varmt och kraftig motvind. Köpte hembakt av lite ungar som sparade till klassresa så nu fick man lite julfeeling trots avsaknad av snö. God Jul på er!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    88.5 KB · Besök: 45
Medvind hem, trevligt, hade visst 0,5bar i framhjulet så lånade lite luft hos Alviks cykel, sa god jul till Rock och trampade hem med en liten omväg, lös hund i mörkret vid Högdalstoppen, fan läskigt.

Wohoo vilken medvind. Passerade en sån där "du kör för fort"-skylt som visade 41 km/h på platten. Mtb med dubb. :D

Träffade på en trevlig kille som cyklade på Coop Vinsta när jag stannade till för att handla snus. Någon här??
Blev 2,4 mil till jobbet idag i fin medvind.

Tråkigt pendlarväder men OK pendling. Öde GC-banor. Såg bara en cyklist på pendlingsvägen och tre andra inne i stan. 3 grader och duggregn. Klädde mig lite för mycket så nu sitter jag och försöker sluta att eftersvettas efter duschen. Kan det aldrig bli minusgrader?

Vädret gör sitt bästa för att motarbeta en, imorse äckligt duggregn och immande glasögon. Efter en nära frontalkollission med en helt svartklädd cykelninja var jag tvungen att stanna och ta av glasögonen. Man undrar om det bara finns två lägen för idots i Stockholm, antingen 5 miljarder lumen på blink i ögonhöjd eller total ninjastyle... Det blåste i alla fall inte hård motvind in till stan så den har man väl att se fram emot till eftermiddagens hempendling. Sen är jag klar för i år och en förhoppningsvis härlig vecka i fjällen väntar.

Gott nytt år!

Selast sammanfattade dagens pendling rätt bra. Kedjan beslutade sig för att hoppa vid Pampas Marina så blev några minuter sen till jobbet, men jag var ändå först på plats.

Körde 28kmpå små asfaltsvägar till jobbet, mötte endast en bil. Riktigt härligt med nån plusgrad och torr asfalt.

nikasp skrev:
> Kan det aldrig bli minusgrader?

Läste just smhi´s rapport från sista månadsprognosen från ECMWF.....
Sammanfattningsvis kommer vecka 1 och 2 i januari gå på samma spår som nu, temperaturmässigt, i Sverige. 3 och 4 ser ut att närma sig normalt vinterväder 60/40 vs att det blir som det är nu. Nederbördsmässigt kommer det generellt bli lite mindre och efter denna morgons pendling går det fint för mig.
Usch!

Lite smådåligt väder i morse. Nu inventering, saknas bara en punka eller nått på hemvägen för att göra dagen till en 10poängare.

Phillipslampan hade riktigt dåligt med batterier kvar men jag hade en kinalampa med nyladdat batteri så det var ingen fara. Började med kinalampan och tänkte spara phillipsen till stan. Då dör kinalampan efter en kvart, måste vara ngt slags rekord i kass kvalitet. Drar på phillipsen som jag upplever brukar kunna köra på för alltid på lågläge. Men då dör den också. Förbannat. Har en nödlampa i ryggsäcken med ser att fästet inte sitter på. Glider genom stan som en dödsninja.

Tur att phillipsen har usbladdning.

Såg inga andra cyklister på min väg från Sollentuna till stan idag. Tur var det för min framlampa dog halvvägs. På hemvägen blir det endast min lilla diodlampa som jag har som reserv. Känns inte bra men jag kan inte ladda på jobbet.

Philips och batteritid... Hur orkar ni att inte ha navdynamolampa på pendlarn? :)

4,5 plusgrader och torrt. Sista pendlingsdagen i år. Nu börjar det bli grymt irriterande med dubb. Någon borde göra något åt den här varma "vintern".

Stockholmsvintern pendlar nästan alltid kring nollan. Två hojjar, en med och en utan dubb är receptet, du kommer att använda den utan dubb klart mest de flesta vintrar.

Jag har bott här i 15 år så jag vet att det brukar vara trista vintrar (om man som jag vill ha snö). Har pendlat sen maj 2012 och förra vintern var ju grymt kul med lagom misär och lite plogvallar osv. Sen kanske man inte vill ha lössnö och nästan dubbla pendlingstiden varje dag heller :)

årets sista pendling blev också årets långsammaste. Om någon har sett mina ben någonstans vänligen retunera dem.

Rock skrev:
> årets sista pendling blev också årets
> långsammaste. Om någon har sett mina ben
> någonstans vänligen retunera dem.

Lika dålig fart på hemvägen, trots hemlängtan och medvind. Nu är det slutcyklat för i år.

1702 loggade mil fick jag ihop.

Tack för i år! Fyra plus och torrt hem. Rätt skönt. Gott Nytt År!

Rock skrev:
> Rock skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > årets sista pendling blev också årets
> > långsammaste. Om någon har sett mina ben
> > någonstans vänligen retunera dem.
>
> Lika dålig fart på hemvägen, trots hemlängtan
> och medvind. Nu är det slutcyklat för i år.
>
> 1702 loggade mil fick jag ihop.

Sanslöst mycket, jag lyfter på hatten! Du har väl dessutom egen firma och jobbar regelbundet lördagar kan jag tro. 1700 mil är sjukt mycket cyklande och något HTFU behöver du nog inte höra.

Ja, det blir många lördagar på jobbet. Jag skulle gissa att 1000mil är ren pendling och resten träning. Nu kombinerar jag ofta de båda för att få tiden att räcka till, det blir ofta längre vägar än nödvändigt.

Hade velat komma upp till 6666km men det orkar jag inte.
Hempendlingen bjöd på trasig kedjespännare och ett av stagen till bakre stänkskärmen gick av. helt öde, Västerbron för sig själv var länge sen.

Jag tänkte att de senaste veckornas mildväder skulle medge dubbfri pendling idag. Jag kom halvannan kilometer innan jag stöp på en frostfläck. Hål och skrap på jackan, diverse kosmetiska skador på reglage och hoj, och till råga på allt tappades baklyset - vilket jag inte upptäckte förän framme på jobbet.

Värsta misären på länge. Nu ska det dubbpendlas till juli.

Tomt och ensamt men fick ihop 3 mil. Undrar om man är den ända som jobbar över nyår...

Rassel rassel. Fuktigt, helt öde och avfolkat. Rätt trivsamt. En hel del rullgrus på GC i Solna.
Nytt år, nya tag.

+5, dubb, våt vägbana (inget uppifrån). Exakt som det nu sett ut i en månads tid. Nu MÅSTE det bli skridskois eller skidföre snart. Innebandy efter jobbet också så man får röra på julens "gravid"-kilon.

Gott Nytt År!

Invigde året med en mtb utan stänkskärmar, hur kladdigt kan det vara tänkte jag innan jag åkte, väldigt tydligen. Får inviga portawashern ikväll.

Skönt att trampa igång det nya året efter endast lite medioker skidåkning, ganska mycket vila och stora mängder mumma över julhelgen. Pumpade upp däcken ordentligt innan jag stack iväg och med utvilade och pigga ben led jag inte ens av den annars så förhatliga kombon plusgrader och dubb. God fortsättning!

vardagen börjar igen, snart tre veckor sen normal pendling, jävligt seg i benen nu.

Hej! Ingen jobbpendling idag p.g.a. ledig dag, men jag pendlade till och från Eriksdalsbadet med min Skeppshult Nova, som är trevlig men ändå jätteläskig när man är van vid lätta, rappa herrcyklar och handbromsar! Nåväl, på Badet tillryggalades 1100 m simning och en hel del vattenlek och dyk med syskonbarnen. Många glada skratt blev det!
I morgon blir det jobbpendling med Meridacrossen igen! Härligt!

Pendlartråden ligger på sidan två, vart är väl världen på väg!? Tomt, tomt på cykelbanorna, bara jag och en skakande framskär, mötte ungefär 5 andra cyklister. Mys, mys i regnet.

Det var riktigt skönt att rulla genom stan kl 6:30 i duggregn. Både gator och cykelbanor var helt soprena på trafik.

Isvatten och 4 plusgrader. Fan, det var väldigt vad kallt det var då, tänkte jag. Kanske man inte skulle ta den där 3 mila-omvägen idag kanske...men efter ett tag så var jag varm och det slutade faktiskt regna ett tag.
4 pendlare på cykel och en på rullskidor mötte jag. Väldigt seg motvind till Älta och sedan en trivsam medvind utmed Örbyleden.

Inte direkt avis på de där randonörerna i en annan tråd här på forumet. Tydligen samma väder i morgon som idag...

Boring. Strax under 5 grader och ytterst lätt duggregn. Lagom så att man ser helt kasst med cykelglasögonen. Skönt temp och helt lagom klädd men nu är jag trött på det här tråkvädret.

Första pendlingen för 2014. Inte många cyklister ute, räknade till kanske 10. Två av dessa var på väg åt fel håll nedför bron.

Dubb var precis som innan jul fullständigt överflödigt, men jag har inte haft tid att ordentligt få ut en envis glasflisa ur mina andra däck.

Prognosen säger uppehåll fram till kvällen så jag passade på att inviga nya finpendlarskorna.
qp1.jpg

Tomt, blött och grusigt kunde lika gärna vara mars månad om det inte vore för mörkret.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp