Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Bästa pendlingen idag! Zendling i lagom takt ut. Skönt att bara låta folk köra om ibland och bara rulla lite. Ledord var "Conservation of Energy".
Hemfärd i strålande väder vid en tidpunkt med lugnare trafik. nästan 10 km/h snabbare och (troligtvis) en personbästa tid hem. Delvis tack vare en ny, 400 meter kortare, väg samt gynnsamma vindar.

Kombinerad after work och hempendling. Först 35 kilometer med jobbarkompisar till Ekeby kyrka, sedan ensam hem, totalt 63 kilometer.

Mina två medcyklister ska köra runt Vättern i juni så kan bli en del gemensamma pass.
1000001416.png

Senast ändrad:
Gryningsmöte med vildsvin vid Sköllersta fotbollsplan. Såg något stort brunt precis vid sidan av vägen. När jag kom närmare så rörde det sig, en flock vildsvin. Efter viss förvirring så vek de ned i diket. Sprang i diket ett tag för att sedan vika över vägen så jag fick bromsa.

Hade ingen direkt motvind men gick långsamt imorse ändå. Ibland pallar man inte. En stark rackare på en Canyon Endurance flög förbi mig. Funderade i hela 2 sek om det var värt att haka på. Nope. Cyklade lagom långsamt hela vägen till jobbet. Alla nerförsbackar var idag trampfria sträckor.

Fy fasen vad man längtat efter detta väder. Sneakar garanterat nån öl på vägen hem. Fredag ju.

Godmorgon, fin pendling i morse, i vinden.
Men känner litet smärta i ryggen.

Kan det ha att göra med att jag efter ca. fyra veckors virusinfektioner, tok-startade cykelsäsongen förra veckan efter fyra dagars turande i Norge?

Som en ko på kosläpp! Så kul är det att cykla nu ungefär.

Alltså "bara" överansträngning hoppas jag och inget segt skit med ryggen.

Smorde klingbultarna när jag bytte drivlina på pendlaren i helgen och nu går den ninjatyst igen. Det gjorde ingenting på hastigheten, men 10% högre tillfredställelse.
Jag har gnisselproblem med spd-pedalerna. De piper glatt, som någon typ av lycklig småfågel.
Jag kan vrida foten litet för att de ska bli tysta, men det är inte min naturliga vinkel på foten så det håller bara någon minut.
Undrar om det finns en permanent lösning. Ställa om klossen under foten kanske?

Jag har gnisselproblem med spd-pedalerna. De piper glatt, som någon typ av lycklig småfågel.
Jag kan vrida foten litet för att de ska bli tysta, men det är inte min naturliga vinkel på foten så det håller bara någon minut.
Testa med att droppa på lite vax från ett stearinljus på klossen.

Är inte så att skorna tar i pedalen? Hade det på mina moddade Assiomas tills jag slipade bort en bit från skorna

Svalt? imorse och motvind på det men väldigt fint , hemåt sida/med så det gick ganska snabbt dock inte lika fort som igår då det var medflås på riktigt ?

Senast ändrad:
Trötta ben pga två långrundor söndag och måndag och blev omkörd konstant. Ändå skönt att rulla sakta i solen. Styrlindorna ser rejält slitna ut.

Efter morgonens icke-pendlande pga missade sätta på strava så tog jag långa vägen hem från kontoret som straff (eller kanske snarare belöning?). 36km in på kontot. Åka färja. Och reggat på Strava. win-båt-win :)

Senast ändrad:
Det var fint i morse. Hem, det var misär. Drog vid lunch och trampade i snöhagelregnet hem.
Myggfritt, javisst. Men hagel, fy fn. Gör ont när man kör i shorts.
Värmde mig med lite glögg efter hemkomst.
Våren, kom tebax!

Skön hempendling och belönad med en trofé från Trailforks.
Dock lite märkligt att de sätter 300 höjdmeter på turen när Garmin Connect säger 223 meter. Lämnar mig med känslan att jag kanske inte alls är i närheten av 100000 tagna höjdmeter. Att allt är byggt på en lång rad med glitchar och att den lagrade siffran i databasen är onaturligt hög och att det skulle kunna förklara varför min kropp inte är bättre tränad än vad den faktiskt är. Men, jag väljer att acceptera utmärkelsen. Jag vill inte ställa till med besvär.

Pendlade till källaren via 37km fintur på räsern. Soligt, härligt och bra känsla i benen. Motvind ut men fin medvind hem.

Inget spännande utöver en sopbil helt nedkörd i åkern bredvid vägen.

Vågar knappt lämna gården via gång och cykelbanor längre, då mammor kör sina obältade barn i bil därpå. Snabbt tillkallas trippeldömda kåkfararpappa, att flexa sina fängelsegymmade chipstuttar. -Vi skall inte tala till hans fru och barn, för han har kommit ut ur fängelset! Både misslyckad medborgare och obegåvad kriminell, m.a.o.... Fyra stadsdelar i rad, som förstörts på några få år.

Tillbaka
Topp