Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Det var det jag gjorde, la om stilen och körde påtagligt disciplinerat och konsekvent och tyckte det var kul med lite tågåka. Men inte en blick.... ;-)Njut! Nån tycker du är snabb??
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var det jag gjorde, la om stilen och körde påtagligt disciplinerat och konsekvent och tyckte det var kul med lite tågåka. Men inte en blick.... ;-)Njut! Nån tycker du är snabb??
Ska vi se vem som var längst bort och fortfarande hörde? Norra Ängby, ca 7 km för min del, antar att det hördes mycket längre än så. Bra tid ändå, dags att gå upp och hoja till jobbet i perfekt svalt pendlarväder.Vaknade med ett ryck 06:27 som många andra i västerort, bara att kliva upp och cykla till kontoret. 7 grader enligt Google, kändes något varmare.
Jag har hört dubbdäcksrassel hela sommaren. Så de har nog inte orkad skifta sedan förra vintern...7 grader när jag stack iväg strax innan 8. Många medcyklister ute vid den tiden. Började fundera på om det snart är dags att leta fram nåt långbent plagg. Hörde två cyklister med dubbdäcksrassel. Undrar om de är tidigt ute med att få på dem, eller sent ute med att få av dem?
Jag hade nog behövt stanna för att kräkas lite om jag hade massakrerat en råtta med framhjulet…Tur man klarade sig från några fadäser idag! En råtta hade desto mer otur, den blev påkörd och exploderade i ett hav av blod (näe, överdrev lite där). Olyckan är snabbt framme ibland om man inte är försiktig.
Oj nu när jag ser chockade reaktioner fattar jag att det ser kanske ut som att jag körde på råttan. Nej, ni kan vara lugna, det var en spårvagn.Kom iväg sent idag också i regnet. Vägen till jobbet händelselös förutom att jag blir aningen snabbare utan mer ansträngning. Det tror jag beror på att jag höjt sadeln, det gör stor skillnad även på nån centimeter.
På hemvägen i nedförsbacke var det dock en tonårsjänta som inte orkade gå nån meter till cykelbanans övergångsställe utan gick tvärt över. Jag saktade ner jättemycket men fick ändå väja, uppmärksamheten var inte där hos henne.
Sen var det även ett par med vagn som inte lämnade tillräckligt med plats på en mycket dålig väg som sluttade i kanterna med sprickor. Jag är lite nojig efter att ha vurpat en del den senaste och det kändes som jag skulle välta in i busken där.
Tur man klarade sig från några fadäser idag! En råtta hade desto mer otur, den blev påkörd och exploderade i ett hav av blod (näe, överdrev lite där). Olyckan är snabbt framme ibland om man inte är försiktig.
Jag också, fy. Var lite distraherad när jag skrev det där och fick inte med att det skedde precis framför mig men det var inte jag och ingen cykel. Oj vad tokigt det blev därJag hade nog behövt stanna för att kräkas lite om jag hade massakrerat en råtta med framhjulet…
Det kan väl inte bli misär om du får chansen att slippa alla solskenscyklister utan stänkor som kommer att sitta på t-banan hem.?Härligt när prognosen är så tydlig, det blir misär i em! :)
Visa bilaga 657825
Jobbigt när prognosen ser ut som ett långfinger ?Härligt när prognosen är så tydlig, det blir misär i em! :)
Visa bilaga 657825
Sant, men misär är ju ett positivt ord på happy-mål :)Det kan väl inte bli misär om du får chansen att slippa alla solskenscyklister utan stänkor som kommer att sitta på t-banan hem.?
Jag har med mina nya regnbrallor samt regnjacka. De var jättedyra så det känns fint med skarpt läge.Härligt när prognosen är så tydlig, det blir misär i em! :)
Visa bilaga 657825
Allt för sällan man får valuta för sina 3-lagers proffsgrejor!Jag har med mina nya regnbrallor samt regnjacka. De var jättedyra så det känns fint med skarpt läge.
Jag har köpt regnbyxor som har fot men det var helt värdelöst. Någon som hittat såna som funkar eller ska man bara ge upp? Man får liksom inte ut hela tramptaget utan det tar stopp, väldigt irriterande. Trots att de är rejält långa.Jag har med mina nya regnbrallor samt regnjacka. De var jättedyra så det känns fint med skarpt läge.
Samma erfarenhet. Numera kör jag antingen med byxor som går över skoöverdragen eller så accepterar jag att det förr eller senare rinner in.Jag har köpt regnbyxor som har fot men det var helt värdelöst. Någon som hittat såna som funkar eller ska man bara ge upp? Man får liksom inte ut hela tramptaget utan det tar stopp, väldigt irriterande. Trots att de är rejält långa.
Hade skoöverdrag förut men det bara regnade in i dem så tänkte att byxor med fot skulle vara lösningen.
Fick den som målar övergångsställen betalt per meter lr?Ut å njut inte en motcyklist så långt ögat, får hoppas att det håller i sig en kvart
ytterligare?
Visa bilaga 657863
Spring genast ner och vandalisera den där elsparksgrunkan som helt klart står utanför boxen!Ut å njut inte en motcyklist så långt ögat, får hoppas att det håller i sig en kvart
ytterligare?
Visa bilaga 657863
ge ungdomarna 2 min så löser dom det.Spring genast ner och vandalisera den där elsparksgrunkan som helt klart står utanför boxen!