Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Synd att mina tvspels-reaktioner inte kickade in. Borde ha svängt höger i den här situationen, ja kanske tom kört om på höger sida. Bäst av allt hade väl varit att bromsa in och utgå från att folk inte kan cykla. Men man räknar ju liksom aldrig med att nån bara viker av tvärt sådär. Min gissning är att personen i fråga troligtvis inte kör bil.
Blev det inte nyligen en rekommendation eller lag eller nåt från våra myndigheter att signalera när man kör om cyklist/cyklist? Lite galet, skulle bli mycket plingande i stan om alla följer det...Träligt när det händer. Vissa medcyklister man absolut ska om behöver uppmärksammas på det. Genom slita på ringklockan tex, eller tokvråla, om det behövs.
den använder jag ofta när det är vingelpellar eller dylikt, har man betalt dyra pengar för spurcycle klockan ska den användas.Blev det inte nyligen en rekommendation eller lag eller nåt från våra myndigheter att signalera när man kör om cyklist/cyklist? Lite galet, skulle bli mycket plingande i stan om alla följer det...
tankeläsning måste övas hela livet. Trodde jag var bra på det men missade en dag när jag på Magelungsvägen (där tåget går under vägen) skulle förbi en gubbe som cykla sakta sakta längs med räcket över järnvägen. Vid omkörningen inser jag för sent att han - såklart - planerade en u-sväng. Såklart! Not.
Fick hoppa ut i körbanan vilket var idiotiskt då det strax efter kom en tankbil i full fart. Hade den kommit ett par sek tidigare hade vid det här laget min gravrätt redan snart varit förverkad.
Nej, den körde om i 139 knyck, kan plocka fram relativ fart också. Ja, kör med en Garmin-radar.Vad är det för graf? Någon körde om dig i 139 km/h högre hastighet än vad du höll? Har du en sadel-radar?
Exakt, det händer alltför ofta när man är på väg hem och många cyklister inte fattar att man skall hålla sig höger om man inte skall köra om, de vinglar, tittar på sin mobil, kör om utan att titta om någon kommer bakom eller ingen signalering, som att de lämnade hjärnan hemma.Rullade på fint idag tills det inte gjorde det.
Låg 30 på en 30 bilväg. Framför mig har jag en kvinna som vinglar fram och tebaka (varför kan folk inte cykla rakt?!). Ligger typ mitt på vägen. (2 bilars bredd så utrymme finns och hon bör ha legat mer till höger) Bestämmer mig för att köra om på vänster sida. (som man bör). Nästan framme vid kvinnan bestämmer denna person att en skarp vänster sväng är en bra idé utan att kolla bakåt eller indikera.
Jag får självfallet tvärnita, lägger cykeln ner när jag inser att det kommer smälla. Glider fram på armbåge, axel och knä. Får ner farten rejält. Blir ingen större smäll. Hon trillar av cykeln. Ställer sig snabbt upp. Kvinnan undrar hur det gick. Inte bra svarar jag, hur gick det med dig frågar jag. Inget svar. Jag säger att det vore bra om hon indikerar när hon svänger. Plockar upp cykeln för att förflytta mig från bilvägen. Går bort för att kolla cykel och skador. När jag vänder mig om har tanten hoppat på sin cykel och cyklat iväg.
Synd att mina tvspels-reaktioner inte kickade in. Borde ha svängt höger i den här situationen, ja kanske tom kört om på höger sida. Bäst av allt hade väl varit att bromsa in och utgå från att folk inte kan cykla. Men man räknar ju liksom aldrig med att nån bara viker av tvärt sådär. Min gissning är att personen i fråga troligtvis inte kör bil.
Hon ska vara glad att jag inte kom med bil. Då hade det gått illa. 30 räcker för att skada någon rejält.
Dagar som denna fattar jag varför folk inte gillar cyklister.
Hur gick det för cykeln undrar ni förstås? Jovars lite skrap. Fick justera styre sadel och hood.
Jag då? Jovars. Skrapsår mest hela vägen på min vänstra sida. Kom sent till ett möte. Annars ok.
Kör försiktigt därute.
Köp flats med piggar! Aningen dyrare än vanliga pedaler men pungen är värd lite penningarOj här har det gått ett tag sen man sist skrev. Efter att ha skaffat en 2a hands racfer och njutit av att jobbpendla på 8kg cykel, så var det tillbaka på 19kg+ white ax:en pga osäker väder denna vecka.
Fördelar: sitta upprätt och se mindre löjlig ut vid rödljus eftersom den inte har klickpedaler(2 veckors erfarenhet hittils)
Nackdelar: se mer löjlig ut eftersom fötterna flyger från pedalerna, man kanske vant sig vid att sitta fast nu
Biltemas plattisar är ganska ok, billiga om inte annat.Köp flats med piggar! Aningen dyrare än vanliga pedaler men pungen är värd lite penningar
Japp, du har inte lämnat kontoret. Bara att cykla tillbaka och starta om.Möte på kontoret, njöt av att vara en del av cykelvågen från söderort.
Glömde starta om Strava på hemvägen, är jag fortfarande kvar på kontoret nu då?
Skönt med lyxproblem ?Körde aluminiumgraveln pga problem med stålpendlaren idag. Oj vad jag hatar det. När man väl blivit frälst av stål går man aldrig tillbaka.
Vad -mer specifikt- är det du hatar med aluminium?Körde aluminiumgraveln pga problem med stålpendlaren idag. Oj vad jag hatar det. När man väl blivit frälst av stål går man aldrig tillbaka.
Man ska spotta på deras ruta.En bitch körde så nära att hennes backspegel kom åt min armbåge, klarade mig från att ramla. Blev förbannad och klappade till biltaket hårt i nästa korsning.
Man ska spotta på deras ruta.