Det var nästan lite "falling down" idag.
Började med en kärring en i bil sket i att hon skulle ge mig företräde, hon svänger höger och jag cyklar över cykelöverfarten med grönt ljus. Hade jag haft en vattenflaska med mig så hade jag nog haft en vattenflaska mindre i ögonblicket då jag cyklade om henne lite längre fram.
Sedan var det bil som stod parkerad utanför ett dagis mitt i GC vägen, fanns någon halvmeter att cykla förbi på, småirriterad med det funkade.
Nästa var en lastbil som hade ställt sig tvärs över hela GC banan på Rinkebyfältet i höjd med Spånga. Gick inte att komma förbi på asfalterad väg så det fick bli ner i lervällingen bredvid, missbedömde djupet så hela däck med fälg sjönk ner i leran. Det är inte ok att blockera hela vägen utan att kunna ta sig förbi med mindre än att det ser ut som man har gyttjebadat!
Lite längre fram vid Sundbybergs tennisklubb var det förmodligen luccefirande på dagis. Hela GC banan var helt belamrad med bilar, hur jävla lata människor finns det egentligen. Finns en stor parkering 30m längre bort där dom kan parkera sina bilskrällen!
Vissa dagar är bara sämre att pendla på, det här var en sådan...