Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Tyckte det var svampigt men va fan?
IMG_0925.jpeg

stannade och drog i en tub kolsyra men nu är det platt igen , kanske guckan har torkat…
(japp det hade den både bak och fram ,
plus att ventilen i framhjulet hade cloggat igen)
IMG_0927.jpeg

Senast ändrad:
Rapport från igår: Började arbetsdagen hemifrån och skulle ta mig till ett möte på förmiddagen. Kollade radarbilderna och såg att ett regnväder var på väg in, så jag startade lite tidigare för att komma fram torr. Jag körde lagom zen-pendling och väl framme vid bron blev det broöppning. Det blev en extra dos med zen och mindfulness på bron under de 12 minuter som pärlbandet av segelbåtar, jagade av regnvädret, skulle passera bron. Nästan så jag blev zen till jobbet. Jag hann innan regnet i alla fall!
bro.png

Korttpendling imorse var planen men väl framme så ringer telefonen att jag ska va på ett annat bygge så bara vända söderut igen , fem bonuskilometer och vindarna var med mot och sida , får se vad det blir hemåt…
Oavsett vad så rullar det bättre med ordentligt lufttryck i däcken ?

Lätt duggregn och skön temperatur i morse (15*C kanske). Riktigt fin tur.

Men...stravan slutade logga efter 2km. Så det blev en kort resa. Och "det som inte mäts finns inte" påstår ju Tayloristen.

Så min lugna sköna morgontur ägde, rent tayloristiskt, aldrig rum.
Men till jobbet kom jag. Blöt och varm.
Och här är det VÄLDIGT lungt idag.
Nu torkar i allafall kläderna lagom till hem-turen.
Ser redan fram emot den.

Slava Ukraina !

Tog cykeln till jobbet igår. Eftersom det var badväder. Cyklade sen till stugan efter jobbet. Ett par mil grusväg (ny rutt) och mer eller mindre frisk motvind. Fem mil senare var jag framme och tom på energi. Jag sprättade en kall (alkoholfri) öl, åt lite pizza och efter lite trädgårdspyssel gled jag ned i älven och badade. Livet kunde vara sämre. :) Medvind hem dan efter. Livet kunde vara sämre 2.

Hade inte planerat trycka (sömnbrist), tog min tyngre pendlare i dag men skön vind i ryggen, soligt, ner i aero position och tog sikte på en snubbe på racer. Pinnade om honom men han hakade på mitt hjul, kul tänkte jag, lite underhållning så här på torsdagsmorgonen. Tyvärr visade sig det vara en kamikazecyklist, jag lyckades ändå (till min glädje) hämta in ett ca 300 m försprång men sedan efter nästa rödljuscykling så fick det vara... jaja, livet går vidare. ?

Men det var en fin vind, i dag borde man egentligen tagit snabbracern och siktat på ett pendlings pb.

Senast ändrad:
Varmt och skönt idag. Medvind båda vägarna. Blev omkörd av en bil med dubbdäck och tänkte att det var några dagar sedan jag hörde en cyklist med dubbdäck, kanske är de slut nu? I nästa uppförsbacke möter jag naturligtvis en cyklist med dubbdäck.

Mötte åter igen en fatbike i otrolig hastighet och han trampade knappt alls. Förra gången samma hastighet och trampade inte alls. Fatbikes är jobbiga att trampa på asfalt, man kommer inte upp i 40 lättvindigt...

Alpin start ! (Tänkte på tiden du la inlägget) Bea jobbat.

Själv blev det senare start än vanligt. Ville att motvinden skulle komma igång ordenligt ?.
Jaja, ska bli rejäl medvind på hemresan.

Nu sista veckan innan semestern.
Samma lika fast tvärtom med vinden då?
Bättre ha medvind hemåt men sagt har oxå semester nästa vecka så det spelar (nästan) ingen roll.

Alpin start ! (Tänkte på tiden du la inlägget) Bra jobbat.

Själv blev det senare start än vanligt. Ville att motvinden skulle komma igång ordenligt ?.
Jaja, ska bli rejäl medvind på hemresan.

Nu sista veckan innan semestern.
Börjar för det mesta kl 05 så då blir det att sticka iväg vid kvart över fyra.
Skönt nu på sommaren, härlig misär i vintras?

Litet mindre vind i morseoch svalt och skönt.
Blev dessutom kränkt av en hare som sprintade i från mig på en asfaltssträcka innan hon snabbt vek av till skogs. Jäkla snabba ?.

Skickar med en bild från i går. Kom ett par skurar. Cykeln som var så fin och nytvättad. Idag är den skitig igen sådet blir cykeltvätt i kväll.

IMG_0051.jpeg

ÄNTLIGEN!!!! (Som Gert Fylking uttryckte det).

Nytt jobb med tre gånger så lång sträcka att pendla - men idag gjorde jag slag i saken och provade.

Enligt appen fick jag till drygt 67km, så knappast nåt jag gör varje dag. Idag var det elak vind dessutom, nånstans kring 12-13 m/s angavs i prognosen.

Tyvärr var jag tvungen att cykla genom Stockholms innerstad med allt vad det innebär. Ny väg gav även tillfälle att försöka navigera på för mig okända vägar i norrort. Bitvis bra skyltat, men på vissa platser försvinner hänvisningen och på andra är det vägarbeten som gör det knöligt att komma fram.

Dagens höjdpunkt var på hemvägen när en cyklist framför mig tappade sitt passerkort. Ägaren till kortet blev väldigt glad när jag räckte över det vid nästa rödljus :giggle:

Tillbaka
Topp