Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
För att jag som är tjock och har tjocka däck får det ännu jobbigare att cykla ju?Herregud vad livrädda många av er verkar vara för dubb, varför? ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För att jag som är tjock och har tjocka däck får det ännu jobbigare att cykla ju?Herregud vad livrädda många av er verkar vara för dubb, varför? ?
Äh, Greg Lemonds "It never gets easier, you just go faster." gäller ju även åt andra hållet. "Det blir inte jobbigare, du blir bara långsammare"För att jag som är tjock och har tjocka däck får det ännu jobbigare att cykla ju?
För att jag som är tjock och har tjocka däck får det ännu jobbigare att cykla ju?
Haha! Känner igen det där Man får horn. Men fan vad jag hatar de som tränger sig. Speciellt de som man ser att dom knappt kan cykla. Jag brukar fräsa åt dem när jag cyklar förbi. Och sedan lägga in 1000W. :)Fuktigt och varmt.
Vid rödljus vid Stora Mossen-rondellen, Ulvsundavägen, smyger sig en annan cykel upp bredvid mig. Jag känner att den vill åka förbi så givetvis sprintar jag vill nästa rödljus (Drottningholmsvägen). Vid Alvik ställer jag mig snällt i kön av väntande cyklister men bakomvarande bestämmer sig för att, just som det blir grönt, köra förbi hela kön!
Det kan jag inte låta vara obesvarat. The race is on!
Fastnar i trafiken men det gör även min, troligtvis ovetande, mottävlande. Så fort vi rundat målarbutikskurvan är kusten klar. Jag lägger i fullt tempo och drar förbi rivalen på vägen uppåt. Nu är ribban satt. Jag får inte låta honom komma förbi igen så jag blir tvungen att bibehålla mitt tempo hela vägen förbi Thorildsplan.
Jag ser inte rivalen mer denna dag. Jag har segrat.
Straffet kom snabbt när jag når Västerbron och tanken är tom.... Kör på ångor resten av vägen.
Men PB på både "Drottningholmssprint väst" och "Tranebergsbron" i Strava!
Folk som tränger sig är alltid knepigt. Jag känner stark kognitiv dissonans.Haha! Känner igen det där Man får horn. Men fan vad jag hatar de som tränger sig. Speciellt de som man ser att dom knappt kan cykla. Jag brukar fräsa åt dem när jag cyklar förbi. Och sedan lägga in 1000W. :)
OffT måhända, men jag har kikat lite på den här är det någon som har någon erfarenhet av den?Första pendlingen på något år med hybrid. Saknat det! Perfekt temperatur och noll svett (förrän jag kom fram).
Trevligt mörkblå (finns mer larmiga färger om man är varselfarsa) för 800 spänn skulle jag kalla ett fynd.
Jag har ett par Aeron-bibs jag tycker är najs så du får ta mitt "ja, jag gillar den efter ~15 minuters högfartspendling i 11°C – och jag hoppas den räcker ner till 6°C" med en nypa salt.Jag har haft ett par DHB bib. Sämsta skit ever. Kastade dem. Är detta en bra jersey alltså?
Det är inte många procent ull i den så det är en liten överdrift att kalla den ulltröja. Annars har jag bra erfarenheter från Wiggles kläder (inkl några bibs).OffT måhända, men jag har kikat lite på den här är det någon som har någon erfarenhet av den?
Skyll inte på bilarna de är oskyldiga ?Närmast tropisk vind snett akterifrån idag. Vad är det som gör att bilarnas blinkers aldrig fungerar på just Roslagsgatan, dubbelparkerarnas Mekka? Jag vet inte hur många gånger jag varit med om att bilister pressat sig förbi mig där, för att sekunden efter bromsa in för en dubbelparkering.
Det var ju det igår, är hemma från jobbet idag med hög smärta i revben. Ibland landar man lite för stumt :(Ingen pendling idag pga. "anledning".
Gjorde dock en kort promenad nyss för att göra lite ärenden.
I Söderort i Stockholm var det bitvis tunn och osynlig isskorpa/beläggning vilket gjorde det väldigt halt och oförutsägbart.
Så om ni ska ut i trafiken i Stockholm idag, var rädda om er och cykla försiktigt!!
Nog hade du kunnat pressa lite till, tur för Craftbyxmannen att du inte riktigt har samma väg hem. Nästa gång sätter du in attacken direkt....?Seg hempendling. Trötta ben och motvind.
Blev ikapp- och omkörd av en stark herre i svarta Craft-kortbyxor mellan Ängbyplan och Islandstorget. Bestämde mig för att haka på trots den uppenbara skillnaden i kraft. Lyckades hänga kvar till Råcksta då jag vek av. Hade inte orkat mycket längre.
Jag ska prova Piikisikka från Suomi Tires, första känslan är att dom är mjukare i gummit. Hur rullet är återstår att se vid inkörning nästa vecka.Mina gamla marathon winter 120-dubbars börjar ha gjort sitt. Funderar på att uppgradera till marathon winter plus 240-dubbars. Eller finns det några andra dubbdäck som har en bättre avvägning rullmotstånd/grepp för stockholmspendling?
Javisst! Med mer tid hade jag allt visat honom! *host host*Nog hade du kunnat pressa lite till, tur för Craftbyxmannen att du inte riktigt samma väg hem. Nästa gång sätter du in attacken direkt....?
Kör repslagargatan å över torget så slipper ni Medis helt .Rutinpendling utan några close calls idag. Ganska torrt i stan på vägen hem och inte så mycket trafik. Stort vägarbete vid Medis där hela cykelbanan var avstängd.
Hängde på en elitpendlare och en fixie utan lysen upp för skanstullsbron söderut efter det. Blev dagens intervallträning, fyra sekunder från PB på det segmentet :)
Hur kör du sen, förbi Medborgarhuset och vänster på bilvägen, eller snett över torget?Kör repslagargatan å över torget så slipper ni Medis helt
För alla nyfikna som skickat PM kan jag rapportera att jackan funkade fint (svalt men OK) i 4°C med långärmad Brynje under. Gissar att det hade blivit liiite kallt om jag cyklat en raka i en timme.Jag har ett par Aeron-bibs jag tycker är najs så du får ta mitt "ja, jag gillar den efter ~15 minuters högfartspendling i 11°C – och jag hoppas den räcker ner till 6°C" med en nypa salt.
This is the way. Funkar varje gång (nästan)Rakt över torget till förlängningen på folkungagatan , högersvängande där har rätt lång grönintervall ut på Götgatan sen grön våg fram till Ringvägen.
Mange