MrSthlm
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Tvungen att ta bil idag. Obegripligt hur bilpendlarna står ut...
Ja, ofta blir det ju en ren katastrof även tidsmässigt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tvungen att ta bil idag. Obegripligt hur bilpendlarna står ut...
Blir svindyrt också, med tanke på biltullar. Sjöstan- Torsplan blir två biltullar (okänd kostnad) och uppåt en timme. Cykling blir gratis och strax under halvtimmen. Jag har till och med slutat få hjärnblödning över alla rödljus som är på Vasagatan.Ja, ofta blir det ju en ren katastrof även tidsmässigt.
Klassisk ta i lite för mycket för att ta sig om och sen tappar de trycket?Fick bytt från vinter- till pendlardäck på ena crossen igår kväll, så då kunde jag ta den idag. Rullade fint i solskenet. Blev omkörd av en på MTB innan Hellas, men hen tröttnade efter en stund, så då var det bara att glida förbi igen. Varför kör folk så ojämnt? Eller höll hen på med ett intervallpass?
Mycket folk i början av hempendlingen, fick en cyklist i hasorna men tänkte denne skulle få kämpa ikapp lite så det vart en lucka och lite tur vid korsningar för min del. Men tillslut var han ikapp och om samt skapade lite lucka. Hade inte ben att täppa igen men ett rödljus hjälpte till, sedan var det kloss bakhjul tills våra vägar skildes åt. En lång smal Ängby cyklist. Det var en kul pendling.
Exakt, tidigt är innan 08:00, skönt med åtminstone en likasinnad! ?Kom iväg lite tidigare än vanligt (vilket innebär innan 8 för mig, inte innan 6...)
Är cykelbanorna vid Gullmars så dåliga nu att du behöver byta ut det däcket mot ett med mer mönster?Mycket bra , gubben känner sig pigg!
Började tidigt idag så kunde rulla hemåt vid halv fyra , kantvind fram till gullmars sen medflås ? . En sak är säker jag kommer sakna mitt gamla ranger däck (det är ju så gott som ett slickdäck nu) men min kära fru sa till mig att ” du vet väl att du har cykelprylar i källaren oxå” .
Hittade ett ranger 2.8 som förstås är lika gammalt som det andra men oanvänt?
Mange Visa bilaga 551116
Väntar på nya Rangers Light/Fast rolling som ska aviseras av PostMord när som helst. Det kommer bli 3.0 på Uniten nu. Men sommardäck!Mycket bra , gubben känner sig pigg!
Började tidigt idag så kunde rulla hemåt vid halv fyra , kantvind fram till gullmars sen medflås ? . En sak är säker jag kommer sakna mitt gamla ranger däck (det är ju så gott som ett slickdäck nu) men min kära fru sa till mig att ” du vet väl att du har cykelprylar i källaren oxå” .
Hittade ett ranger 2.8 som förstås är lika gammalt som det andra men oanvänt?
Mange Visa bilaga 551116
Nä fast nu när det är torrt å fint så kör jag stig sista kilometern för att slippa cykelbanan å några rödljus, Årstafältet å luffarskogen å vidare hem?Är cykelbanorna vid Gullmars så dåliga nu att du behöver byta ut det däcket mot ett med mer mönster?
Behövs ingen bok om du redan kan skilja på dem?Cykel hem i strålande kvällsväder! Stötte på diverse rov- och hönsfåglar som flanerade runt Bornsjön. Får nog köpa en fågelbok så jag vet vad det är för gynnare.
Ormvråk och fasan är heta tips.Cykel hem i strålande kvällsväder! Stötte på diverse rov- och hönsfåglar som flanerade runt Bornsjön. Får nog köpa en fågelbok så jag vet vad det är för gynnare.
Denna brukar jag gå efterCykel hem i strålande kvällsväder! Stötte på diverse rov- och hönsfåglar som flanerade runt Bornsjön. Får nog köpa en fågelbok så jag vet vad det är för gynnare.
Hahaha,Behövs ingen bok om du redan kan skilja på dem?
Haha, även veganer har gränser för hur djurvänliga de är alltså.Denna brukar jag gå efter
Visa bilaga 551206
sorry, jobbar hemifrån :)Klarblått, ljummet och folktomt på cykelbanorna. Skärpning kosmonauter!!
I den här delen av landet är det väl ändå uppdelning pjodd, ånka, kråga som gäller!Denna brukar jag gå efter
Visa bilaga 551206
He he, ja måsar kan vara rätt irriterande ?Hahaha,
Haha, även veganer har gränser för hur djurvänliga de är alltså.
Då är jag lite mer avancerad, jag skiljer på simmande, gående och flygande fåglar.Denna brukar jag gå efter
Visa bilaga 551206
Jag tycker inte heller OM fästingar men är klart fascinerad av dem. Tyvärr de av mig med. Typ 10-20 äkta bett per år. Ibland hämnas jag med porträttfotografering...He he, ja måsar kan vara rätt irriterande ?
Dock gillar jag fåglar. Den här lilla (!) gynnaren fick åka kattbur till viltvårdaren i påsk. Ja, jag vet. Måsar och duvor är inte som småfåglarna man matar på vintern men det är fortfarande ett djur. Fästingar står däremot inte högt i kurs...
Visa bilaga 551222
Catch & Release!Och EFTER fotograferingen så släpper du tillbaks dem i skogen!??