Min "extrema" försiktighet vid övergångsställen där jag inte passerar om jag inte får ögonkontakt med föraren eller om föraren känns instabil eller omogen gav utdelning idag, hade jag inte stannat hade jag blivit överkörd 2ggr.
Ser första bilen komma i hög fart bakom mig i ögonvrån, stannar för säkerhets skull innan svt-rondellen eftersom det är höga plogvallar och jag är inte säker på hur bra jag syns och sen vet jag inte om hen ska svänga höger i rondellen mot Coop och mig eller köra rakt fram mot Biltema och jodå hen svänger höger mot mig och tar kurvan i hög fart utan att bromsa, ser även att rutorna är isiga och oskrapade, förmodligen ser hen ingenting, tur att ingen med barnvagn hann börja passera
Precis när jag ska börja ta mig över kommer nästa bil från biltema hållet också i hög fart, nu har jag samma dilemma som med första bilen dvs hög fart, höga plogvallar samt vet inte om denna bil ska vänster mot Coop och mig eller köra rakt fram. Bil2 tar också rondellen i hög fart och svänger också mot Coop och mig och när han passerar ser jag att rutorna inte är skrapade på den här bilen heller men precis när han passerar ser han mig i sidorutan och rycker till ganska häftigt av chocken, förmodligen inser han vad som kunde ha hänt. Hoppas den här tomten lär sig att skrapa rutorna och ta det lugnt vid övergångsställen i fortsättningen.
PS: Kan tillägga att min extrema försiktighet kommer från ett tillfälle för några år sen då jag antog att en bil såg mig eftersom den bromsade in men det gjorde den givetvis inte, istället fick jag en flygtur och när världen slutat snurra befann sig bilens ena framhjul ca 2 dec från mitt huvud, ända sen dess tar jag inga chanser.