Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

zodah sa:
Jeppe_E sa:
Gårdagens hempendling var helt jävla underbar.

Motvind, regn, fukt, smuts, bajs, glas

Helt nytt GP4k åt hvete

Pyspunka, cykal med 2 bar i däcket... gick jetebra.

Du kan ju sätta en lagningslapp invändigt på däcket. Har gjort flera ggr, funkar bra.

Spinnakertape är tunnare och sträcker sig inte och därmed ett bättre val tycker jag.

Trevligt cykelväder idag. Pendlaren är svårt i behov av översyn. Får bli lördagsnöje med kedja, vajrar, styrlinda och ny bakskärm.

Dagens lärdom, Opraktiskt att cykla >1 mil i jeans när det spöregnar. Och man inte har ombyte sen heller. Låren blev typ, iskalla, resten av dagen.

Glömde säga, Apidura sadelväskan verkar väldigt vattentät, regntät ialla fall! :)

Senast ändrad:
Skön pendling idag :-D
Men det var några som hade det riktigt trevligt....

DSC_0001.JPG

Tog en sväng i Gömmaren på (om)vägen till jobbet. Tog längre tid än jag planerat för i lamp- och gryningsljus. Benen var inte speciellt pigga heller. Mer misstag och omkullkörningar än vanligt. Men skönt att få gjort träningen innan arbetsdagen börjar. För efter arbetsdagen försvinner de få timmarna som är kvar snabbt till familjelivet.

Mycket seg morgon och några räcers som kRenGTe mig. Kom ändå in på 41 minuter vilket var förvånande. “It never gets easier, you just get faster” – Greg LeMond. Får njuta innan det är dags för dubb :)

Fick höra att "-ni två borde få guldmedalj för att ni stannade!" när jag väntade vid ett rödljus på Sveavägen. Kontrade med "-så ovanligt är det väl inte" men jag förstår henne, jäkligt många som bara blåser på i stan med risk att klippa fotgängare.

Rel krispigt idag vid 07:00 i norrort men få cyklister och lugn trafik.

Som den vekling jag är ser jag slutet på pendlingssäsongen komma och jag sörjer det faktumet ganska mycket. Hoppas nu Zwift är ett bra substitut!

Första pendlingen på tre veckor p g a semester och sedan en långdragen förkylning. Skönt att komma igång igen och fantastiskt skönt att slippa t-banan men lite sega var benen...

Jeppe_E sa:
federico sa:

Njuter varje gång du publicerar en bild här. Fantastiska bilder. Både kompositions- och innehållsmässigt och härlig kvalite.

Tackar Jeppe! Kul att det uppskattas. Idag såg jag inget direkt intressant eller vackert motiv så jag bjuder på ett gäng gamla bilder. Längtar efter dimma, mörker och snö (t.o.m lite regn). Trevlig helg på er!

Bilagor

• fede_01.jpg
    fede_01.jpg
    77.3 KB · Besök: 48
  • gra.jpg
    gra.jpg
    199 bytes · Besök: 44
  • fede_02.jpg
    fede_02.jpg
    47.7 KB · Besök: 40
  • gra.jpg
    gra.jpg
    199 bytes · Besök: 39
  • fede_03.jpg
    fede_03.jpg
    125.3 KB · Besök: 39
  • gra.jpg
    gra.jpg
    199 bytes · Besök: 36
  • fede_04.jpg
    fede_04.jpg
    70.7 KB · Besök: 41
  • gra.jpg
    gra.jpg
    199 bytes · Besök: 40
  • fede_05.jpg
    fede_05.jpg
    33.8 KB · Besök: 44
federico sa:
Jeppe_E sa:
federico sa:

Njuter varje gång du publicerar en bild här. Fantastiska bilder. Både kompositions- och innehållsmässigt och härlig kvalite.

Tackar Jeppe! Kul att det uppskattas. Idag såg jag inget direkt intressant eller vackert motiv så jag bjuder på ett gäng gamla bilder. Längtar efter dimma, mörker och snö (t.o.m lite regn). Trevlig helg på er!

Ja, grymma bilder. Kollar denna tråden dagligen efter nya.

För mig själv blev det ingen pendling idag utan bilen tyvärr...

Igår blev jag faktiskt ifråncyklad efter Skanstullbron söder ut.
Skyller på att jag hade vinterhojen med skärmar, lampor, tutor och reflexer. Men ärligt, han va stark.

zodah sa:
Skyller på att jag hade vinterhojen med skärmar, lampor, tutor och reflexer. Men ärligt, han va stark.

Nu cyklar jag inte på Skanstullsbron, dessutom är jag ingen snabb cyklist... MEN

F*n, vilket life goal det är att någon gång, opåkallat, bli anonymt hyllad på ett cykelforum om en kränkning man gör.

OBS - Ingen ironi eller försök att vara elak - bara en reflektion när jag såg din post

Peach sa:
zodah sa:

Nu cyklar jag inte på Skanstullsbron, dessutom är jag ingen snabb cyklist... MEN

F*n, vilket life goal det är att någon gång, opåkallat, bli anonymt hyllad på ett cykelforum om en kränkning man gör.

OBS - Ingen ironi eller försök att vara elak - bara en reflektion när jag såg din post

Haha, ja. Hade jag varit han som hängde av mig hade jag varit nog varit färdig med pendlingen. Går inte att toppa : -)

Sjukt blött. Andra dagen irad jag blev kränkt av samma pinniga gubbe på en välanvänd, men välsmord univega, från typ 90-talet, med pakethållare fram och bak.

Trötta ben efter gårdagens stigrally. Segt och inte så rolig pendling. Behöver nog snart ett nytt bakhjul också.

Comeback efter en veckas dödsförkylning, löjligt mycket cyklister på sina ställen men det är väl positivt egentligen....
Trevligt sällskap!

Vidrig. Tringades åka boskapsvagn i rusningstrafik vid 07:45 pga anledning.
Dessa gånger tänker jag ofta på Michael Douglas i filmen "Falling Down". Än så länge har jag lyckats besinna mig.

Har bytt 35 mm CX-däck till 28 mm slicks, så jag hade kanske väntat mig lite lättare rull men den känslan uteblev. Lite för varmt klädd men hellre det än motsatsen. Överlag mysigt!

Imorse var det både vind och sol i ryggen. På vägen hem lös solen med sin frånvaro. Vinden gjorde dock allt för att markera sin närvaro, rätt i nyllet!

För mycket folk pga av sol och medvind, fartglad medpendlare på CX drog på en snygg vurpa när han trodde att terrängdäck hade samma fästa som slicks på den våta asfalten vid björns trädgård. I övrigt en morgon som så många andra.

Etappen efter tåget gick till fots idag. Någon testade under helgen Skeppshulthjulens styrka mot cykelstället. Måtte karma agera och göra det hårt.

Bilagor

• IMG_5702.JPG
    IMG_5702.JPG
    266.7 KB · Besök: 40
Riolux sa:
Har bytt 35 mm CX-däck till 28 mm slicks, så jag hade kanske väntat mig lite lättare rull men den känslan uteblev. Lite för varmt klädd men hellre det än motsatsen. Överlag mysigt!

Var det någon skillnad? Funderar på att göra samma sak...

F Ö underbar pendling hem ikväll och slog alla personliga rekord på sträckan.

salle sa:
Trötta ben efter gårdagens stigrally. Segt och inte så rolig pendling. Behöver nog snart ett nytt bakhjul också.

Bakhjul verkar slitas mycket snabbare än framhjul. Nu har jag tre fina framhjul över då jag inte brukar byta förrän fälgen spricker och det händer oftast bak - man är tydligen en sissie-bakhjulsbromsare?

Hämtad från sid 2! Är det bara jag som cyklat idag? :-)

Underbart var det iaf. Något för varmt klädd men annars helt magiskt skönt i Stockholm.

Ofrivilligt tävlande, blev kränkt 2 ggr och kränkte tillbaka båda gångerna. Var tvungen då det var en MTB. 14 grader och för varmt klädd för den hetsen. Mycket skönt att det är så glest på cykelbanorna i norrort.

En stark trea.

Avstängningen av Sibyllegatan börjar bli irriterande, nu när jag precis vant mig vid att ta Nybrogatan upp till Riddargatan så har avstängningen flyttats norrut.

Gladde mig åt att det slutade regna lagom till att jag åkte hemifrån. I övrigt hände det verkligen ingenting. Dessutom tog jag bort ännu mer av spänningen genom att vara lite försiktig i blöta kurvor. Höstpendlingsstämning trots värmen!

Fin morgon, lite blöt asfalt men inget regn i alla fall. Blev omkörd på höger sida av en trimmad elcykel/MC, små hjul (26") och riktigt breda däck, hen fortsatte sedan i full rulle på trottoaren. Börjar bli lite tveksam till elcyklar då många av dessa verkar ha svårt att anpassa farten till omgivningen.

Fick en tillsägelse av en cykelkonstapel att stanna vid den bakre av de två stopplinjerna vid rött ljus i botten av götgatsbacken. :-)

Tillbaka
Topp