Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Det ätt allt bra skönt att pendla så här års :-)
Soligt, varmt, grönt, fåglarna sjunger och kaffet på vägen är extra gott.
Och lite då och då så passerar man förbi någon av alla trafikinfarktsröror i GBG och förundras över hur alla idioterna kan bo på en sida stan, jobba på andra och alla ta bilen fast de åker samtidigt och trafiken knappt rör sig - då känns det extra bra.

Pga jobb hemifrån och lunchmöten passade jag på att pendla från köksbordet till köksbänken via en utökad vuälta. Riktigt många "jag håller i mitten " cyklister. Kan inte minnas att deras antal var så högt tidigare. Inga problem att ligga bakom lite till ett bra tillfälle att köra om i det här vädret.

Heklamama: kan du sänka tempot mer? Då blir det väl promenad? :)

Efter 2st ironman/3 i helgen orkade jag inte duscha, inte raka mig och inte se glad ut, och inte ta cykeln. Det blev bussen, 1an eftersom 2an alltid är minst 10 minuter försenad dock var jag framme samtidigt som försenade 2an så 2an är klart bättre än sitt rykte.

På jobbet kommer jag in i ett fullt fikarum, låter som en förskola ungefär, måste komma ihåg att ta med hörselproppar till jobbet. Men annars konstigt nog var jag förvånansvärt produktiv.

Nytt signerat debiteringsskript med en ny debiteringsenhet och implementerad felkontroll, nytt W10 paket för passagesystemet, lyckats kringå mcaffee adaptiv hotdetektering och hotdetektering så jag kan automatisera installationen av inbrottslarmet utbildat 2 gubbar i nätverkets mysterier och triggat mr siemens i en ny larmkanal för desigocc, har aldrig sett en leverantör så triggad någonsin, riktigt roligt att träffa en "fellow" nörd :D.

Förutom fantastiskt väder att cykla i så blir ju pendlingen bara bättre av att komma in här och läsa alla som haft trevliga turer till/från jobbet.

Hur många bilister tror ni har en lika härlig pendlingsupplevelse om dagarna som vi?

Dagens skönaste kommentar från fotgängare som lite skräckslaget upptäckt att jag bromsar inför övergångstället trots att han tvärstannade i steget tittar upp för första gången och utbrister: - Men va f-n det var ju grönt!

Att kanske kolla innan han stegade rakt ut i körbanan och korsade cykelvägen verkade var lika främmande som att han faktiskt inte gick mot rött för en gång skull.

Och nej jag mejar inte ner vare sig fotgängare eller cyklister som inte upptäckt att huvudet går att vrida på innan man byter färdriktning även om jag är nära minst 20ggr om dagen, mest fascinerad över att vissa verkar värdera sitt liv så lågt. Inser att pendling bör till största delen förläggas mestadels utanför tullarna när vädret är bra och när man tvingas in i stan så är det bara falla in i skocken av cyklister med helt egna regler om placering och passering.

Tidig pendling vilket alltid är som bäst! Lite trafik, få cyklister och fotgängare och solen som började bryta igenom molnen :-)

Härlig pendling in. 9 grader vid start så det blev bara ganska svettigt. Så jäkla skönt, tog en sån där som klipper alla rödljus precis sista kvarteret innan jobbet trots att jag stannade vid alla ljus själv. Feelgood-cykling.

Vaknade med en känsla av att ha feber, men åt frukost och drog sen iväg på min Cannondale Synapse.
Väl framme kunde jag konstatera att det var godkänt flow och att jag inte känner mig febrig längre.

När mobilklockan väcker mig, känns det märkligt mörkt ute, kollar snabbt vädret för Nyköping och där är bara sol, stiger upp och ser att verkligheten är betydligt mera mulen. Snabb morgontoalett och frukost med müsli och starkt kaffe. När jag tittar ut ser jag de första regndropparna falla på terassens trädäck. Funderar ett par sekunder, men motstår tanken på att krypa ner hos frun i den varma sängen och sova ett par timmar till.....
Upp på min gamla Rex/Mercierracer som är utsedd följeslagare idag och iväg norrut. Det är lite småruggit den första kilometern men sedan infinner sig en småmysig känsla, regnet har nästan upphört, känner bara några droppar då och då jag tittar ut mot havet och ser mörka moln här och där, blandat med strimmor av sol. Kommer att tänka på mina år som seglare, jag älskade att vakna upp tidigt någonstans i ytterskärgården, koka en kopp kaffe och gå upp i sittbrunnen, ta fram sjökortet och sätta mig en stund för att planera dagens rutt.... blicka ut över havet för att läsa vindar och väder..... En härlig frihet det också.
Nickar artigt åt en äldre dam som promenerar genom Nyköping, men hon ser mig inte, hon strosar fram med huvudet något lyft, som att hon njuter av att andas in morgonluften.
Den gamla Rexen rullar på bra, det känns nästan för bra och funderar på om jag har fått medvind, men bensinmackarnas flaggor vid norra utfarten hänger i princip rakt ner. Det stärker sjävförtroendet en gnutta och jag ökar på tempot lite..... det är roligt att cykla den här morgonen!. Vid Vagnhärad känns benen fortfarande starka och jag beslutar mig för att hoppa över bananstoppet och köra i ett sträck. Backarna efter Tullgarn passeras på höga växlar och med god fart..... Rexens tubdäck är stenhårt pumpade, varje litet gruskorn resulterar i ett litet hopp på någon centimeter, kanske inte så effektivt, men det känns krispigt och rått på något sätt, och ökar nog på fartkänslan ytterligare...... För ett ögonblick så känner jag lite vind sida/mot vid avfarten mot Mörkö, men jag trotsar det, går ner i bocken och tar i och sedan mattas vinden av igen.... Jag tar en kamp med en buss som stannar vid varje hållplats efter den gamla riksettan upp mot Södertälje, den slutar nog oavgjort. Bussen startar från en hållplats något 30tal meter innan jag hinner ifatt, sedan drar den ifrån lite, för att sedan stanna igen efter några kilometer och jag hinner precis i fatt igen innan den startar..... och så håller vi på någon mil.
Även den sista biten från Saltå kvarn och uppåt rullar på bra och regnet har upphört helt nu. Här brukar det vara en del trafik, men uppenbarligen så är jag tidigare framme än vanligt så det är förvånansvärt lugnt hela vägen in mot Södertälje och målet, klockan visar dessutom på ny rekordtid, vilket ger möjlighet till en lugn kopp kaffe innan arbetsdagens början.
En lite fuktig, men behaglig och småmysig pendling.

Mvh Ulf S.

Vägarbete renovering av bullerplanket några hundra meter utmed E4 Maj till slutet av September. Givetvis sätter man ut avspärrningar men än så länge ingen ansats till arbete. Vari ligger poängen med att spärra av cykelvägen hela sommaren?
Nåväl då har man en ursäkt att cykla ännu närmare vattnet och där är såpass vackert att man kan rulla fram i sakta mak.

us930 sa:
När mobilklockan väcker mig, känns det märkligt mörkt ute, kollar snabbt vädret för Nyköping och där är bara sol, stiger upp och ser att verkligheten är betydligt mera mulen. Snabb morgontoalett och frukost med müsli och starkt kaffe. När jag tittar ut ser jag de första regndropparna falla på terassens trädäck. Funderar ett par sekunder, men motstår tanken på att krypa ner hos frun i den varma sängen och sova ett par timmar till.....
Upp på min gamla Rex/Mercierracer som är utsedd följeslagare idag och iväg norrut. Det är lite småruggit den första kilometern men sedan infinner sig en småmysig känsla, regnet har nästan upphört, känner bara några droppar då och då jag tittar ut mot havet och ser mörka moln här och där, blandat med strimmor av sol. Kommer att tänka på mina år som seglare, jag älskade att vakna upp tidigt någonstans i ytterskärgården, koka en kopp kaffe och gå upp i sittbrunnen, ta fram sjökortet och sätta mig en stund för att planera dagens rutt.... blicka ut över havet för att läsa vindar och väder..... En härlig frihet det också.
Nickar artigt åt en äldre dam som promenerar genom Nyköping, men hon ser mig inte, hon strosar fram med huvudet något lyft, som att hon njuter av att andas in morgonluften.
Den gamla Rexen rullar på bra, det känns nästan för bra och funderar på om jag har fått medvind, men bensinmackarnas flaggor vid norra utfarten hänger i princip rakt ner. Det stärker sjävförtroendet en gnutta och jag ökar på tempot lite..... det är roligt att cykla den här morgonen!. Vid Vagnhärad känns benen fortfarande starka och jag beslutar mig för att hoppa över bananstoppet och köra i ett sträck. Backarna efter Tullgarn passeras på höga växlar och med god fart..... Rexens tubdäck är stenhårt pumpade, varje litet gruskorn resulterar i ett litet hopp på någon centimeter, kanske inte så effektivt, men det känns krispigt och rått på något sätt, och ökar nog på fartkänslan ytterligare...... För ett ögonblick så känner jag lite vind sida/mot vid avfarten mot Mörkö, men jag trotsar det, går ner i bocken och tar i och sedan mattas vinden av igen.... Jag tar en kamp med en buss som stannar vid varje hållplats efter den gamla riksettan upp mot Södertälje, den slutar nog oavgjort. Bussen startar från en hållplats något 30tal meter innan jag hinner ifatt, sedan drar den ifrån lite, för att sedan stanna igen efter några kilometer och jag hinner precis i fatt igen innan den startar..... och så håller vi på någon mil.
Även den sista biten från Saltå kvarn och uppåt rullar på bra och regnet har upphört helt nu. Här brukar det vara en del trafik, men uppenbarligen så är jag tidigare framme än vanligt så det är förvånansvärt lugnt hela vägen in mot Södertälje och målet, klockan visar dessutom på ny rekordtid, vilket ger möjlighet till en lugn kopp kaffe innan arbetsdagens början.
En lite fuktig, men behaglig och småmysig pendling.

Mvh Ulf S.
Strongt! Jag som tycker det är jobbigt med 12 km ibland.

Fint väder o inga chefer på jobbet som klagar på cyklar på rummet, undantaget är Bromptons. Så blev det rejser till jobbet. Så under halvtimman är okej med kön blir i själva Stockholm. Sambon tar sin exe till jobbet så det blir väl att köra på efter jobbet.

Morgonen inleddes 0429 med att fixa välling till grabben som vaknade alldeles för tidigt. Runt 5-snåret var det så dags för blöjbyte. Slumrade in därefter och väcktes av klockan 0545. Snoozade för länge och kom inte iväg hemifrån förrän 0641. Bra väder och det kändes inte alls lika kyligt som igår då datorn visade 6 grader - idag visade den 7 som lägst. Var lite stressad eftersom jag kom iväg sent men jag tänkte ändå inte hålla dusch-tempo. Det var iaf planen. Den sprack i första uppförsbacken då jag fick rygg på en sån där vanlig pendlare som knappt har styrfart. Hon stod upp och bröt så jag kände att var bara tvungen att blåsa om sittandes. Därefter kom värmen och det var lika bra att fortsätta på inslagen linje. Blev visst nytt PR på mitt lilla privata strava-segment trots två rödljus som jag givetvis stannade för.

Rosa damcykel hade stannat för att prata i telefon mitt på den smala cykelbanan på götgatan. Skapade kaoz när elitpendlarna kom rejsande i dubbla led från rödljuset vid ringvägen. :-)

Skön morgon med lagom temperatur och inställningen att ta det lugnt för att spara lite på benen, märkligt nog brukar det leda till ganska jämn och bra fart.

Rullade på fint och inga hinder alls i princip innan Danvikstull där jag gled förbi en snygga ljusgrön surly med bock precis innan brofästet. Surfade på den gröna vågen ända fram till Slussen där det blev som vanligt, sen sniglade jag de sista km till jobbet.

På det hela taget en skön pendling och ja det lönar sig med ett jämt tempo för att komma fram fort om någon undrar.

Efter slangbyte, stortvätt och invigning av Lezyne-golvpump så provkörde jag riggen till min lokala butik med 5 bar i däcken. Bra rullning och bra markkontaktkänsla.
Höll på att bli klippt av en övermedicinerad morsa i stadsjeep som körde om mig och skrapade sina fälgar i vägkantens refug innan denne svängde höger över cykelbanan jag färdades på.
Men gnyendet från remdriften vid väta har försvunnit efter en väldigt liten mängd silikonspray, så jag är i överlag nöjd.

Nu blir det glass, energidryck och snus efter en dags storstädning hemma. Ser fram emot finpendling norrut mot Sthlm tidigt imorgon.

Idag var det en såndär härlig morgon som man drömmer lite om under vinterpendlingen bär det är -10 men ändå på nåt jävligt sätt regnar. Sol, endast en lätt motvind, tomma cykelbanor. Och fredagskänsla redan en onsdag.

Fantastisk morgon! Kom iväg lite senare än tänkt, men tog ändå rundan runt Djurgården, stora skuggan, Djursholm och Täby innan jag landade vid jobbet i Mörby. Drygt fyra mil blev det i lagom tempo och solsken!

Varför gör inte alla så?

Senast ändrad:
Solsken i blick. Tills en polisvan helt plötsligt svänger höger upp över refug och korsar cyeklbanan. Ca 1 dm från att han klippte mitt bakhjul. Härligt adrenalinpåslg på morgonen.

Va det möjligen Staine vid Lilla Sköndal? Kan varit, kanske inte men det var kusligt likt i så fall. Som de erfarna elitpendlare vi är så hälsade vi genom att (jag) lyfte nästan omärkligt på tre fingrar och vred huvudet 7 grader åt vänster. Han nickade med huvudet på ett så energieffektivt sätt att det nästan inte syntes. Men för en elitpendlare var det så tydligt det bara kan bli.

Efter det så njöt jag hela vägen till Älta och sedan hela vägen till Sickla och in till stan. Utmed Munkbron måste det varit ngn slags konstinstallation först i cykeltåget, så sakta gick det. Inte kan väl Heklamama kört en omväg dit? Nä, det var nog en annan. Det blev några minuters filosoferande och återhämtning.
Sedan valde jag Vasagatan som lite omväxling. Omväxling förnöjer sägs det men jag vet inte. Speciellt sista rödljuset vid Olof Palmes gata är uselt. Massa hantverkare som skall svänga höger över cykelbanan och idag även en buss.

Hmm, duggregn som övergick i lätt regn. Dock inte blåsigt eller speciellt kallt, men trots allt ganska hög vill-inte-faktor när jag klev ut genom dörren i morse.

24 Maj

Bilagor

• 24maj1.jpg
    24maj1.jpg
    109.5 KB · Besök: 67
  • gra.jpg
    gra.jpg
    199 bytes · Besök: 53
  • 24maj2.jpg
    24maj2.jpg
    147.4 KB · Besök: 61
  • gra.jpg
    gra.jpg
    199 bytes · Besök: 58
  • 24maj3.jpg
    24maj3.jpg
    112.1 KB · Besök: 61
bearthefear sa:
Idag var det en såndär härlig morgon som man drömmer lite om under vinterpendlingen bär det är -10 men ändå på nåt jävligt sätt regnar. Sol, endast en lätt motvind, tomma cykelbanor. Och fredagskänsla redan en onsdag.

Idag var det en sån där o-härlig cykelinfarktmorgon där man drömmer om vinterpendling och tomma cykelbanor, även om det är -10 men ändå på nåt jävligt sätt regnar... : /

Har i veckan också prövat på att vara hjulbyggare för första gången - något jag länge hållit mig undan från då det är en del trollerier i det som jag inte riktigt fattar. Förra veckan tog dock fälgen på ett pendlarbakhjul slut (sprickor) så jag tänkte "hur svårt kan det vara?" och tog ett gammalt 36-ekrars framhjul, rev båda hjulen och prövade att plocka ihop baknav med framfälg och dito ekrar under ledning av Internet.

Blev en tydlig påminnelse om detta med ERD och ekerlängd, vilket jag egentligen borde vetat. Smalare baknav och ekerlängd 288/290 på gamla bakhjulet, och 302 på framhjulet...

Hursom, efter lite googlande och mecklande gick det att få ihop baknav och framfälg med ekrar i fyrkors, med bra spänning på drivsidan utan att ekrarna stack ut från nipplarna på däcksidan. Hjulet blev rakt och runt (ren tur!) och höll bra för provcykling i söndags, och pendling med packning måndag-tisdag.

Vid inpendlingen i morse började hjulet emellertid vobbla efter två mil. Väl framme kunde jag konstatera att ungefär varannan eker - de yttersta - på icke-drivsidan hade gängat upp sig. Bedömer att de har för lite gängkontakt i nipplarna då de är de som får längsta avståndet och nog blir för korta i fyrkors i den fälgen. Som sagt, trollerier...

Spände allt ordentligt så hem tar jag mig nog. Blir att köpa några nya ekrar, eller att kolla ofta, spänna, och bromsa ihjäl hjulet snarast, men hittar ni mellan Slussen och Tyresö en pendlare i diket med bakhjulet i en åtta, så är det jag....

Från Winery hotel och in mot stan förbi brunnsviken. När ska de ta bort avspärrningen så man slipper köra på grusväg egentligen?

Granman sa:
... Väl framme kunde jag konstatera att ungefär varannan eker - de yttersta - på icke-drivsidan hade gängat upp sig. Bedömer att de har för lite gängkontakt i nipplarna då de är de som får längsta avståndet och nog blir för korta i fyrkors i den fälgen. Som sagt, trollerier.....

Tror inte du ska skylla på för lite gängkontakt.
Körde länge på en bockstyrehoj där flera millimeter gänga tittade fram ovanför verktygsflatorna utan några såna problem.
Mera troligt att du har för låg ekerspänning.
Särskilt om det är varannan på NDS som gängat upp sig.
NDS har ju lägre spänning från början, och varje gång du trampar så sjunker spänningen ytterligare hos den hälften av ekrarna som pekar "bakåt" i rotationsriktningen.
Försök hitta ett hjul med känt OK ekerspänning att jämföra med. Eller ladda ner en app. Cykla på för låg ekerspänning kan göra ekrarna väldigt kortlivade, även de som inte lossnar.

Fjärdebrunn sa:
Spottade Ingvar på Saltisvägen. På väg ini första backen såg han sammanbiten ut. Hälsade inte ;)

Jag är närsynt, långsynt och har ständigt ont i benen samt flåsar som en hund så det störde nog mina förmågor. Faktum är att jag spanade efter en del efter kändisar och i dina trakter tänkte jag även att du kanske skulle dyka upp. Typiskt att jag sedan inte såg det. Gubbf-n är gammal..

Lycka till på fredag!

dabac sa:
Tror inte du ska skylla på för lite gängkontakt.
Körde länge på en bockstyrehoj där flera millimeter gänga tittade fram ovanför verktygsflatorna utan några såna problem.
Mera troligt att du har för låg ekerspänning.
Särskilt om det är varannan på NDS som gängat upp sig.
NDS har ju lägre spänning från början, och varje gång du trampar så sjunker spänningen ytterligare hos den hälften av ekrarna som pekar "bakåt" i rotationsriktningen.
Försök hitta ett hjul med känt OK ekerspänning att jämföra med. Eller ladda ner en app. Cykla på för låg ekerspänning kan göra ekrarna väldigt kortlivade, även de som inte lossnar.

Tack för info! Steg för steg går jag från gissningsbaserat till kunskapsbaserat hjulbyggande. Lärde mig t.ex. idag från Det Allsmäktiga Internet att man ska hålla i ekern med ena handens fingrar, och skruva ekern med den andra för att känna ”twisten” i ekern, sen skruva tillbaka en dutt. Ett trolleri mindre bara det! Får nog börja lusläsa den där hjulbyggartråden…

Gick ner och provklämde ekrarna på framhjulet som är hyfsat nytt, och ja, det är skillnad, så det blir att skruva lite till på bakhjulet innan hemfärd. Tyckte jag ändå skruvade ekrarna rätt hårt i söndags, men som vanligt tar man i antingen för mycket eller för lite när man skruvar på känn. Fälgen är ändå snart slut, så det är ett bra läro- och prövohjul för nybörjarfipplande (bara det inte slutar i en krasch). Ska se om jag kan få tag i en sån där tensiometer och annat som behövs för att skruva mer mät- än känsel-, syn- och hörselbaserat. 

Och roligt är det, för det har ännu inte gått riktigt åt h-e!

Imorse var det något kallt om benen när jag vevade iväg vid 5:30. Och eftersom att växlarna tjärvat ihop så kunde jag bara rulla i utförsbacken. Det är nästan så det går lite lätt på den växeln på planmarken, om man inte håller 15 km/h någonstans.
På vägen hem cyklade jag med en kollega, han satt på en elcykel, jag orkade inte hålla tempot med honom i uppförsbacken, inte på den växeln iaf. Jag sa att jag kommer dra ifrån honom med råge bara växlarna är injusterade, vi får se?
Trevlig helg!

Åkandes i mördarmaskin vid 17:30 på Bergslagsvägen i höjd med Åkeshov, såg jag en cyklist som gått omkull. En bilist hade stannat och gick mot cyklisten. Cyklisten gestikulerade mot bilisten på ett sätt som jag tolkade var negativt mot bilisten.
Hoppas det gick bra.

zodah sa:
Va det möjligen Staine vid Lilla Sköndal? Kan varit, kanske inte men det var kusligt likt i så fall. Som de erfarna elitpendlare vi är så hälsade vi genom att (jag) lyfte nästan omärkligt på tre fingrar och vred huvudet 7 grader åt vänster. Han nickade med huvudet på ett så energieffektivt sätt att det nästan inte syntes. Men för en elitpendlare var det så tydligt det bara kan bli.
.

Njä, inte jag. Blir inte nå mycket 08-pendling för min del för närvarande.

Granman sa:
Lärde mig t.ex. idag från Det Allsmäktiga Internet att man ska hålla i ekern med ena handens fingrar, och skruva ekern med den andra för att känna ”twisten” i ekern, sen skruva tillbaka en dutt.
Nyttan av det där varierar med ekertjocklek, skick på nipplar och gänga, och vilken ekerspänning du försöker uppnå.

2 mm ekrar vrider sig väldigt lite vid normala ekerspänningar.
1,8 brukar inte vara några problem på NDS och måttligt svårt på DS.
1.5 kan vara lite knepiga. FFA på DS.
Jag brukar sätta små "flaggor" av tejp, eller dra ett streck med en märkpenna längs ekern för att hålla reda på hur mycket ekern vrider sig.
Granman sa:
Gick ner och provklämde ekrarna på framhjulet som är hyfsat nytt, och ja, det är skillnad, så det blir att skruva lite till på bakhjulet innan hemfärd. 

Jämföra ett framhjul mot ett bakhjul är lite knepigt. Ekerspänningen på DS bör vara högre än på framhjulet, och spänningen på NDS bör vara lägre. Om ekerantalet är ungefär detsamma.

Granman sa:
....som vanligt tar man i antingen för mycket eller för lite när man skruvar på känn. ....Ska se om jag kan få tag i en sån där tensiometer och annat som behövs för att skruva mer mät- än känsel-, syn- och hörselbaserat. 
Hur nödvändig en tensiometer är brukar diskuteras då och då.
Men i brist på tur och/eller erfarenhet så kan en tensiometer helt klart erbjuda en genväg till hållbara hjul.

Blev upphunnen av Velocipede på vägen in. Han tog sig tid att hälsa, sen kopplade han in warpdriften och försvann i fjärran.

På vägen hem såg jag en bilist som desperat höll på att knuffa på en bil som strejkat längs huddingevägen. Såg farligt och hopplöst ut. Stannade och hjälpte till. Efter en stund stannade ytterligare en cyklist och hjälpte.
Han berättade att han stått där i 2 timmar och väntat på hjälp. Åsså var det två cyklister som fick honom ur knipan.
(Jo, bärgning var beställd, men skulle dröja ytterligare ngn timme)

Eftersom jag inte får arbeta idag, så hade jag bestämt att jag och två av mina kollegor skulle ut och okynnescykla runt Drevviken och Tyresö med avslutande lunch på rest Göteborg. Bra väder och god mat i trevligt sällskap gjorde det till veckans hittills bästa och längsta "pendling" på 54 km.

Idag var det väldigt lugnt inne i stan. För att inte tala om förorten, där var jag ensam. På Ältavägens cykelbana körde jag om kanske 3 personer.
Faktiskt ganska kyligt men ändå en glimrande morgon.

Vilken pendling in idag! Soligt, lagom varmt kl 07:00 när jag startade och nästan ensam på väg in till stan idag.

Det blev också rekord då jag hade bra flow och dessutom hade gårdagens vilodag gjort att cykelsuget var på topp. Skönt att få ett kvitto på att den dagliga veckopendlingen verkar ge något också map träningseffekt.

Väldigt tunt med cyklister och bilister idag. 5-månaders liten hemma med hög feber feber så jag sov nästan på vägen in.

Jag slog till med årets hittils bästa pendling. Gav mig iväg från norra Värmdö in mot stan vid strax efter kl 06:00 perfekt klädd i knä och armvärmare utöver kort-kort. Efter 1:30 helt magisk cykling har jag kommit fram till att jag bor för nära Stockholm!

Tillbaka
Topp