Singlespeeder
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Ja haha, det får jag stå för. Ignorera det. Vad käkar du frukost innan pendling?Märkligt inlägg
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja haha, det får jag stå för. Ignorera det. Vad käkar du frukost innan pendling?Märkligt inlägg
Jag har 1 mil enkel så det tar typ 25 min sommartid och 35 vintertid. Det spelar med andra ord ingen roll om jag bara tar ett glas vatten, havregryn eller mackor. Men om jag sticker ut 3-4 mil för mtb en lördag är jag väldigt noggrann med vad jag äter men kanske framför allt när jag äter dvs hur lång tid innanJa haha, det får jag stå för. Ignorera det. Vad käkar du frukost innan pendling?
Jag kör fastande för det mesta. Har ca 80 min cykelväg, aldrig vart ett problem. tar ofta morgonkaffet vid en paus ca 50 minuter in i passet om jag har tid att stanna till . annars blir det på jobbet.Kör ni frukost innan cykling? Jag vet inte vad som funkar bäst, en 3 koppar kaffe i en stor kaffekopp brukar iaf vara bra för cyklingen och för att få igång magen. Jag tycker även ibland att havregrynsgröt går ned. Men inte alltid.
sånt är såå kul!Har bara tre km till jobbet. Cyklar till jobbet vid 8.15 tiden och tänker att jag ska ta det lugnt. Dröjer bara ett par hundra meter innan nån cyklar om mig, blir triggad och jagar ikapp, tar rulle några hundra meter och planerar omkörning. Då kommer det nån ännu snabbare och susar om. Idag en tjej runt 35 på en hybrid lik min, fast utan dubbdäck. Jagade i kapp igen och tar rulle ett par hundra meter, för att dra om i den lilla backen, där många tappar farten. Växlar ner som vanligt och drar på en rökare uppför. Men det gör hon också, så jag hade fullt sjå för att komma om. Tror att hon ville utmana mig. La på en tyngre växel på toppen och drog på en 500 m. långspurt. Känner mig i bra form efter 28 hårda innepass sedan 18 nov.
Macka/kaffe när jag kommer fram till jobbet.Kör ni frukost innan cykling? Jag vet inte vad som funkar bäst, en 3 koppar kaffe i en stor kaffekopp brukar iaf vara bra för cyklingen och för att få igång magen. Jag tycker även ibland att havregrynsgröt går ned. Men inte alltid.
Om jag inte behöver lämna barn sticker jag tidigt utan vare sig kaffe eller frukost. Blir kaffe på jobbet vid ankomst.Kör ni frukost innan cykling? Jag vet inte vad som funkar bäst, en 3 koppar kaffe i en stor kaffekopp brukar iaf vara bra för cyklingen och för att få igång magen. Jag tycker även ibland att havregrynsgröt går ned. Men inte alltid.
Alltid havregrynsgröt med äppelmos o mjölk. 29km till jobbet, kaffe framför datorn innan dusch/ombyte.Kör ni frukost innan cykling? Jag vet inte vad som funkar bäst, en 3 koppar kaffe i en stor kaffekopp brukar iaf vara bra för cyklingen och för att få igång magen. Jag tycker även ibland att havregrynsgröt går ned. Men inte alltid.
Gissning: de är för att kunna höja de två sidodobbarna så att de går ner i marken om din cleat är lite ovanligt hög. Monteras mellan dobb och sula? Men det är en ren gissning baserad på fotona.Beställde hem ett par graveldojor, bont riot g. Funkar väldigt bra som pendlingsdojor men fick med alla dessa lappar i silikon (?) i lådan, vad är tanken med dem? Ser ut att passa undersidan på skorna. Ska de fästas på utsidan och varför, när? Har försökt googla och chat-gpt utan svar.
Visa bilaga 748251Visa bilaga 748253
Jahaa jo det måste väl vara därför... TackGissning: de är för att kunna höja de två sidodobbarna så att de går ner i marken om din cleat är lite ovanligt hög. Monteras mellan dobb och sula? Men det är en ren gissning baserad på fotona.
Dummaste jag gjort på länge. Vurpade såklart på en osynlig isfläck idag med kraftigt svullet knä som följd och svårigheter att böja.Kände mig optimistisk och drog på sommardäcken nu. Om det kommer en snösmocka så vet ni varför.
ajaj, tråkigt! Krya på digDummaste jag gjort på länge. Vurpade såklart på en osynlig isfläck idag med kraftigt svullet knä som följd och svårigheter att böja.
Tanken var god. KryaDummaste jag gjort på länge. Vurpade såklart på en osynlig isfläck idag med kraftigt svullet knä som följd och svårigheter att böja.
2 bonuskilometer är ju ändå rätt hanterbart. Jag har upptäckt glömda nycklar när jag kommit fram och fått 27 bonuskilometerJaha, så hände det till slut: Efter 1 km kom jag på att jag glömt ryggan hemma. Det hade inte varit hela världen om inte laptopen hade legat i den, eftersom jag har reservombyte på jobbet. Nåja, två bonuskilometer är väl inte så tokigt. Men det var mycket kallare ute än jag hade väntat mig, gissar på runt -4 C.
Jag flög ner till Italien för att köra hem en motorcykel och märkte när jag kom fram att nycklarna hängde kvar hemma i Örebro.2 bonuskilometer är ju ändå rätt hanterbart. Jag har upptäckt glömda nycklar när jag kommit fram och fått 27 bonuskilometer![]()
Nu är nyfikenheten stor på hur du löste det?Jag flög ner till Italien för att köra hem en motorcykel och märkte när jag kom fram att nycklarna hängde kvar hemma i Örebro.
Hade iofs varit ännu värre om jag cyklat ner till Italien, men ändå.
Jag löste det inte. Jag åkte hem, drog täcket över huvudet och skickade hem motorcykeln med lastbil istället.Nu är nyfikenheten stor på hur du löste det?
Eller cyklar mot en i stealth mode. Mötte två på vägen, en då jag körde om en annan cyklist precis när hen plötsligt dök upp utan något lyse eller reflex. Var inte jättenära smälla, men otäckt ändå.Två grader och duggregn inte lätt att se helt svartklädda individer som smyger runt.
Delar av min pendling är också motsatt riktning jmfrt majoriteten. Men jag tycker att det på det hela taget är ordning.Varning för gnäll och Stockholms tjat mao hoppa över om det inte vill läsa om detta.
Jag bor i innerstaden och cyklar/pendlar söder ut dvs i mötande färdriktning jämfört med majoriteten av alla andra cyklister. På en sträcka av någon km behövde jag veja för mötande cyklister 3-4 ggr som pga omkörning befann sig i mitt körfält. Samtliga verkade vara året-runt pendlare med ordentliga lampor reflexvästaer etc dock med el-cykel. Flera av omkörningarna var dessutom i kurvor där man inte har sikt igenom kurvan mao man har ingen aning om man kommer möta någon. Snälla kan ni hålla er i ert körfält och om du behöver använda mötande körbana kolla då att det är fritt innan du börjar köra om.
Det där låter helt sjukt, alla i cyklistbubblan på facebook är ju överens om att man ser alla även utan reflexer. Övrigt så är reflexkampanjer victim blaming och alla bilförare borde skjutas typEller cyklar mot en i stealth mode. Mötte två på vägen, en då jag körde om en annan cyklist precis när hen plötsligt dök upp utan något lyse eller reflex. Var inte jättenära smälla, men otäckt ändå.