Man vill ju inte bli som Gubbstark, men var det inte D-Dagen idag? Dvs, Douchebag-dagen!
400m hemifrån blev jag jagad och prejjad första gången. Hen gasade om mig, svängde in tvärt framför och nitade så dubben flög och ABS'en slog, sen drog hen iväg igen.
500m senare kommer nästa dåre och tränger sig förbi ca 15m före ett övergångsställe, självklart måste hen då tränga upp mig på trotoaren för att inte krocka med stolpen. Hen var tvungen att stanna för korsande trafik.
Götgatan är alltid douchebag-city, så även idag. Flera bilar som medvetet och demonstrativt trängde mig för att jag i högra körfältet och inte på cykelbanan som är en veritabel livsfara med cyklister, pålastning till McDonalds, cyklar som ligger slängda mitt i cykelbanan och byggarbeten med nedfallande föremål!
Skeppsbron med cyklistdårar som kör mot rött från stadsgårdskajen och de hetsiga buss-chaffisarna som ska preja sig ut från busshållplatsen trots att det kommer ett helt långt koppel med cyklister uppifrån. Nu låg jag som vanligt ute i bilkörfältet så jag missade bussens mosning och fick dessutom fri lejd av bussen som STANNADE!