Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Föredrar Beckombergavägen-Långskeppsgatan.Finfin pendling i båda riktningarna, både igår och idag. Kortärmat och kortbent på hemvägarna.
Har också ersatt Bergslagsvägen med Spångavägen. Bättre på alla sätt faktiskt.
Den är också fin. Tog ofta den vägen i vintras.Föredrar Beckombergavägen-Långskeppsgatan.
Beckombergavägen har numera ett antal tillfälliga chikaner utplacerade för att begränsa kapaciteten för biltrafik och de är som vanligt idiotiskt utformade och trycker in även cyklister i avsmalningarna istället för att ge dem en egen liten smitremsa mot vägkanten.Den är också fin. Tog ofta den vägen i vintras.
Dock tycker jag den har rätt dålig vägbana på en del ställen och ingen cykelbana.
En annan trevlig variant är parkvägen från Råckstavägen, förbi kolonilotterna och vidare genom Kyrksjölötens naturreservat. Sen kan man välja att komma ut vid Åkeshov eller fortsätta genom skogen och komma ut på Spångavägen.
Ja just det. De hade jag helt förträngt! Istället för att lugnt kunna trampa på måste man nu stanna bakom bilar varje gång eftersom det oundvikligen kommer möte.Beckombergavägen har numera ett antal tillfälliga chikaner utplacerade för att begränsa kapaciteten för biltrafik och de är som vanligt idiotiskt utformade och trycker in även cyklister i avsmalningarna istället för att ge dem en egen liten smitremsa mot vägkanten.
Håller med! Apropå Enebybergs stn (klart om ett år...), de planerar en cykelfålla med bommar vid stationen för stråket längs Västra Banvägen. Vi cyklar för fort.Inte helt fel med stänkskärmar tidigt på morgonen. Blev några extra kilometrar. Omledningen vid Enebybergs station är ju rätt värdelös.
Kort svar: Ja.Nypremiär, äntligen, med cyklingen då jag precis bytt jobb och det tagit ett par dagar att få ordning på allt. Nu 2-3km närmare, ca 20km.
Tyvärr saknas dusch nära arbetsplatsen med det är stort eget kontor med cykelparkering på rummet.
Kort fråga:
det är väl helt koscher med att praktisera raggardusch och galgtork av svett-kläder på rummet? (Med undantag om det ska träffas kunder eller andra dignitärer).
Annars, fin pendling med bra flyt. Oväntat kort regnväder mot slutet av färden.
Verkar vara medvind på hemfärden idag.
Sen mtb-träning med barngruppen ikväll?. Tyvärr är rödbetsjosen slut ?
Bara att byta jobb till nåt som ligger i rätt riktning.Så här känns pendlingen just nu.???? Varje morgon så är det nordanvinden som på eftermiddagen vänder till syd/sydvästlig frisk kraftig blåsthelvete hem. Med andra ord motvind en och en halv mil varenda jävla gång jag sätter mig på cykeln. ???? Är så less. Och denna blåst måste vara ngt av rekord eller. Aldrig varit med om liknande i hela mitt liv.
Eller flyttaBara att byta jobb till nåt som ligger i rätt riktning.
+1 på kanin, men jag är rätt säker på att det var en hare i mitt fall. Grym accelreaktion iaf.Lite kyligt imorse (5:45) men väldigt skönt helt tomt på vägarna.
Endast en kanin och en räv var ute med mig.
Det var hare jag såg ?+1 på kanin, men jag är rätt säker på att det var en hare i mitt fall. Grym accelreaktion iaf.
Fridfull pendling idag
Inte så konstigt att de rear ut dem. Man syns väldigt dåligt i svarta kläder, så ingen vill ha dem. :)Ledig idag men drog in till jobbet och avslutade en sak. Slängde på mig korta bibs och regnjacka, Tog en omväg förbi länna sport och hittade dessa på rea. ?Visa bilaga 557697
Grymt Magnus, 70 mil under veckan och att det enbart känns lite stramt och stretigt efter en 32 mils tur i går är ju toppen, du är farlig just nu (jag har koll i backspegeln).Förra veckan fick jag ihop 705km, varav 320 var igår..
Det kändes imorse, stramt och stretigt.. Var kyligt också så att vara underklädd och jobba upp en temperatur fungerar dåligt.
Ledig idag men drog in till jobbet och avslutade en sak. Slängde på mig korta bibs och regnjacka, Tog en omväg förbi länna sport och hittade dessa på rea. ?