Morgonen: Bussen som ska svänga höger över cykelbanan stannar, jag hade redan saktat in. Båda tackar och kör glada vidare.
Kvällen: danskj*vel höll på att köra över mig (från stillastående!) utanför Sahlgrenska. Oklart om han ville jävlas eller om han inte såg mig. Det senare vore väldigt konstigt, jag var 2-3 dm från hans grill.
Det hela vägdes upp av att få träffa nyfödd systerdotter!
xyklisten skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett par dimljus hade inte varit dumt på väg hem ikväll.
> Börjar nog bli dags att byta ut mina Randonneur Hyper mot något lite greppigare...
+1.
Randonneur pro på väg hem - kanske greppigare, framförallt tåligare. Såg att jag fått ett hål i mitt rando hyper idag, ser ut som om en mus har bitit bort en bit - slangen putade ut, rena turen att jag kom hem :)
Kanske får bli contact winter premium till slut ändå om vintern slår till, vill inte ha däck som drar åt sig småsten om det ändå inte är snö. Dubbdäck, är det inte förbjudet i stan? ;)
Varför har de grusat cykelbanorna i götet när det knappt varit minusgrader och ingen nederbörd?
Monkeylights monterade - test kommer när jag orkat byta däck. Lätta att montera, hjulet blir lite obalanserat, men det märks kanske inte när man cyklar. Absolut inget jag vill ha på cykeln under de ljusare månaderna.
Är det någon som har tips på hur man får en B+M lyt att sprida ljuset bättre? Om jag riktar den högt så syns den nog, men antar att den bländrar bra då.