Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Från polisen.se
2018-01-12 08:13, Trafikolycka, personskada, Stockholm
En person förd till sjukhus efter trafikolycka mellan cyklist och lastbil.

Olyckan inträffade vid Vanadisplan och cyklisten har förts till sjukhus. Skadeläget är just nu oklart.

En förundersökning om vårdslöshet i trafik samt vållande till kropsskada har inletts.
---
Hoppas det går bra för cyklisten! Ta det lugnt där ute.

Ganska mycket strul med bilar samt en taxi som parkerat mitt i cykelbanan innanför tullarna, annars flöt det fint förutom att jag är klen.

Comeback på cykel efter julledighet och punkteringar. Orkade inte med dubbdäck utan körde på mina nya Vittoria Hyper. Fick ta det lite lugnt i några kurvor men i övrigt händelselöst

Isande vind. Tidvis byig och rätt i ansiktet.

Spenderade gårdagskvällen med att lära mig hur Sram Rival 1 bakväxel skall ställas in. Ja, inte speciellt stor skillnad mot Shimano, nästan ingen, Men ändå lite rogivande pyssel. Bytte kassetten och finjusterade.

Jo men motvind är ju karaktärsdanande har jag hört.

Beroende på vilken väderspåman man kikar på så säger de 8-11 i medelvind och uppåt 17-18 i byarna.

Funderar på varför tjejer (20-30) inte har ögonen på trafiken i morse satt en och sminkade sig på väg in i rondell, en annan fipplade med mobilen så hon höll på att köra in i framförvarande. Ska man hålla på så är det väl bättre att åka buss?

Avskyr dessa vindar som det bjöds på idag.
Känslan man har när man vet att den motvind man hade nu på morgonen kommer vara exakt likadan på hemvägen. Slår aldrig fel.

-2 som kändes som -10 dessutom....

Usch

JockeS sa:
Avskyr dessa vindar som det bjöds på idag.
Känslan man har när man vet att den motvind man hade nu på morgonen kommer vara exakt likadan på hemvägen. Slår aldrig fel.

-2 som kändes som -10 dessutom....

Usch
Jag tyckte tvärt om att - 2 kändes som +2 vilket är mycket kallare än - 10 :-P

Årets första dag på jobbet och därför även årets första pendling idag.

Bakväxeln som fått stå ut med mycket under två års tid, hade beslutat sig för att den hittat en bra position och va inte jättesugen på att flytta sig, så det blev till att cykla enväxlat. som tur var så va det en ganska lagom växel för det mesta så det gick ungeför som vanligt förutom att jag fick resa på arslet i några av uppförsbackarna. Kanske daxa att köpa singelspeed!?!?

2018, nu kör vi!!

Primär på nya pendlarsträckan. Bra att jag fick mot/sidvind för få bättre motivation att pendla. Vinden lär väl vända till jag ska hem. Det är ju måndag...

Buss eftersom jag har bil på jobbet sedan igår morse när skulle till tåget. Kanske lika bra det, eftersom benen är lite möra efter gårdagens förlustelser.

Otroligt mycket vintercyklister, kö på Götgatan.

Annars: januari hittills: byt hjul som havererade precis före jul
Trasig baklampa (otät)
Havererade växelvajrar

Mycket mek...

Sent ute så det var folktomt. Isande motvind. Ser fram emot vind i ryggen hemåt. Några ställen med blankis. Som tur var bara på rakorna.

Tidigt ute så folktomt men visst fanns det medcyklister. Vinden for omkring men jag förstod att medvind rådde till stor del. På Vasagatan kom någon hemskeby som studsade på husväggarna, inte så kul.

Hem cyklar jag en annan dag så slipper motvind idag i alla fall.

Skön pendling med vinden i ryggen, lär bli segare på vägen hem om vinden håller i sig.
Noterade att det är dags att byta bromsklossarna i kväll dom är i princip slut. Verkar gå en omgång per månad under vintern, läge för en hoj med skivor till kommande vinter

Vilken jävla medvindspendling! Ett präktig radda årsKOM på Strava tack vare den. För första gången märkte jag att BarMittsen är rejäla vindfång i kastvindar från sidan.

Blev segt hem kan bli bra pannbensträning i morgon om prognosen står sig. Cykeln känns ändå som ett bättr alternativ än pendeltåget som ju inte lär funka

Svårt att få upp värmen. Fick kantvind vilket bidrog till misärupplevelsen på väg hem och så blev jag kränkt av elitpendlare även på hemväg. Nästan inga cyklister på Nackatraden.

Hemsk ledvärk helgen och idag så ingen cykling. Hoppas orka köra imorgon. Känns som ett säkrare kort än pendeltåg. Ovanligt men idag var det så knökat så när jag kom på tåget kunde jag inte ens få upp armen och stoppa telefonen i fickan förrän en station senare. Misärindex 95%.

Det blev ligga i bocken och göra sig så liten som möjligt idag. På slutet av gamla Bromstensvägen precis innan flygfältet kom det en herrejösses vindpust. Mina inbyggda wattmätare i benen gissade på 400-500W och farten skulle kunna uppskattas till runt 10-15km/h.

Nu ser vi fram emot snökaos och medvind!

Det blåste jetemycket rakt i nyllet. Ingen värre misär då det var totalt kruttorra vägar och stigar. Rejäl lövmatta i Hagaparken.

IMG_8818.JPG

Tänkte åka tåg idag, eftersom jag varit litet krasslig i helgen. Stationen visade sig dock vara proppfull med folk 10 minuter innan aviserad avgång samt med förseningar pga spårfel i Upplands-Väsby.

Cyklade istället hem och bytte om och cykel.

Fick ligga och trycka i botten på lägsta växlarna för att komma nerför backen från Helenelund.

Upplevde vinden när jag överraskades av en rejäl kastvind som verkligen ville skicka in mig i rödljusstolpen i början av Kungsträdgårdsgatan (sufade in i bussfilen). Jag hann bli riktigt skitnödig men klarade mig precis.

Fan ta vinden om den vänder till jag ska hem. Tog 1,21h till jobbet mot gårdagens hempendling på 58min. Låren är rätt trötta....

Motvind deluxe på vissa sträckor. Hoppas på episk hempendling i spårig nysnö med vind på 24 m/s i ryggen.

Meeeeedvind in till jobbet idag. Herregud va det rullade på fint. Omysiga kastvindar kring stadshuset och delar av Norrmälarstrand. I övrigt en bra morgon. Hemfärden vid 22 ikväll lär bli mer intressant.

Tillbaka
Topp