Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Det låter festligt, dom lever ett hårt turnéliv på vägen dom där dragspelsbanden... ;-)Fjärdebrunn sa:Dragspelsbuss fastkörd i cykel och gångfållan ut från slussen mot Stadsgården.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det låter festligt, dom lever ett hårt turnéliv på vägen dom där dragspelsbanden... ;-)Fjärdebrunn sa:Dragspelsbuss fastkörd i cykel och gångfållan ut från slussen mot Stadsgården.
JLarsson sa:Aggressiva lycracyklister glider förbi i sin gräddfil. Ännu ett kåseri kokad på samma infallsspik. Bakom betalvägg, men det vet ni ju hur man löser.
https://www.dn.se/kultur-noje/alien-lycramannen-glider-alltid-forbi-oavsett-vaderlek/
desmo sa:JLarsson sa:Aggressiva lycracyklister glider förbi i sin gräddfil. Ännu ett kåseri kokad på samma infallsspik. Bakom betalvägg, men det vet ni ju hur man löser.
https://www.dn.se/kultur-noje/alien-lycramannen-glider-alltid-forbi-oavsett-vaderlek/
Nej, hur löser man det (förutom att betala)?
Lejon sa:Värsta glampendlingen på torra cykelvägar (nästan) i medvind till jobbet och lätt motvind men fortfarande lite dagsljus på väg hem. Konstigt nog är det nästan färre cyklister nu än slaskdagarna i början på veckan.
Fjärdebrunn sa:Kränkt av elcyklare. Den sista körde i väldig fart med 30 mm däck och lycra om benen. Vad är det för fel på folk?
Tommy N sa:Fjärdebrunn sa:Kränkt av elcyklare. Den sista körde i väldig fart med 30 mm däck och lycra om benen. Vad är det för fel på folk?
Kan man bli kränkt av en elcyklare. ?
federico sa:24 Januari
dabac sa:Tacklad av annan cyklist.
Han gjorde det helt överlagt.
Det talade han om för oss.
En mötande kille på 3-hjulig lådcykel tyckte vi tog för mycket plats där vi stod och väntade på grönt, och justerade helt enkelt kursen och körde på oss som stod ytterst.
Undrar om han har för vana att köra på parkerade bilar också ifall de står lite utanför rutan?
Just som jag börjat tycka att jag nått en operativ nivå av cynism, börjat greppa vidden av mänsklig dumhet - ja, då dyker det upp någon som fanimig har upphöjt dumhet till en konstform...
Sån tur var hände det i början av resan, så jag hade 20 km av mysig snöflingeterapi innan jag kom hem.
dabac sa:Tacklad av annan cyklist.
En mötande kille på 3-hjulig lådcykel tyckte vi tog för mycket plats där vi stod och väntade på grönt, och justerade helt enkelt kursen och körde på oss som stod ytterst.
Undrar om han har för vana att köra på parkerade bilar också ifall de står lite utanför rutan?
Just som jag börjat tycka att jag nått en operativ nivå av cynism, börjat greppa vidden av mänsklig dumhet - ja, då dyker det upp någon som fanimig har upphöjt dumhet till en konstform...
Sån tur var hände det i början av resan, så jag hade 20 km av mysig snöflingeterapi innan jag kom hem.
Jag blev nog mest förundrad.staine sa:dabac sa:Tacklad av annan cyklist.
För sorgligt. Meningslös road rage. :/ Glöm och gå (cykla) vidare.