Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Någon har snöröjt på vissa ställen, oj vilken skillnad mot igår!
Två eländiga sträckor/partier av knöggel-smatter/slafsmos (omvartannat) mindre. Det tog bara fem dygn, men 2-3 liknande partier på mina 7km enkel väg är fortfarande kvar.

Dagens pendling var händelselös och enbart få ute i blötan. Vid slussen fick man cykla en ny väg under betongen nu när de sakta men säkert käkar upp hela konstruktionen.

Igår kväll tog jag en omväg via Erstavik och där sprang dovhjortarna omkring helt utan koppel, mysigt. Underlaget på grusvägarna helt OK.

Tja.
Fläckvis slaskfest.
Annars mest bara mörkt och ruggigt.
Cyklister av olika typ trots allt.

Har investerat i en skotork (99.- hoss Kjelle)
Veritabelt genidrag.

Nu ska jag trösta mig med Wolf Biermann

Kom 50 meter sen körde jag vält. Lyckades på något märkligt sätt klicka ur och rädda upp hela situationen. Det släppte både fram och bak samtidigt. Cykeln bara försvann, trots dubb fram. Får nog sänka trycket lite. Fast, hur ofta är det blankis med vatten på egentligen? Resterande 3 mil gick däremot bra!

Ha!

Tösmockan försökte dropkicka (20hp) mig i morse, men jag hade i smyg skiftat bort dubben går kväll och gled snyggt åt sidan. Gjorde en counter-attack med lätta hjul och 28 mm gp4s rakt i solar plexus (55hp) på tösmockan. Vann på K.O.

Mr Orange sa:
Ha!

Tösmockan försökte dropkicka (20hp) mig i morse, men jag hade i smyg skiftat bort dubben går kväll och gled snyggt åt sidan. Gjorde en counter-attack med lätta hjul och 28 mm gp4s rakt i solar plexus (55hp) på tösmockan. Vann på K.O.

:)
satt och funderade på däckval

Odubbat var rätt val idag. Men vad är det för fel på vita män i övre medelåldern i sina stora bilar. Två försökte köra över mig, den ena dessutom vid en skola. Trump-sympatisörer tror jag.

salle sa:
...Men vad är det för fel på vita män i övre medelåldern i sina stora bilar. Två försökte köra över mig, den ena dessutom vid en skola. ...

Sanolikt Arga män som tror att genussnöröjning är vad som pågor.
Samt att detta leder till förfjollning i sammhället.
Cyklister = fjollor.
Bort med fjollorna och Elvis återuppstår,
Hemmafruarna väntar med maten när man kommer hem.
Ungdomen respekterar de äldra ocj Jadajadajada......

heklamama sa:
salle sa:
...Men vad är det för fel på vita män i övre medelåldern i sina stora bilar. Två försökte köra över mig, den ena dessutom vid en skola. ...

Cyklister = fjollor.

Hear, hear - http://www.etc.se/kronika/en-riktig-karl-tar-bilen-till-grannen

NLC sa:
heklamama sa:
salle sa:

Cyklister = fjollor.

Hear, hear - http://www.etc.se/kronika/en-riktig-karl-tar-bilen-till-grannen

Bra krönika!

Mörkt, blött och grisslask. Som grädde på moset en genomslagspunka vid Abrahamsberg. Vilken flax: just vid roslings sport (reservslangen var kvar på jobbet). Handla slang, byta och klart på 5 min.

Livet leker.

NLC sa:
heklamama sa:
salle sa:

Cyklister = fjollor.

Hear, hear - http://www.etc.se/kronika/en-riktig-karl-tar-bilen-till-grannen[/

https://happyride.se/forum/read.php/1/2028680/page=1

MartinC sa:
Mörkt, blött och grisslask. Som grädde på moset en genomslagspunka vid Abrahamsberg. Vilken flax: just vid roslings sport (reservslangen var kvar på jobbet). Handla slang, byta och klart på 5 min.

Livet leker.

Då var det dig jag tyckte synd om när jag rullade förbi Martin. Skönt att det löste sig.
I övrigt är det här med glasögon och duggregn ingen bra kombo. Det blev att köra i blindo vilket gjorde livet mer spännande med tanke på att jag ser sjukt illa....

Hem via vuÄltan, helt ok.
Dock jäkligt dåligt plogat in i skogen vid Hellas så bäst att ta asfalten hem för att inte riskera att åka på en snödriv-smocka vid bäverträsk typ.

MrGunnar sa:
MartinC sa:

Livet leker.

Då var det dig jag tyckte synd om när jag rullade förbi Martin. Skönt att det löste sig.
I övrigt är det här med glasögon och duggregn ingen bra kombo. Det blev att köra i blindo vilket gjorde livet mer spännande med tanke på att jag ser sjukt illa....

Kul att "råkas"! Ju grisigare det är desto större sannolikhet är det att din medcyklist är happyit! Topp!

Fjärdebrunn sa:
Glasögonen var bara att ta av sig. Hade keps. Den gjorde nytta.

Ledsyn genom glasögon, ledsyn ovanför glasögon. Mörkt. Svårt att se. Besvärligt. Räddades från krock av uppmärksam medcyklist, hade han haft lika dålig sikt som jag hade vi kört ihop ordentligt. Men annars kul med skitvädret.

7000.

Bilagor

• DSC_0004.JPG
    DSC_0004.JPG
    149.3 KB · Besök: 48
Lung, skön och händelselös pendling. Såg en annan cyklist ute på vägarna som passerades vid Rissne innan metallbron, annars ensamt. Fina cykelbanor men lite frost här och var. Dubben gjorde sitt.

Fortfarande ett ställe på min pendlingssträcka som är oplogad och jag är tvungen att gå...

Note to self:
Om du hade pyspunka i går morse så kommer den inte magiskt att ha lagat sig själv över natten-> byt slang hemma så slipper du göra det på cykelbanan.
Annars rätt nice. runt nollan och inget regn.

/T

Tåg idag igen, total obalans i kroppen direkt efter en vurpa. Först knäet, sen stödjer man sig annorlunda och det sätter sig på höften och ryggen istället.

Avis på er som får cykla idag, men vad är väl en bal på slottet..

Halt som f-n i Sthlm. Två personer som gick i backen precis fram för mig i tunneln under södertäljevägen från Hägerstensvägen, mina ninjamtbskillz räddade mig från att göra dem sällskap. Annars få cyklister ute, men även få bilar i stan.

Ganska OK halkmässigt i norrort. Fick ett microsläpp i utförsbacken utmed E18 precis nere vid Circle-K macken vid Universitetet men ingen vurpa. De värsta partierna var där snön smält igår och börjat rinna över GC banan.

Fläckvis lite halt och på några ställen lite frusen slask som skulle pareras och passeras. Då var det bara att plocka fram lite balansskillz så var det inga problem.

Mange. sa:
Tåg idag igen, total obalans i kroppen direkt efter en vurpa. Först knäet, sen stödjer man sig annorlunda och det sätter sig på höften och ryggen istället.

Avis på er som får cykla idag, men vad är väl en bal på slottet..
Tråkigt Mange krya!

Min morgon var ganska fin men kränkt av en cyklist på racer med 23mm sommardäck över Tranebergsbron.

Mestadels frusen cykelbana längs Enköpingsvägen fram till Järva krog, likaså längs Brunnsviken där bilden är tagen.

15129858_10157667452890543_1328518770_n.jpg

Snart börjar cykelsäsongen för min del. Att bli retad varje morgon att jag inte tar crossen tar på krafterna. Så är det när man har en cykelgalen sambo. Gick bra med brompton utan dubbdäck idag. Undrar lite hur staden har tänkt detta att inte ens göra ett försök att skotta hela vägen på cb vid st eriks gatan.

Tänkte ta hojen utan dubb men ändrade mig efter att ha lyssnat på p4 och trafikrapporten. Det var minst sagt svinhalt i söderort (sthlm).

Lurig halka. Framhjulet gled sidlänges i en kurva. Tror dubbarna förhindrade en vurpa där. Värst var frusna spår och isvalkar som man får parera eller balansera på. Tar en sopsaltad omväg hem ikväll i mörkret för säkerhets skull.

Tillbaka
Topp