Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 6
Stannade vid Fältöversten för att handla morgonfika till kontoret. Östermalmstant flanerar runt vid cykelställen, pratandes i telefon, med en svart labrador i koppel. Hunden sniffar på cyklar, och eftersom det är en hane börjar han markera revir. På cyklen (inte min dock). Jag blir förbannad, går fram till kärringen och säger: "Men hur f-n kan du låta din hund gå runt och pissa på cyklarna. Vad tror du ägarna tycker om det?". Hon stannar upp, tittar på mig, vänder sig sedan om och går därifrån, fortsatt pratandes i telefon.
Så... är det okej med våld i sådana lägen? Vad säger lagen? Finns det några speciella paragrafer som rör snipiga Öfvre Östermalmskärringar?
Annars var det grått och trist idag. Åkte förbi SCS och betalade lite skulder på hemvägen. Precis som vanligt alltså.
Så... är det okej med våld i sådana lägen? Vad säger lagen? Finns det några speciella paragrafer som rör snipiga Öfvre Östermalmskärringar?
Annars var det grått och trist idag. Åkte förbi SCS och betalade lite skulder på hemvägen. Precis som vanligt alltså.