Stötte på en ärkeidiot på cykel idag. Han blåste om mig på Solnavägen precis efter att jag hade fått grönt, han hade ingen intention att stanna alltså. Han trampar på rätt så bra men jag kommer ändå ikapp honom ganska snart, lägger mig bakom då jag inte vill köra om där då det är lite smalt och osäkert. Nästa rödljus bryr han sig inte om och blåser rakt igenom, jag väntar till grönt och cyklar återigen ikapp honom. Det 3:e rödljuset blåser han återigen rakt igenom, denna gång var det nära att han blev påkörd av en bil som hade grönt.
Jag får stå och vänta en stund innan jag får grönt så han försvinner iväg utom synhåll. Lite längre fram så kommer jag återigen ikapp honom, han valde en sämre väg så jag kör om honom och kommer ikapp en bil som jag lägger mig bakom på behörigt avstånd. Bilen ska svänga till höger så jag lägger mig lite till vänster, precis innan bilen ska svänga så hör jag någon som skriker "flytta på dig!". Ärkeidioten lägger sig till vänster om mig, på hans vänstra sida har han en refug, han ska bara om och vägrar att sakta ner. Skriker åt honom att det inte är ok att hålla på så, bilen svänger och jag kränker honom återigen.
Så undrar vi varför cyklister har så dåligt rykte! Jo det är därför det finns sådana här ärkeidioter bland oss! Hybridgubbe, gul jacka på någon skitig hybrid med dämpgaffel.