Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Härligt! Tack för infon!Granman sa:Bengt-re sa:Shit vilka lurvisar! Hur breda är de på riktigt (och på hur bred fälg) - om du ids mäta innan det blir vår.
Ett par 35-622:or mäter 31mm på fälginnermått 15mm, och 33mm på fälginnermått 17mm. Tycker contis däck genomgående är ett par mm smalare än specifikationen.
larsan sa:Idag fick jag glädjen att möta en motcyklist med en Betty på högsta. I stan. Tack för det...
Masjevel sa:larsan sa:Idag fick jag glädjen att möta en motcyklist med en Betty på högsta. I stan. Tack för det...
Det gäller ju att se ordentligt när alla andra är blinda... ;-)
izar sa:Tog en omväg och fick cykla på den fin-fina cykelvägen längs Bergslagsvägen. Kom ikapp Mange vid Brommaplan, han säga hej. Måste berömma hans föredömliga baklampa, syntes riktigt bra!
Peth sa:Passerade 400 mil på väg till jobbet idag. Kändes bra.
Bengt-re sa:Peth sa:Passerade 400 mil på väg till jobbet idag. Kändes bra.
Fett bra! 700 mil 2017 då?
Peth sa:Bengt-re sa:Peth sa:Passerade 400 mil på väg till jobbet idag. Kändes bra.
Fett bra! 700 mil 2017 då?
Kanske det, kanske.
emilh sa:tobiascyklar sa:emilh sa:Idag var det halt!
Fick till ett spännande stopp med foten i marken uppe i korsningen Sibyllegatan/Valhallavägen över allén där bakhjulet först sladdade än höger än vänster. Kanske mitt snart 5 vintrar gamla Schwalbe Winter börjar sjunga på sista versen?
5 vintrar! Mitt går in på tredje, och är fullklistrat med gaffa på insidan för att skydda mot krypdubb. Oklart om det klarar vintern. Många dubbfästen trasiga, går ej att dubba om
Mitt har så gott som alla dubb kvar, inga tecken på dubb som krypt igenom på insidan heller. Dock börjar mönstret i gummit försvinna och dubben är väldigt runda.
Lejon sa:Granman sa:Idag blev jag väldigt sugen på dubbfria vinterdäck. Första gången nånsin jag känner så.
Ska man vänta tills suget går över och sen fortsätta på dubbisarna?
Eller ska man okynnesshoppa lite så här före jul, och provköra?
Dumma frågor egentligen, för svaren är ju självklara. Det här är ju happy.
Du kommer inte ångra dig! Men om du ändå tror att du kommer ångra dig så köper du ett 45nrth Xerxes att ha fram (rullar fantastiskt bra, subjektivt ungefär som ett Conti winter contact och väger tom 100 gram mindre) och ett dubbfritt Conti bak. Så har jag kört nu några veckor och efter att ha hyllat dubbfritt under de senaste två (hala) vintrarna kan jag konstatera att ett lättrullat dubbdäck fram ger lite extra trygghet. Finns bara en nackdel och det är priset - 1000kr är dyrt för ett däck, men det är det fanimig värt! På mina 23 km pendling kör jag nu vintertid på endast 5 minuter längre tid jmft med sommardäck - med dubbade tråkSchwalbe tog det ca 12 min extra (men det var nog i ärlighetens namn några minuter extra bara pga den negativa sinnesstämning de fick mig i).
Menvafan! Det glömde jag ju kolla! Jag var noggran och köpte rätta, lättaXerxes, men det var helt bortglömt nu....JKolmo sa:Hmmm, intressant tips! Är ju dock tyvärr 33tpi snikvarianten med ståldubb och inte lättare 120tpi med alu/karbiddubbar. Bara för att du påminde så klickade jag just hem ett Gravdal 120tpi för mer pengars. Xerxes räcker inte till fram i nuvarande iskaos. Får bli Xerxes bak och Gravdal fram. 120tpi såklart :-)
NLC sa:Upplyste laxande motcyklist (med hjälm, reflexbäst och barnsits) om att röd lampa fram inte är förenligt med gällande trafiklagstiftning. Möttes av total oförståelse.
Stumpy sa:Fick blinkat till några monglon. En med framblink log när jag blinkade tillbaks.
nisseson sa:NLC sa:Upplyste laxande motcyklist (med hjälm, reflexbäst och barnsits) om att röd lampa fram inte är förenligt med gällande trafiklagstiftning. Möttes av total oförståelse.
Om hen laxade så hade hen alltså den röda lampan bakåt i vägens färdriktning. Det är väl precis som det ska vara? Hen hade bara glömt att också slå på backljuset.
;-)
zodah sa:Snorig, kraxande hals och kändes som om det var bomull i huvudet. Blev stum i benen ganska direkt om jag försökte ta i. Så jag tog det lugnt.
Ömsom vin och ömsom is. Tvättbräda i Svedmyra och (nästan) helt sopsaltat i Årsta. Som dag och natt, eller ja, vin och is då.
Pfaff sa:Tråkig är ordet.
Men man hinner reta upp sig ordentligt på de löst uppskattad drygt 1/3 av mötande cyklister som tror sig säkra i mörka kläder och total avsaknad av belysning.
Helst föräldrar med barn i barnsitsen. Är det en generationsfråga eller är malmöiter bara otroligt blåsta i roten?