Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

dogday

Aktiv medlem
Perfekt före i Göteborg idag. Fick plinga på tre barnvagnslattefunktionsklädersmammor som gick i bredd över hela vägen. Lååångsamt vänder en av dem sig om och bara tittar med död blick på mig. De flyttade sig självklart inte en millimeter åt sidan.
De rullar ju den gyllenglänsande framtiden i en liten vagn framför sig – varför skulle de behöva ta hänsyn till samtiden?

Guldragge

Aktiv medlem
Perfekt före i Göteborg idag. Fick plinga på tre barnvagnslattefunktionsklädersmammor som gick i bredd över hela vägen. Lååångsamt vänder en av dem sig om och bara tittar med död blick på mig. De flyttade sig självklart inte en millimeter åt sidan.
Jag brukar ha överseende med dem. Tänker att det är deras konstanta sömnbrist som sänker deras förmåga att relatera till verkligheten i liknande situationer.

Pugilism

Aktiv medlem
Fin pendling in i morse via vuÄltan. Efter duschen insåg jag att kontorskläderna var kvar i hemmet. Bara att ta ett extravarv och hämta. Passade på att testa Västerbron södergående. Bättre asfalt än norrgående men låååångt ifrån jämn.

storfiskarn

Aktiv medlem
Frostigt
IMG_20221208_122931.jpg

Radiac

Aktiv medlem
Hmmm, tror att Västerbron södergående är öppen nu igen, jag skymtade någon enstaka cyklist på andra sidan?

Jag tog väl fel sida, sorry... men upplevde det för sent för att vända, skadan var redan skedd, typ. 🙃

Det var friskt ute, synd att jag att glömde innersulorna till mina Lake skor/kängor men jag överlevde (de är ju så himla varma ändå).
Den är öppen nu, såg att avspärrningarna var borta igår vid Västerbroplan

Olof E

Aktiv medlem
Rödjuskörande white-van-man var nära att klippa en elsparkare Södertäljevägen/Årstabergsvägen i morse. I nästa korsning var det nära att samma elsparkare blev påkörd igen av en vänstersvängande bilist som inte hann igenom korsningen innan cyklister/gående fick grönt.

mtbkr

Aktiv medlem
Visa bilaga 597457
Bortsett från ovanstående (som jag självklart flyttade på) så var det fantastisk. Valde bort cykelvägarna så mycket det gick och cyklade i stället i den tunna nysnön.
Märkligt att dom alltid står där eller nära iaf. Tar batterierna slut just där? Brukar ju stå ett gäng direkt efter staketet längre fram.

mtbkr

Aktiv medlem
Med en fot utanför dörren slog det mig att jag kanske skulle ta med tjockvantarna i väskan iaf. Ibland har man tur för efter 5 minuter var fingrarna riktigt kalla. Väl framme vid jobbet var händerna nästan för varma.

På väg upp för en tom Tranebergsbro styrde jag ut mot staketet för att snyta mig och blir nästan påkörd av en elcykel som kör om på höger sida. Suck. Tur för honom att jag inte hann snyta mig.

Olof E

Aktiv medlem
Har ont i svanskotan, frihjulsmekanismen på vinterhjulen (som jag snott från min frus skrotade cykel) är tydligen inte att lita på.

Topp