Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Oväntat halt där snön blivit modd.
Men i förorten var det kallgrader och bättre fäste.

Hamnade bakom en herre med Ice Spiker Pro. Hade inte en chans i kurvorna.
1000009504.webp

Svensktillverkade knäpuckar i kraftig och hårt trä. Luktar skönt av ädelträ i knäskrapet

magiskt imorse två cm puder (kornsnö)
ovanpå mjukt knaggel men tyst å fint fram tills gullmars för där hade saltaren hunnit köra men det hade bara precis börjat smälta så det var okej ändå , lika på götgatan, skeppsbron var perfekt för där hade samma pryo kört som runt jul och halkbekämpat gångdelen och inte cykelstråket🤪.
Hemåt var det mest bara blött å motvind så en alldeles perfekt pendling ju😜

Igår vid Humlegården i Stockholm bestämde sig ett yngre par för att köra ut barnvagnen rakt ut på cykelbanan utan att vare sig titta åt höger eller vänster. Jag plingade i klockan och bromsade i tid, men för cyklisten som kom från motsatt håll gick det värre: han panikbromsade i en kurva full av grus och välte bokstavligen av cykeln. Som tur var skadade han sig inte. Jag hjälpte honom att borsta bort gruset, tittade lite menande på paret och sa: “Så där kan det gå om man bara kliver rakt ut i cykelbanan.”

Sedan cyklade jag vidare.

Skulle köra lugnt/distans till jobbet. Men fick en en hetsare som skulle köra om hela tiden. Så jag blev ju såklart lite triggad. Kränkte tillbaka över Västerbron.
Training Peaks säger 400 W (NP) i 45 sekunder. Bra för att vara mig.
Snyggt @zodah tror du är en elitpendlare av rang. 🙂 Folk här i pendlingstråden brukar ju generellt bespotta andra pendlare som tar i som allmänt oansvariga och gud nåde den som "suger hjul" bakom någon annan stark rackare, då jäklar men kul att du är ärlig. (y)

Men, ja, det kan vara störande faktiskt, man har tänkt ta det lugnt men sedan bröstar någon upp sig. 😅

Lite samma sak för mig men jag var förståndig när han tog i över Tranebergsbron och lät honom hållas. 😇 Planen är ju trots allt att springa på lunchen med lite krafter kvar. 🙃

Senast ändrad:
1986 i januari bytte jag jobb. -25 eller kallare i slutet på månaden. Vad jag minns så har det inte varit en så kall vecka i Stockholm sen dess, cykel var inte att tänka på.
Saknar sånna smällar. När fettet i styrlagret trögar till sig och airtrim-masken betalar sig.
1738748498803.webp

Senast ändrad:
Satte på slicksen och, eftersom ni tjatar om Västerbron och Strava, satte sen dagens snabbaste tid på Västerbron. :-)
Snyggt, I love it! 🙂 Mera hets i pendlingstråden. ❤️
Edit: Men vi ska självklart cykla snyggt, säkert, vettiga marginaler och stanna vid alla rödljus, inget huligancyklande.

Senast ändrad:
Angående den berömda Västerbron så upplever jag det som lite tuffare konkurrens på vägen hem när man kommer från Södermalms hållet (Västerbron - N segmentet menar jag). 🙂

Varför jag upplever det så vet i sjutton. Kanske jag som är vek alternativt att folk har mera bråttom hem vs till jobbet. Sedan är väl Västerbron - N segmentet ett par hundra meter längre och suger därför ut lite mera kraft ur en. :unsure:

Angående den berömda Västerbron så upplever jag det som lite tuffare konkurrens på vägen hem när man kommer från Södermalms hållet (Västerbron - N segmentet menar jag). 🙂

Varför jag upplever det så vet i sjutton. Kanske jag som är vek alternativt att folk har mera bråttom hem vs till jobbet. Sedan är väl Västerbron - N segmentet ett par hundra meter längre och suger därför ut lite mera kraft ur en. :unsure:
Kan meddela att det är tjockt med folk även på morgonen åt det hållet.

Blev en vända genom hela stan och ut igen på andra sidan till Frescati för ett möte. Ensam cyklist ut nästan hela vägen från Nybroplan vid 17 tiden. Mötte lite mer människor på vägen in från Gullmars. Gick snabbt och smidigt både dit och hem.

Tog i lite på Stadsgården på hemvägen för att hålla jämn takt med en raw bike men när föraren drog förbi i full fart framför personer som korsade övergångsstället vid Londonviadukten fick det vara nog och dags att släppa iväg honom.

Eftersom man nuförtiden (lex inlägg #20.157) kan dokumentera sina gymresor så var hemfärden från Sickla över östra änden av Finn Malmgrens väg värd att dokumentera. Grusvägen vid Hammarbybacken har varit hyggligt torr o snö o isfri på sistone, finbacke! igår blev jag sedan överraskad av Bambi precis brevid vägen vid sista stigningen till Finn Malmgrens väg, den stod nån drygt meter brevid mig och jag såg den inte förrän den började rusa uppför backen i skogen snett framför mig, och korsa grusvägen när den fått 6-7 meters försprång. Såg en annan Bambi ligga under ett buskage en bit in i skogen på den sidan, hen tittade håglöst på kalabaliken.
Efter det höll jag på att otb'a i stigbacken ner till Axvallsvägen, framdäcket gled sidledes i leran. 😳
Livet i förorten är livat ibland!

Tillbaka
Topp