Granman
Medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Lite tvekade jag efter att ha hämtat morgontidningen och blivit varse istiden på gatorna. Men, äh! Måste ju fortsätta mitt dubbfria vinterdäckstest under ALLA vinterförhållanden. Ett test är ett test och det värsta väglaget hittar jag alltid närmast hemmet. Sen brukar det bli bättre.
Glad i hågen rullade jag ut cykeln ur garaget varpå den vurpade alldeles av sig själv ute på garageuppfarten. En halv sekund senare vurpade jag också. Ordentligt. Ungarna skrattade och kastade snöklumpar på blankisen runtom mig. Gick inte att stå upp så ömsom kröp och drog jag mig själv och cykel tillbaka till garaget och bytte till det dubbade vinterpendlarmonstret.
Och vilken tur var inte det!
Men imorgon…!
Glad i hågen rullade jag ut cykeln ur garaget varpå den vurpade alldeles av sig själv ute på garageuppfarten. En halv sekund senare vurpade jag också. Ordentligt. Ungarna skrattade och kastade snöklumpar på blankisen runtom mig. Gick inte att stå upp så ömsom kröp och drog jag mig själv och cykel tillbaka till garaget och bytte till det dubbade vinterpendlarmonstret.
Och vilken tur var inte det!
Men imorgon…!