Fänkålsulven
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Wet and medwindy!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Conti GP UrbanHar ni några sköna däck med mycket cykelglädje att rekommendera?
Idag möttes vi äntligen.Säsongsbästa tid på hemresan. Pigga ben. Medvind.
Men blev omkörd när jag stannade för ett tfn-samtal. Försökte komma ikapp men blev fullständigt "ägd". Jag misstänker el-moppe då det var upprätt cykelställning och fullt påbylsat med kläder. Ingen lycra.
Eller så var det en stark jävel till cyklist och det var jag som var långsam.
Hoppas vi möts snart igen så jag får reda på vad som hände.
Fin tur iaf !
Tack för tipset! Beställt, "The statement tire for the city" gick ju inte att motstå :-)Conti GP Urban
Har 35mm själv som rullat hela 2021. Bra rull och punkamotstånd samt bra grepp som även duger när frosten kommer (innan det blir riktig isbana). Kört 1500 mil med mitt par utan punka.Tack för tipset! Beställt, "The statement tire for the city" gick ju inte att motstå :-)
Välkommen tillbaka!Pendlade för första gången på över två år. Nytt kontor, ny väg, gammal cykel. Safeade och tog en omväg, närmaste vägen från Västerort till MoS är nog inte via Brommaplan.
njaä beror på var du utgår ifrån. Norra Hässelby-Mos går genom grönområdet i dalen mellan Rinkeby-Spånga, bakom Spånga IPPendlade för första gången på över två år. Nytt kontor, ny väg, gammal cykel. Safeade och tog en omväg, närmaste vägen från Västerort till MoS är nog inte via Brommaplan.
Se där , du blir ”tvingad ” att köpa ny cykel, grattis!?Pendlade för första gången på över två år. Nytt kontor, ny väg, gammal cykel. Safeade och tog en omväg, närmaste vägen från Västerort till MoS är nog inte via Brommaplan.
Jag tar ibland vägen genom Beckomberga, förbi Rissne och längs Lötsjön och Råstasjön. Kan vara en del folk nära sjöarna dock så kanske inte optimalt för pendling.Pendlade för första gången på över två år. Nytt kontor, ny väg, gammal cykel. Safeade och tog en omväg, närmaste vägen från Västerort till MoS är nog inte via Brommaplan.
njaä beror på var du utgår ifrån. Norra Hässelby-Mos går genom grönområdet i dalen mellan Rinkeby-Spånga, bakom Spånga IP
De gånger jag har stannat på Sportson i Danderyd har de varit mycket hjälpsamma.Efter gårdagens rejäla regnskurar har min singlespeed börjat frihjula vid både fram- och baktramp. Hua. Stod och snurrade vevarna ett bra tag vid Hornstull imorse. Till slut började cykeln uppföra sig och jag vågade inte sluta trampa innan framkomst Täby. Får se om Sportson i Danderyd orkar med mig när jag svänger förbi där på hemvägen om nån timme....
Idag var lite blåsigt men torrt. Ingen vind rakt på, så helt ok. Längtar tills jobbet flyttar så jag får längre och bättre sträcka (26 km) provcyklade i helgen och det tog 53 min. Vill putsa till 52 så det blir 30 i snitt.Wet and medwindy!
Här var 12 grader, normalt kör jag kort både tröja och byxor, men med 7m/s vind är det skönt med långärmat. Fick kritik på jobbet häromdagen när jag hade tights och kortärmat (fel klädkod) ?God morgon pendlare !
Rapporterar duggregn, ca. +8*C och vindstilla.
Svårt att välja kläder på morgonen men ylleunderställ med t-shirt, varselväst, cykelbyxor som täckte knäna och cykelhandskar funkade riktigt bra.
Behaglig tur i lugnare tempo.
Ångrar att jag inte tog en bild med dimman över sjön i morse.
Ja. Det där har jag funderat över. Borde det inte vara knökfullt med cyklister med tanke på trafikkaoset? (Göteborg)Ja, ofta blir det ju en ren katastrof även tidsmässigt.
Min erfarna kollega på jobbet vägrar kalla dem cyklar, det är mopeder enligt honom.Elcyklar räknas egentligen inte tycker jag så du vann. ? Men det är ju "kul" att man omedvetet tittar efter ett batteri varje gång när man blir omcyklad.Tycker det är rätt tröttsamt, man "tvingas" cykla om dem i varje jäkla nerförsbacke, kan de inte bara ge upp? En del av dem verkar inte ens förstå hur sjukt sega de är nerför och håller alldeles för dåligt åt höger.
Jag köpte continental grandprix som är slicks till min pendlar racer. Kostade 299 kr st för 28 mm på bikeshop.I morse fick jag äntligen på sommasvålarna på pendlaren. Har kört racern sen islossningen och valt SL de få dagar det regnat. När jag skulle hem hade framdäcket släppt från fälgen och slangen exploderat. Troligen kombo av slarvig montering och att gummit runt kanttråden delvis släppt. Jag hade bara en begagnad latexslang i verktygsflaskan. Inte optimalt på pendlaren, men det fick funka. Som tur var hann jag pumpa upp däcket innan den lilla ventilskruven gick av. Nu kommer jag snart ha ett platt framdäck som inte går att pumpa upp ?
Jag behöver både klicka hem några nya slangar och lättrullade, slitstarka och prisvärda sommarpendlardäck. Typ slicks eller nästan slicks tänker jag mig. Har ni några sköna däck med mycket cykelglädje att rekommendera?
EDIT: jag kanske ska lägga till att pendlaren är en White snik-gravel.
Vad roligt att höra att jag inte är ensam om att tävla på jobbpendlingen. Nästan aldrig omåkt men det är inte pga snabbhet, för långsamma cyklister min väg. Har väl typ 260 watt i 4×4Idag möttes vi äntligen.
Mycket trevlig cyklist, dessutom.
(Det var trimmad el-assist ?)
Lite uppdatering som alla har väntat påSnart hempendling. Kikar västerut från City och det ser lite halvmörkt ut.
Hoppas att regnet uteblir.
Efter att ha köpt en ringklocka till finracern och den inte passade har jag struntat i den biten. Inne i stan (Göteborg) går det ändå långsamt, så min strategi där det är tight blir väldigt låg hastighet. Jag håller med om att det aldrig blir rätt tillfälle med plinga. Så länge man inte utgör någon fara borde det vara ok utan pling. Med bil är det ju förbjudet att tuta i otid.sån klassiker!
Plingar jag får jag sura blickar för vissa uppfattar det som "flytta dig! Här kommer jag!" Andra blir sura för man inte plingar, För dom blir så rädd när man passerar annars. Det går inte att göra rätt..
Sen jag köpte en spurcycle ringklocka så kan jag plinga med mycket mer marginal och det uppskattas av fler.
Minns särskilt en herre skällde på mig för jag inte plingade när jag cyklade om honom på cykelbanan, tyckte det skulle öka säkerheten för alla, Ett par hundra meter senare kör han mot rött i en inte helt optimal situation. Saktade ner och frågade vad det handlade om när jag kom ikapp. Han menade att han hade situationen under kontroll och såg att det var säkert att köra mot rött, Jag undrade om det inte kunde vara så för mig, Att jag såg att det var säkert att passera honom utan att plinga så blev han väldigt upprörd.
Blev putsat till 50 min idag. Snitthastighet 31.2Idag var lite blåsigt men torrt. Ingen vind rakt på, så helt ok. Längtar tills jobbet flyttar så jag får längre och bättre sträcka (26 km) provcyklade i helgen och det tog 53 min. Vill putsa till 52 så det blir 30 i snitt.