Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

IMG_4696.webp

Tjocka köer och total trafikkollaps som alltid nu på Sveavägen efter MP har förstört innerstaden med sin bilistdiskriminering och cykelterror. Hur ska blåljus kunna ta sig fram här? Och absolut inga cyklister alls på cykelbanorna heller. Avgå!
Eller vänta nu..

Inhandlade ett st. ST-R7020 reglage igår, men har inte hunnit byta på racern än. Däremot satte jag racerhjulen på graveln. Ojoj, nu vart det fart även på den. Har inte varit under timmen, men nu gick det på 59:3x. Tomt på cykelbanorna var det också, men så kom jag iväg redan vid 6-tiden.
Nu har det gått över två och en halv månad sedan jag felanmälde den avgrävda cykelbanan vid kafferosteriet i Jakobsberg... Tror ni den är fixad? 🤬

Ensamt på vägarna, bytte bromsklossar bak igår och det var tur. En taxi bestämde sig för att absolut inte se sig för och drar rakt över den upphöjda cykelbanan mittemot Jakobsbergsstation så där fick jag låsa bakhjulet för att inte gå över motorhuven. Blev ju lite skärrad så svär för mig själv. Då blir jag tutad på och hytt med näven emot, kändes oförtjänt. I övrigt inget drama.

Höll på att bli påkörd vid två korsningar, en släpvagn som bestämde sig för att stanna på cykelbanan, en grävmaskin som var tvungen att stanna i en rondell för att den bar med sig en massa tunga grejor, tappade mobilen när jag var tvungen att snedda över gräsmatta pga cykelbanebygge.

Det har varit bättre pendlingsdagar, men jag snittade ändå över 35 km/h.

Udda upplevelse i morse vid 5-tiden.
Ett rådjur strosar lugnt ut på vägen framför mig, jag plingar lite med klockan för att göra det uppmärksamt på att här kommer jag...
Rådjuret blir livrädd! Lyckas halka omkull på asfalten med ett ben åt vardera håll sedan följde några sekunder av kamp för att trassla sig upp, få ordning på benen och sedan ta sig halkande iväg.

Tillbaka
Topp