Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Ja, ofta blir det ju en ren katastrof även tidsmässigt.
Blir svindyrt också, med tanke på biltullar. Sjöstan- Torsplan blir två biltullar (okänd kostnad) och uppåt en timme. Cykling blir gratis och strax under halvtimmen. Jag har till och med slutat få hjärnblödning över alla rödljus som är på Vasagatan.

Go hempendling. Viss motvind runt Årsta och Liljeholmen men annars gött.
Mötte en cyklist på rampen upp till Gröndalsbron som jag tyckte jag kände igen. Kan ha varit nån happyit kanske?
(Inte för att jag känner så många men kanske har sett på bild nån gång)

Mycket folk i början av hempendlingen, fick en cyklist i hasorna men tänkte denne skulle få kämpa ikapp lite så det vart en lucka och lite tur vid korsningar för min del. Men tillslut var han ikapp och om samt skapade lite lucka. Hade inte ben att täppa igen men ett rödljus hjälpte till, sedan var det kloss bakhjul tills våra vägar skildes åt. En lång smal Ängby cyklist. Det var en kul pendling.

Cykeln dit och tåget hem i dag. Sovmorgon, så ingen trafik att tala om. Däremot ett gäng förskoleklasser som var ute och marscherade i disciplinerade led. Någonstans vid Västberga var det i stället en förskoleklass som åkte i någon sorts lådcyklar/elflakmoppar. Två ekipage med sex ungar per flak. Såg roligt ut! Riktigt bra flyt mellan Hornstull och Odenplan.

0F67E840-695D-4D91-94DA-4C60136B4732.jpeg

21 April

Fick bytt från vinter- till pendlardäck på ena crossen igår kväll, så då kunde jag ta den idag. Rullade fint i solskenet. Blev omkörd av en på MTB innan Hellas, men hen tröttnade efter en stund, så då var det bara att glida förbi igen. Varför kör folk så ojämnt? Eller höll hen på med ett intervallpass?

Kom iväg lite tidigare än vanligt (vilket innebär innan 8 för mig, inte innan 6...) och jäklar vad det tjocknade till så for jag nådde Söder. Stor klunga längs hela Götgatan. Måste kanske börja komma iväg ännu tidigare. Men sol och skönt väder, så man ska inte klaga :).
Nästan framme höll jag på att krocka med en elcyklist som svängde vänster utan att titta eller ge tecken. Dock i gångfart och det ända som hände var att hans väska ramlade av pakethållaren.

Senast ändrad:
Pendlade in till Gamla Stan idag. Skönt med en lite längre pendling men inser hur bortskämd man är utan varken korsningar, rödljus eller andra cyklister på vanliga pendlingsvägen.

Kul med draghjälp ibland dock.
I en omkörning så mötte jag en cyklist på vad jag trodde var enkelriktad cykelväg. Sorry om det var nån härifrån som jag skrämde

3 grader vid start men jag valde ändå knälånga bibs och jackan byttes mot papperstunn vindväst över långärmad cykeltröja. Mössa och tunna långfingrade handskar fick det också bli. Svag sida-mot men solen värmer gött ni så det var säkert 6-7 grader när jag kom fram efter 50 minuter ?

Fick bytt från vinter- till pendlardäck på ena crossen igår kväll, så då kunde jag ta den idag. Rullade fint i solskenet. Blev omkörd av en på MTB innan Hellas, men hen tröttnade efter en stund, så då var det bara att glida förbi igen. Varför kör folk så ojämnt? Eller höll hen på med ett intervallpass?
Klassisk ta i lite för mycket för att ta sig om och sen tappar de trycket?

Mycket folk i början av hempendlingen, fick en cyklist i hasorna men tänkte denne skulle få kämpa ikapp lite så det vart en lucka och lite tur vid korsningar för min del. Men tillslut var han ikapp och om samt skapade lite lucka. Hade inte ben att täppa igen men ett rödljus hjälpte till, sedan var det kloss bakhjul tills våra vägar skildes åt. En lång smal Ängby cyklist. Det var en kul pendling.

Man ska alltid vara nöjd om/när man lyckas hänga på en Ängby CC cyklist, det händer sannerligen inte ofta. ? (Jag tycker de kunde byta namn till "Ängby Devils" eller något mera passande ?)

Mycket bra , gubben känner sig pigg!
Började tidigt idag så kunde rulla hemåt vid halv fyra , kantvind fram till gullmars sen medflås ? . En sak är säker jag kommer sakna mitt gamla ranger däck (det är ju så gott som ett slickdäck nu) men min kära fru sa till mig att ” du vet väl att du har cykelprylar i källaren oxå” .
Hittade ett ranger 2.8 som förstås är lika gammalt som det andra men oanvänt?
Mange
DA609F43-4F62-48EB-8D66-41402F840CDB.jpeg

Började tidigt idag så kunde rulla hemåt vid halv fyra , kantvind fram till gullmars sen medflås ? . En sak är säker jag kommer sakna mitt gamla ranger däck (det är ju så gott som ett slickdäck nu) men min kära fru sa till mig att ” du vet väl att du har cykelprylar i källaren oxå” .
Mange Visa bilaga 551116
Är cykelbanorna vid Gullmars så dåliga nu att du behöver byta ut det däcket mot ett med mer mönster?

Mange Visa bilaga 551116
Väntar på nya Rangers Light/Fast rolling som ska aviseras av PostMord när som helst. Det kommer bli 3.0 på Uniten nu. Men sommardäck!

Underbar morgonpendling. Blev omblåst av några kolfiberflåsare, men i övrigt var det ganska lugnt i cykelbanan. Lyckades få grönt två ljus på raken på Vasagatan, vilket nog aldrig hänt tidigare.
Sedan är det något magiskt med solen stigande över Saltsjön.
Förhoppningsvis kommer nya sommarsulorna idag då man slipper vinterdäcken fastklistrande i asfalten.
20220422_071450.JPG
20220422_071437.JPG
20220422_070658.JPG

Hahaha,

Haha, även veganer har gränser för hur djurvänliga de är alltså.
He he, ja måsar kan vara rätt irriterande ?

Dock gillar jag fåglar. Den här lilla (!) gynnaren fick åka kattbur till viltvårdaren i påsk. Ja, jag vet. Måsar och duvor är inte som småfåglarna man matar på vintern men det är fortfarande ett djur. Fästingar står däremot inte högt i kurs...
20220417_133731.jpg

He he, ja måsar kan vara rätt irriterande ?

Dock gillar jag fåglar. Den här lilla (!) gynnaren fick åka kattbur till viltvårdaren i påsk. Ja, jag vet. Måsar och duvor är inte som småfåglarna man matar på vintern men det är fortfarande ett djur. Fästingar står däremot inte högt i kurs...
Visa bilaga 551222
Jag tycker inte heller OM fästingar men är klart fascinerad av dem. Tyvärr de av mig med. Typ 10-20 äkta bett per år. Ibland hämnas jag med porträttfotografering...
mage.jpg
snabel.jpg

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp