Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
anco sa:Olycka vid västerbrofästet i hornstull riktning norrur imorse vid 0640 tiden. Racersnubbe som låg ner och fullt med ambulanspersonal omkring. Hoppas det gick bra för honom. Jag tycker att korsningarna vid Hornstull som cykelanpassats blivt mycket sämre än tidigare. Korsningarna det gäller är långholmsgatan/pålsundsbacken och korsningen långholmsgatan/högalidsgatan. Visst blev det bättre sikt för alla trafikanter men den utökade och öppnare ytan vid korsningarna gör också att bilar och cyjklister kör fortare.
Bra där.nikasp sa:De extremt få ggr jag gör det så ligger jag två cykellängder bakom. Tycker det är alldeles för intimt och risky att ligga närmare.
federico sa:2 Oktober
mhenry sa:Jag har bara snittat över 30 km/h ett par gånger (av flera hundra) på min pendlingssträcka som bara är drygt 10 km enkel väg, men på landsvägar kan jag snitta över 30 solo i rätt många timmar (på linjecykel).
federico sa:2 Oktober
Fantastisk bild. Heja barnen!federico sa:2 Oktober
Pfaff sa:Alldeles för varmt med shorts i sol och motvind. :-P. :-)
Det tycker jag mig uppleva varje vecka.Rattnalle sa:Tror nog han såg han mig men missbedömde min hastighet.
Philipsen lever!Rattnalle sa:Philips på högsta
För stunden. Ny lampa på väg. Kändes som dödsryck igår. Vågar inte riktigt lita på den nu..Sambal Oelek sa:Philipsen lever!Rattnalle sa:Philips på högsta
bearthefear sa:Kollade ut genom dörren när jag vaknade, inget regn, perfekt!
La inte ens ner jackan i ryggsäcken. 10 min in i pendlingen börjar det ösregna. Såklart. Hur smart känner man sig inte då liksom...
federico sa:Tack för alla kommentarer om gårdagens regnbild!
Här kommer dagens bild, 3 Oktober
zodah sa:En fantastisk morgon! Dock fick jag inte ett enda napp ute i söderort, hade hela VuÄltan för mig själv.
På Stadsgårdsleden så kom en fatbike ifatt mig. Han hade ett helt klart trimmat batteripack för han låg utan problem i 40 km/h minst. Fick bita styrlinda för att hålla tempot men släppte när han började köra om lämmeltåget lite väl osympatiskt med möte och trafikstockning framöver. Men han stannade för rött utanför fotografiska. En väldigt imponerande acceleration från stillastående hade han också - var nog det som gjorde att han kunde köra om med ganska små marginaler.
sikkel sa:federico sa:Tack för alla kommentarer om gårdagens regnbild!
Är det en rullskidåkare jag ser?? Är inte det livsfarligt med viftande stavar bland alla cykelhjul?
//Ulf
sikkel sa:federico sa:Tack för alla kommentarer om gårdagens regnbild!
Är det en rullskidåkare jag ser?? Är inte det livsfarligt med viftande stavar bland alla cykelhjul?
//Ulf
MacAyvar sa:zodah sa:En fantastisk morgon! Dock fick jag inte ett enda napp ute i söderort, hade hela VuÄltan för mig själv.
På Stadsgårdsleden så kom en fatbike ifatt mig. Han hade ett helt klart trimmat batteripack för han låg utan problem i 40 km/h minst. Fick bita styrlinda för att hålla tempot men släppte när han började köra om lämmeltåget lite väl osympatiskt med möte och trafikstockning framöver. Men han stannade för rött utanför fotografiska. En väldigt imponerande acceleration från stillastående hade han också - var nog det som gjorde att han kunde köra om med ganska små marginaler.
På vilken tid kör du VuÄltan söderut? Jag pendlar ditåt nästan varje morgon och ser sällan någon trampa åt samma håll.
staine sa:Se sällan någon trampa åt samma håll... inte så konstigt de flesta ligger väl i samma fart, typ 30-35?