Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Jag är ofta tidig vid pendling, men det beror på att det finns barn som ska hämtas efter skola. (De dagar jag lämnar är jag dock senare iväg).
Men att i övrigt cykla tidigt känns ovärt. Vi har kvällsturer i Hellas istället med en afterbike på närliggande krog, och när vi cyklar på helgerna ses vi vid 11-12-rycket, så man hinner ta en lugn helgfrukost innan och en öl efter utan att vara helt förstörd.

För att fortsätta med att inte vara OT
OT: Vilken krog kör ni för AW? Tycker Carnegie har blivit direkt otrevliga mot cyklister.

Tog en liten tur under natten inne i city med min racern. Flyger nedför nedre Vasagatan efter en taxi som plötsligt och utan att blinka får för sig att dra en U-sväng i en korsning (jag håller vänster i vänstra filen). Applicerar bromsarna så fort som möjligt, upptäckter tidigt att det inte kommer gå att stanna. Jag upplever att programmet för att skydda cykeln är "pre-loadat", så observerar mig själv vidta olika aktioner för att skydda cykeln; jag "voltar" (cyklen går från att luta "innåt" till att luta "utåt", med mig slängandes över cykeln) in i bilen och minns att jag gör allt för att skydda cykeln från skada. Taxichaffisen är såklart orolig över sin bil som han lånat, men inga buclor i passagerardörren eller så. Cykeln är utan skada också, annat än att kedjan hoppat (sworks tarmac sl7), så jag avfärdar chaufförens aggressiva beteende och fixar kedjan och är på väg igen.

Svullet knä, höft och armbåge som enbart märktes av 20km och en nattsömn senare. 10/10, kommer göra igen!

Tog en liten tur under natten inne i city med min racern. Flyger nedför nedre Vasagatan efter en taxi som plötsligt och utan att blinka får för sig att dra en U-sväng i en korsning (jag håller vänster i vänstra filen). Applicerar bromsarna så fort som möjligt, upptäckter tidigt att det inte kommer gå att stanna. Jag upplever att programmet för att skydda cykeln är "pre-loadat", så observerar mig själv vidta olika aktioner för att skydda cykeln; jag "voltar" (cyklen går från att luta "innåt" till att luta "utåt", med mig slängandes över cykeln) in i bilen och minns att jag gör allt för att skydda cykeln från skada. Taxichaffisen är såklart orolig över sin bil som han lånat, men inga buclor i passagerardörren eller så. Cykeln är utan skada också, annat än att kedjan hoppat (sworks tarmac sl7), så jag avfärdar chaufförens aggressiva beteende och fixar kedjan och är på väg igen.

Svullet knä, höft och armbåge som enbart märktes av 20km och en nattsömn senare. 10/10, kommer göra igen!
Vilken jäkla action, fullt ös med en Specialized S-Works mitt i natten på Vasagatan, "Need for Speed" på cykel typ, kommer på bio snart. (Skönt att det ändå verkar gått bra för dig.)

Senast ändrad:
Medvind, bakstelt(HT) , 29 tum både fram å bak , huj vad det gick ?
.
IMG_0379.jpeg

Vilken jäkla action, fullt ös med en Specialized S-Works mitt i natten på Vasagatan, "Need for Speed" på cykel typ, kommer på bio snart. (Skönt att det ändå verkar gått bra för dig.)
Tack! Blev introducerad till cykling av Terry B så försöker ensam starta upp hotline-kulturen i Stockholm! Tyvärr är min Fixie Inc. trasig och vet inte hur man fixar, så får köra på det som är helt!

Det blåste medvind när jag var pigg och motvind när jag var trött samt försökte hålla pulsen nere..
Jag körde dessutom vilse när jag skulle testa någon ny runda.
Vad är det för något som Flockhart brukar säga, cykla och bli trött?

Enig. Fantastisk morgon. Halvoptimal upladdning inför dagens pendling. Gårdagens lunch kom upp efter bara några timmar. Feberfrossa igårkväll samt feberhallusinationer inatt. Vaknade vid nåt skede av att jag trodde golvet var täckt av vatten. 3st iprens och väckning 06.30. kroppen kändes överraskande bra. Hade det inte varit för ett möte med vår CEO & CFO kl 08.45 hade jag stannat hemma. Tur det. Dock gick pendlingen lite långsammare än vanligt pga orsakerna ovan, så fick ta mötet i cykelkläder. Man måste ju stå ut ur mängden på nåt sätt...

Pendling? Det skedde visst. En bra grej med rando är att man zenpendlar med lätthet efteråt och bryr sig föga om vad som sker eller inte under pendlingens korta stund.
Jag får skylla mig själv att jag inte ens blev tillfrågad om denna magiska rando. Men hade iof ändå inte kunnat. Så i morn hoppas vi på 8 mil t.o.r pendling i blandväder...

20240416_080255.JPG

Fint värre!
Lyckades köra på ett cykelställ, passerade en (person) som jag trodde var min granne och tittade åt sidan en sekund och... Bang!
Märkligt hur den relativa hastigheten förbi ev granne kan vara så låg och samtidigt så hög mot cykelstället.

/T

Stannade på dagens hempendling när jag såg en cyklist som höll på att kika lite fundersamt på sin cykel.
Frågade om jag kunde hjälpa till?
Det som efterfrågades var en pump, vilket jag gladeligen lånade ut.
Hon blev glad och kunde fortsätta på sin färd.
Kul att kunna hjälpa till då och då :love:

Tillbaka
Topp