Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Lite stökigt på cykelbanan. Blött och blåser en aning, men ganska nice temperatur.

Bilagor

• IMG_20171003_065532.jpg
    IMG_20171003_065532.jpg
    621.8 KB · Besök: 132
I morgon ska jag pendla 1 km. Men på torsdag blir det 7 mil. Omväxling förnöjer. Farten blir dock konstant, typ 29 km/h, kanske 32, gitter inte snabbare.
/slö gubbe

Sambal Oelek sa:
Det var nåt djävulskt vad det blåser ikväll i götet. Hade man cyklat österut hade man kunnat sätta något sorts rekord

Blir spännande imorgon. Österut om morgon och - surprise - västerut på hemvägen. Stormbyar har utlovats.?

Vet inte varför jag gör't, kollar in SMHI's prognoser.
För några timmar sedan skulle det komma lite regn i morgon em, nu skall det komma e dusch redan vid 8 på morgonen...jaja får väl gå upp lite tidigare dåra..?

jodå vars, den här vinden idag igen! Blev bra tid! :) lyckades vara på jobbet innan 6.

Mötte en (annan) utan lyse/reflex. Även det en gubbe. Verkar vara gamla sega surgubbar som saknar allmänt folkvett.

Pyspunka igår på Cross Checkens framhjul, klarade mig precis hem med några pumptag. Mindre tur idag med plattpunka bak på Brommien med 3 km walk of shame hem som resultat. Frågan är vilken cykel man ska pröva härnäst...

NLC sa:
Pyspunka igår på Cross Checkens framhjul, klarade mig precis hem med några pumptag. Mindre tur idag med plattpunka bak på Brommien med 3 km walk of shame hem som resultat. Frågan är vilken cykel man ska pröva härnäst...

Nu, nybytt slang och tredje försöket.

Punka när jag skulle cykla hem från jobbet igår.. morr! Fick bli drop in hos LBS. Borde kanske ha lagningsprylar i ryggan..Dagens fina väder hjälper till att glömma gårdagens elände.

federico sa:
Läckert! Ser inte ut sådär på andra sidan landet idag..

Förresten. Dina spacer-boxar är vita på det svarta temat. Får man föreslå en transparent gif/png eller några enkla radbrytningar istället? Det förtar syftet med att ge bilderna mer utrymme lite när det är en vit box mellan.

Rattnalle sa:
federico sa:
Läckert! Ser inte ut sådär på andra sidan landet idag..

Förresten. Dina spacer-boxar är vita på det svarta temat. Får man föreslå en transparent gif/png eller några enkla radbrytningar istället? Det förtar syftet med att ge bilderna mer utrymme lite när det är en vit box mellan.

Tack! Hur lägger man in radbrytning mellan bifogade bilder? Jag är helt värdelös på sånt ;)

Motvind deluxe hela vägen, glömde solbrillorna och så måste man passera Staffanstorp vilket måste vara cyklisternas helvete på jorden med alla hjärndöda fanskap som slänger glas på cykelbanorna.

Sambal Oelek sa:
federico sa:
Tack! Hur lägger man in radbrytning mellan bifogade bilder? Jag är helt värdelös på sånt ;)
det är bara till å lägga in extrarader när du "placerat" bilderna i inlägget, typ såhär:

[ attachment 335663 photo.jpg]

Haha! jag har aldrig "placerat" bilder, bara laddat upp (som sagt, är värdelös på sånt), men nu har jag lärt mig något nytt efter snart 1500 inlägg. TACK! . PS kolla mitt senaste bildinlägg en bit upp och ni ser en helt ny redigerad version utan boxar.

federico sa:
Sambal Oelek sa:
federico sa:
det är bara till å lägga in extrarader när du "placerat" bilderna i inlägget, typ såhär:

Haha! jag har aldrig "placerat" bilder, bara laddat upp (som sagt, är värdelös på sånt), men nu har jag lärt mig något nytt efter snart 1500 inlägg. TACK! . PS kolla mitt senaste bildinlägg en bit upp och ni ser en helt ny redigerad version utan boxar.
Tumme upp!

Enstaka dagar ser jag saker på pendlingen som matchar det du brukar fånga. Då kan jag bli lite avundsjuk på din förmåga att se det så ofta. Världen ser så mycket bättre ut när man tittar på rätt sätt :-)

Stack ut med gruspelotonen. Drog av kedjan vid äventyrsbanan. Missing link löste problemet. Det blev lvg-rundan därifrån. Pendlade från Le Monds bullfika. Helmulligt!

Jodå vars, blåsigt som feeeen men härligt. Kommer hem och ser att pendlarknarren gått 10792 km nu sedan jag skaffade den Juli 2015. Bra rullat!

Sambal Oelek sa:
Jodå vars, blåsigt som feeeen men härligt. Kommer hem och ser att pendlarknarren gått 10792 km nu sedan jag skaffade den Juli 2015. Bra rullat!

Jag såg att jag missde att fira pendlarjonnens vevlagers 10000 km jubilium i tiadags. Tog ett glas vin idag istället - vevlagret fick inget.

Bengt-re sa:
Sambal Oelek sa:

Jag såg att jag missde att fira pendlarjonnens vevlagers 10000 km jubilium i tiadags. Tog ett glas vin idag istället - vevlagret fick inget.
haha. Jag tänkte fira med våfflor och öl imorrn. Hur har du koll på komponenterna? Strava?

Sambal Oelek sa:
Bengt-re sa:
Sambal Oelek sa:

haha. Jag tänkte fira med våfflor och öl imorrn. Hur har du koll på komponenterna? Strava?

Yepp.

Bra sätt att hålla reda på slitdelar. Enda som är tokigt är att det inte finns något enkelt sätt att plocka av och på olika hjul - så blir missvisande på kassetter, hjul och däck tyvärr om man flera olika hjul man skiftar mellan.

Vacker och kall morgon! Frös första rutten i för lite kläder. Långa rutten idag till tredje kontoret, så några kilometer till och tre klättringar som svider lite mer nu när jag tappat rutinen på dem.

Meckade kompislappar igår av gammal slang och silvertejp. De ställer sig dock ganska mycket bakåt av fartvinden, är det bra eller ej? Kan tänka mig de fångar mycket på det viset också men rakt ner är väl bäst.

Full fart i huset med ryskkaraoke ifrån källaren. Sambon sprang ut kaffe till soppgubbarna som fick vänta på en lastbil som lastade av altan till grannen. Sen en skön pendling till stan. och det verkar att Sollentuna hade tagit bort massa löv.
Frederico: Jag får ta fram surfskin o paddla i kanalen så du får en bra bild till ;)

Nu går det riktigt tungt. Sover väldigt lite veckorna runt pga två småbarn som rumstrerar om på nätterna och går upp i svinottan. Dock väldigt fina morgnar.

Tillbaka
Topp