Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Ljuvligt sommarösregn igår sen eftermiddag vid start från Täby. Slutade regna nånstans i Danderyd/Mörby. Väl hemma Aspudden var kläderna torra...förutom skorna dårå. Ass Savern jag köpte på lunchen på Cykelkraft kom till fin användning.

Tvärs över utfarten från cykelbanan över Triangeln mot Friisgatan har dagens ärthjärna fälld sin lastbrygga i sisådär brösthöjd och ställd sin pallastare bakom för att blockera utfarten helt.
Man kan undra varför inte körkortsteori skall vara en återkommande disciplin.
Fö händelselös som vanligt.

Nä. Det var bara jag, typ.

Edit. Oj, var det en sida till. Det var glest därute. Varmaste morgonen i år, mätaren visade nästan 19 grader halv åtta. Ville bara fortsätta förbi kneget, ut på en somrig landsväg. En fika någonstans. Och kanske en simtur. Men icke, här sitter man och vänder papper.,

Senast ändrad:
Sambon skulle pga ANNAT ta tuben hem efter sin första cykelpendling, men messar följande: "jag vill cykla hem med bara för att kunna cykla till jobbet imorgon"!

Lycka! <3

/H

Senast ändrad:
Knappt en kotte ute i Malmö. Och sicket väder! Och det är min första vecka tillbaka på jobbet. Och var vart det här vädret föregående veckor? Och jag är inte bitter. och och och...

Jajävlar vilken förmiddag, kan inte riktigt säga morgon då jag har de så lugnt på jobbet att jag fuskar lite med väckarklockan. Strålande sol, inga jönsar, vad mer kan man begära?

Skön tur med crossen in till stan. Sambon körde ett peptalk för komma iväg idag. Det behövdes med råge. Fördelen blir ju att pendla ihop sen hem.

Samma här sista dagen innan semester och tomt på folk. Tyvärr firade jag och några polare semestern med en barrunda igår så idag är det kopparslagare :D.

En jag cyklade om vid Slussen hade Hövding. Såg mycket varmt ut. Om halsen.
Precis framför ledde en annan, en tant, upp mot Hornsgatan, med Hövding OCH hjälm. Såg varmt och jätte jätte säkert ut. Såg ut som att INGET ont kunde hända hen.
Fast rätt jobbigt såklart.

Fiskar upp tråden från sidan fyra.

Första pendlingen efter några veckors semester. Folktomt och varmt, kändes helt öde. Har zombieapokalypsen till sist inträffat?

Pugilism sa:
Fiskar upp tråden från sidan fyra.

Första pendlingen efter några veckors semester. Folktomt och varmt, kändes helt öde. Har zombieapokalypsen till sist inträffat?
Ja det vore inte så illa faktiskt, ger mig strax iväg för första gången denna månad. Verkar rätt lugnt därute. (tar i trä).

Lugnt tempo i shortsväder genom centrala delarna av Linköping. Har under senaste veckorna pendlat på denna ihopsnickrade enpetare. Letar febrilt efter styrtejp i samma nyans som sadeln, sen är jag nöjd!

Bilagor

• IMG_2843.JPG
    IMG_2843.JPG
    451.7 KB · Besök: 113
petterssonerik sa:
Lugnt tempo i shortsväder genom centrala delarna av Linköping. Har under senaste veckorna pendlat på denna ihopsnickrade enpetare. Letar febrilt efter styrtejp i samma nyans som sadeln, sen är jag nöjd!

Brooks läderlinda, kanske?

Knappt en cyklist eller bilist. Bara ett gäng turister som yrade lite över cykelbanan vid stadsgårdskajen. Ny variant vid slussen men den har nog varit där ett tag när undertecknad roat sig på annat håll en månad. Kändes ju nästan som om korsningarna med gångtrafikanter vid angöringen till Gamla Stan kan fungera någorlunda nu..

Tillhör dem som inte är så förtjust i denna värme. Men cykla gör jag ändå. Nu börjar dessa hybridrejser dyka upp. Ingen hänsyn för andra cyklister eller bilister. De jagar väl några monster. Hemvägen går via kajakklubben.

Tycker det är underbart med värmen, behövs bara en jersey utan underställ på morgonen. Rätt lite cyklister ute också. Hoppas på att slippa eventuella skyfall i eftermiddag.

Tog en sväng om kajakklubben på hemvägen igår. Hyrde en sån där och paddlade iväg i nån timme. Mest i sicksack. Jag plurrade när jag skulle bada. Försökte se oberörd ut. Skulle ju som sagt ändå bada. Glad att brillorna inte sjönk till botten a la Vasa. Idag har jag lite ont i axeln. Verkar livsfarligt det där.

Idag hände väl inget särskilt. Kändes lite motigt, kanske blåste det sydliga vindar.

SuperApe sa:
Tog en sväng om kajakklubben på hemvägen igår. Hyrde en sån där och paddlade iväg i nån timme. Mest i sicksack. Jag plurrade när jag skulle bada. Försökte se oberörd ut. Skulle ju som sagt ändå bada. Glad att brillorna inte sjönk till botten a la Vasa. Idag har jag lite ont i axeln. Verkar livsfarligt det där.

Idag hände väl inget särskilt. Kändes lite motigt, kanske blåste det sydliga vindar.
Vilken klubb? Eller var det Kajak kaffet på Långholmen? Plurrade själv i söndags i en surfski. Med hjälp av en person som var vänlig att välta den.

Lite svalare idag än tidigare dagar denna vecka. Skönt ändå och lagom mycket (läs: LITE) folk i vägen.
Tror dock att det aldrig någonsin kommer att vara helt idiotbefriat på väg till eller från jobbet.

Blir inte de här 4seasons 28 mm väl sladdriga i sidled vid lågt tryck? Jo, det blir de. Trots den NDE gick allt bra. Man kanske skulle ta en liten kreditkortscykelsemester under semestern.

Rätt skönt att cykla hem i kortkokort i sommarregnet i går ändå.

Tänkte trycka lite efter uppvärmningen på morgonpelotonen men som vanligt vinglade några turister ut i cykelbanan och däcken skrek men det hela avlöpte fint. I övrigt lugnt och inga bilar på Vasagatan vilket en tacker för.

Idag orkade jag inte ta crossen med min paddelrygga. Så Brompton o glidarstil genom staden.
@SuperApe På igen. många cyklister som paddlar så kör på..

Seg pendling på näst sista dagen innan semestern. Vinkade glatt till en soppbilförare som väntade gå ut på cb . Han svarade med ett glatt vinkande.
@superApe Gissa varför man Brompton ;)

Extremt mycket Kinesiska turister som vimlade och minglade runt på cykelbanan och allen vid stadshuset. Med lite tålamod så gick allt bra. Vinkade och smilade som vanligt + försökte fotobomba från cykeln.

Skön.
Varmt, torrt och - enligt skånsk måttstock - stilla både till och från.
Även trafiken verkar somnat in i semesterstiltjan.

Pugilism sa:
Körde vuÄltan in till stan idag. Det mest intressanta var att jag mötte pelotonen i Älta.

Pelotonen gick fort som vanligt så jag hann bli avhängd två gånger, också det som vanligt. Lugn och fin semesterfika på LeMonde, pendling till headquarters var trevligt händelselös.

Fin racerpendling idag igen. Hade lite slitna ben efter helgens skogcyklande men vad gör det?
Vilket fantastiskt pendlarväder vi har haft i Stockholmsregionen de senaste veckorna. Måste ha varit kanon att ha haft semester i. Om man jämför antalet cyklister på väg in till stan den här måndagen kontra för en vecka sedan skulle jag säga att det skett en fördubbling, minst. Även om det fortfarande är sommarsömnigt.

Första pendlingen efter en månads frånvaro från stan. Sträckan Skanstull - Slussen bjöd på lite nya överraskningar men det var så lugnt och tomt på gatorna att det gick fort och smidigt ändå.

Kan hösten vara på ingång? Lite kallare i luften och lite mer cyklister på cykelbanan. Intressantast var racerpendlaren som draftade på en mopped över Västerbron, båda körde otroligt stökigt med både en och två tvärnitar.

Tillbaka
Topp