Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Black planet sa:Testade sambons elcykel idag. Vilket fusk! Sen att bli svettig nedför men inte uppför var ju inget jag hade väntat mig. Måste medge att det var skönt med elass uppför. Och jag förstår varför de är så populära att ha. Komma fram till jobbet efter 1,8 mil utan att vara svettig på bra tid. Få se om det blir en till i hemmet för riktigt skitdagar. Nä imorgon blir det finrejser till jobbet.
eggepegge sa:Så tänkte jag... Varför satte man inte gränsen vid 30? Hade ju passat utmärkt i blandtrafik där det är 30, så bilisterna inte känt sig så himla tvingade att köra om....
DanielS sa:eggepegge sa:Så tänkte jag... Varför satte man inte gränsen vid 30? Hade ju passat utmärkt i blandtrafik där det är 30, så bilisterna inte känt sig så himla tvingade att köra om....
För cykelbanor så tycker jag att 25km/h är en rätt vettig kompromiss...det är ändå betydligt över genomsnittshastigheten där ute (åsikten grundar sig på mina observationer på sträckan abrahamsberg - centralen). Jag personligen får kämpa för att hänga med en elcykel på min pendlarhoj.
staine sa:En vuÄlta för en gångs skull. Men så helt plötsligt, utan förvarning:
Då jag varken hade lust med 1. motorväg eller 2. geggiga grusstigar (enda alternativen) i dag så åkte jag helt enkelt vidare. Sen:
Fetglöm det! Men det gick nog inte över 30 i alla fall.
Sen, Stadsgården, ful lägrestånds-gubbe i vit jacka (bara en sån sak!) promenerar i cb. Jag plingar.
- ÖÖH, Duöh, söckla på gåatan öh!
till svar. Suck.
Men svettig och najs pendling ändå!
:)
zodah sa:staine sa:En vuÄlta för en gångs skull. Men så helt plötsligt, utan förvarning:
Då jag varken hade lust med 1. motorväg eller 2. geggiga grusstigar (enda alternativen) i dag så åkte jag helt enkelt vidare. Sen:
Sen, Stadsgården, ful lägrestånds-gubbe i vit jacka (bara en sån sak!) promenerar i cb. Jag plingar.
till svar. Suck.
Sådär har det sett ut på Flatenvägen ett tag nu. Lite olika varianter med staket och hänvisning men man har alltid kommit fram hittills.
Det där med "led cykeln" tycker jag är lite lustig, finns väl ingen normal människa som följer den uppmaningen
Skall ju bli ny cykelbana (och antagligen gångväg) på sträckan, helt i onödan för pendlare. Dock antagligen till fördel för barn och ungdomar som skall cykla till badet på sommaren.
staine sa:zodah sa:staine sa:En vuÄlta för en gångs skull. Men så helt plötsligt, utan förvarning:
till svar. Suck.
Sådär har det sett ut på Flatenvägen ett tag nu. Lite olika varianter med staket och hänvisning men man har alltid kommit fram hittills.
Det där med "led cykeln" tycker jag är lite lustig, finns väl ingen normal människa som följer den uppmaningen
Skall ju bli ny cykelbana (och antagligen gångväg) på sträckan, helt i onödan för pendlare. Dock antagligen till fördel för barn och ungdomar som skall cykla till badet på sommaren.
Ändå lite B att dom inte kan förvarna tidigare. Eller ännu hellre, skriva att det går att cykla förbi.
Samma ser man ju mellan Liljeholmen o kransen söderut. Dom spärrar av och öppnar cb ad hoc, man vet aldrig om det går att cykla förbi eller ej. I går kväll, plötsligt utan förvarning avspärrat, jag fick ta bilbanan backen upp mot kransen. Jäsiken så fort har jag aldrig cyklat uppför där :)
eggepegge sa:Så tänkte jag... Varför satte man inte gränsen vid 30? Hade ju passat utmärkt i blandtrafik där det är 30, så bilisterna inte känt sig så himla tvingade att köra om....
Zorg sa:eggepegge sa:Så tänkte jag... Varför satte man inte gränsen vid 30? Hade ju passat utmärkt i blandtrafik där det är 30, så bilisterna inte känt sig så himla tvingade att köra om....
Har du testat att cykla i 30 på 30-väg någon gång? De känner sig tvungna att köra om ändå.
frause sa:Haha! Ja det har ju ingen betydelse om man så cyklar i 40. Det ska köras om iallafall. Gärna just innan det plötsligt dyker upp en avtagsväg de visst skulle in på.
Zorg sa:eggepegge sa:Så tänkte jag... Varför satte man inte gränsen vid 30? Hade ju passat utmärkt i blandtrafik där det är 30, så bilisterna inte känt sig så himla tvingade att köra om....
Har du testat att cykla i 30 på 30-väg någon gång? De känner sig tvungna att köra om ändå.
staine sa:zodah sa:staine sa:En vuÄlta för en gångs skull. Men så helt plötsligt, utan förvarning:
till svar. Suck.
Ändå lite B att dom inte kan förvarna tidigare. Eller ännu hellre, skriva att det går att cykla förbi.
Samma ser man ju mellan Liljeholmen o kransen söderut. Dom spärrar av och öppnar cb ad hoc, man vet aldrig om det går att cykla förbi eller ej. I går kväll, plötsligt utan förvarning avspärrat, jag fick ta bilbanan backen upp mot kransen. Jäsiken så fort har jag aldrig cyklat uppför där :)
juanxxx sa:Höll på att bli uppäten av två stora schäfrar på vägen hem... är vi cyklister så läskiga?
federico sa:16 Oktober
DAST sa:Mötande vänstersvängande bilister, hur får man dem att titta framåt?