Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Du riskerar alltså böter för att andra inte kan tänka .Fick ta till trottoaren helt enkelt![]()
Du borde gjort en nästömning ut mot vägbanan såklart , inte ditt fel att de går på fel sida😜
Du riskerar alltså böter för att andra inte kan tänka .Fick ta till trottoaren helt enkelt![]()
De rullar ju den gyllenglänsande framtiden i en liten vagn framför sig – varför skulle de behöva ta hänsyn till samtiden?Perfekt före i Göteborg idag. Fick plinga på tre barnvagnslattefunktionsklädersmammor som gick i bredd över hela vägen. Lååångsamt vänder en av dem sig om och bara tittar med död blick på mig. De flyttade sig självklart inte en millimeter åt sidan.
Jag brukar ha överseende med dem. Tänker att det är deras konstanta sömnbrist som sänker deras förmåga att relatera till verkligheten i liknande situationer.Perfekt före i Göteborg idag. Fick plinga på tre barnvagnslattefunktionsklädersmammor som gick i bredd över hela vägen. Lååångsamt vänder en av dem sig om och bara tittar med död blick på mig. De flyttade sig självklart inte en millimeter åt sidan.
Den är öppen nu, såg att avspärrningarna var borta igår vid VästerbroplanHmmm, tror att Västerbron södergående är öppen nu igen, jag skymtade någon enstaka cyklist på andra sidan?
Jag tog väl fel sida, sorry... men upplevde det för sent för att vända, skadan var redan skedd, typ. 🙃
Det var friskt ute, synd att jag att glömde innersulorna till mina Lake skor/kängor men jag överlevde (de är ju så himla varma ändå).
Fäjk nius!Blev automobil idag, men impad av alla cyklister. Speciellt 3 st med kortärmat och shorts.
Var cyklisten den av ljusshowen tro?Vurpade på isfläck på väg till cykeln. Ont i armen nu.
Blev omkörd av en lallare som körde med vitt stroboskop som bakljus.
Alltid trevligt med ljusshowen på stadshuset så här i nobeltider. Visa bilaga 597420
Märkligt att dom alltid står där eller nära iaf. Tar batterierna slut just där? Brukar ju stå ett gäng direkt efter staketet längre fram.Visa bilaga 597457
Bortsett från ovanstående (som jag självklart flyttade på) så var det fantastisk. Valde bort cykelvägarna så mycket det gick och cyklade i stället i den tunna nysnön.
Har dom en egen SMR? Eller vad har jag missat?Vurpade på isfläck på väg till cykeln. Ont i armen nu.
Blev omkörd av en lallare som körde med vitt stroboskop som bakljus.
Alltid trevligt med ljusshowen på stadshuset så här i nobeltider. Visa bilaga 597420
Läge för en tredje buff!K-A-L-L-T.
..nästa vecka kan det bli uppemot -20 tydligen.
Jag satsade på en fårskinnspäls istället idag. Värmer men väger tyvärr 2.5kg..Läge för en tredje buff!
En lyxvara du nästan kunde få bli beskattad för! 🤣80% av vägen sopsaltad och ren, snö på resten. Valde en längre väg, annars hade det nog varit det omvända. Guld att det finns cykelavspolningsplats på kontoret.
Om en dryg halvtimma väntar motvind.Några tappra ute i stockholmtrafiken idag..?
Jo jag cyklade, kör söderut från stan (mot skärholmen), så mest medvind/sidvind. Men misstänker att hemvägen inte blir lika rolig....Några tappra ute i stockholmtrafiken idag..?