Stumpy
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Reivennob sa:(För övrigt: ni som tar buss, tåg, eller dylikt åker INTE kommunalt till jobbet.)
Jag åker ibland länskt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Reivennob sa:(För övrigt: ni som tar buss, tåg, eller dylikt åker INTE kommunalt till jobbet.)
Stumpy sa:Reivennob sa:(För övrigt: ni som tar buss, tåg, eller dylikt åker INTE kommunalt till jobbet.)
Jag åker ibland länskt.
Reivennob sa:Stockholm
(För övrigt: ni som tar buss, tåg, eller dylikt åker INTE kommunalt till jobbet. Ni åker kollektivt! Kommunalt åker ni om ni nyttjar färdtjänst eller åker skolskjuts.)
Reivennob sa:(För övrigt: ni som tar buss, tåg, eller dylikt åker INTE kommunalt till jobbet. Ni åker kollektivt! Kommunalt åker ni om ni nyttjar färdtjänst eller åker skolskjuts.)
.A. sa:Kommunalt i betydelsen gemensam.
Stumpy sa:.A. sa:Kommunalt i betydelsen gemensam.
Man lär sig något nytt varje dag. Hade ingen aning om att "kommunal" och "gemensam" var synonymer.
JKolmo sa:federico sa:5 December
Wow! Genialt federico!
nikasp sa:Cool bild Federico!.
Iofs men om man elitpendlar så går det ju iaf fort ?. Brukar alltid dra ner genom Gröndal och få lite grusvägsrally genom Vinterviken som variation.Granman sa:På hemvägen mellan Kungsholmen och Tyresö blev det en detour via Hornstull-Liljeholmen-Västberga.
Slogs av vilka tråkiga och träliga cykeltrafikmiljöer det är där längs Västerbron-Liljeholmsbron-Södertäljevägen! Fattar inte att ni som cyklar där dagligen står ut? Okej, kanske extra smutsgråvintertråkiga idag, men ni måste ju vara mer än mycket mentalt härdade av den sträckan.
Min egen normalpendling via Slussen-Sickla-Älta är ju en pastoral idyll i jämförelse.